23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 125-286131
Offentliggjort
03.07.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

Kontrakt om levering af vaskeriydelser til Region Syddanmark


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Karsten Kirkegaard
Telefon: +45 29201909
E-mail: kk@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om levering af vaskeriydelser til Region Syddanmark

Sagsnr.: Sagsnr.: 18/561
II.1.2) Hoved-CPV-kode
76211100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

De udbudte delkontrakter omhandler vaskeriydelser inkl. vask, leje, vedligehold og distribution af linned- og beklædningsartikler til Region Syddanmarks sygehuse.

De udbudte delkontrakter indeholder desuden option på levering via uniformsautomater og uniformsbutikker inkl. service. Derudover indeholder de udbudte delkontrakter optioner på tilkøb og fravalg af serviceydelser forbundet med de udbudte vaskeriydelser af linned- og beklædningsartikler.

Omfang og volumen af de 3 udbudte delkontrakter er udførligt beskrevet i udbudsmaterialet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Odense Universitetshospital, Sygehus Lillebælt og tilknyttede psykiatriske afdelinger

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18400000
33199000
39518000
98311200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Odense Universitetshospital i Odense, Svendborg og Nyborg inkl. regionens psykiatriske afdelinger i Odense og Svendborg samt i Kolding, Vejle og Middelfart inkl. regionens psykiatriske afdelinger i Vejle og Middelfart.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavetilrettelæggelse service mv / Vægtning: 25
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har under denne delkontrakt:

- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,

- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sydvestjysk Sygehus og tilknyttet psykiatrisk afdeling

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18400000
33199000
39518000
98311200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, Grindsted og Brørup inkl. regionens psykiatriske afdeling i Esbjerg.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavetilrettelæggelse, service mv / Vægtning: 25
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har under denne delkontrakt:

- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,

- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sygehus Sønderjylland og tilknyttet psykiatrisk afdeling

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18400000
33199000
39518000
98311200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Sygehus

Sønderjylland i Aabenraa, Sønderborg og Tønder inkl. regionens psykiatriske afdeling i Aabenraa.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavetilrettelæggelse service mv / Vægtning: 25
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har under denne delkontrakt:

- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,

- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig

Kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 063-140076
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Odense Universitetshospital, Sygehus Lillebælt og tilknyttede psykiatriske afdelinger

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Sydvestjysk Sygehus og tilknyttet psykiatrisk afdeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Sygehus Sønderjylland og tilknyttet psykiatrisk afdeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har valgt af annullere udbuddet af vaskeriydelser til sine Sygehusdriftsenheder af følgende grunde:

- Der har været fejl og uklarheder i de offentliggjorte kravspecifikationer for de udbudte personalebeklædningsartikler

Ordregiver vil snarest muligt igangsætte en ny udbudsproces for vaskeriydelser til sygehusdriftsenhederne i Region Syddanmark

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/07/2018

Send til en kollega

0.063