Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
D|K2 Bygherrerådgivning as, Olivia Hansens Gade 2, Att: Morten Krüger, 1799 København V
Udbyder
Fredensborg Kommune
Opdateringer
Del V: Kontrakttildeling
Betegnelse: Totalentreprisekontrakt
V.1)
Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
28.10.2013
V.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 2
V.3)
Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Jönsson A/S
Ellekær 14
2730 Herlev
DANMARK
Mailadresse: info@jonsson.dk
Telefon: +45 44941166
Internetadresse: www.jonsson.dk
Fax: +45 44941145
V.4)
Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 30 472 013 DKK
Eksklusive moms
V.5)
Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Totalentreprise - Nyt idrætscenter i Humlebæk (Resultat)
Fredensborg Kommune
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Fredensborg Kommune
Egevangen 3B
Kontaktpunkt(er): Fredensborg Kommune
Att: Peter Sommerfeld
2980 Kokkedal
DANMARK
Telefon: +45 72565924
Mailadresse: pesom@fredensborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.fredensborg.dk
Yderligere oplysninger fås her: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk
I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalentreprise. Nyt idrætscenter i Humlebæk.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Humlebæk
NUTS-kode DK013
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Totalentreprise. Kontrakten omfatter projektering og udførelse af nye faciliteter til tennis og gymnastik- og bevægelsesaktiviteter. De nye faciliteter skal indeholde tennisbaner, et område til idrætsgymnastik samt sale til gymnastik og bevægelse. Eksisterende kantine ombygges og dobbeltudnyttes som kantine, café og mødelokale. Derudover skal der etableres fitnessområde, depot, omklædningsfaciliteter, gang- og fællesarealer, udebase, grønne områder samt parkeringspladser. Byggeriet forventes at udgøre ca. 2.800 m2.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Byggeriet forventes at udgøre ca. 2800 m2 foruden tilhørende grønne arealer og parkeringspladser.
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Projektering og udførelse af yderligere faciliteter til tennis, gymnastik og bevægelsesaktiviteter.
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.11.2013. Færdiggørelse 1.5.2015
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil skulle stilles sikkerhed og garanti i henhold til ABT 93 med de ændringer der vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår i henhold til ABT 93 med de ændringer der vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder, "konsortium", skal konsortiedeltagerne hæfte solidarisk samt udpege en befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Hver konsortiedeltager skal i givet fald ved kontraktunderskrivelse afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter vil være gældende for den udbudte kontrakt.
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Firmanavn, adresse, CVR-nr. Telefonnummer, kontaktperson og e-mailadresse i relation til den/de virksomhed(er), der søger om prækvalifikation.
2) Beskrivelse af selskabsform samt organisations- og ejerstruktur.
3) Dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i én af de i direktiv 2004/18/EF, artikel 45 anførte situationer. Dokumentation kan for virksomheder hjemmehørende i Danmark vedlægges i form af serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der er udstedt indenfor 6 måneder fra ansøgningstidspunktet. Virksomheder hjemmehørende andet steds end Danmark må tilvejebringe den fornødne dokumentation på anden måde.
4) Tro- og loveerklæring om at ansøger ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Denne erklæring skal vedstås ved kontraktindgåelsen.
5)Bevis for relevant erhvervsforsikring inkl. personskade og produktansvarsforsikring (kun relevant for totalentreprenøren).
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 5) afgives for alle deltagere i konsortiet.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Revisorattesteret erklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår omfattende omsætning, resultat og egenkapital. Såfremt virksomheden har eksisteret i en kortere årrække, skal der fremlægges økonomiske nøgletal for det/de år, hvor der er aflagt regnskab. Nystartede virksomheder, der endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal fremlægge revisorerklæring som kan dokumentere virksomhedens økonomiske og finansielle kapacitet.
2) Ledelseserklæring på, at der ikke er sket væsentlige ændringer af virksomhedens økonomiske situation siden seneste regnskabsår.
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 2) afgives for alle deltagere i konsortiet.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver udført de seneste 5 år.
2) Beskrivelse af ansøgers eventuelle kvalitetsledelsessystemer.
3) Oplysninger om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år.
4) Ansøger (dette punkt gælder alene totalentreprenør) skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv., herunder især fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte.
Hvis ansøger har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal ansøger tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9. herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal samt oplysning om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en "karakterbog").
Ansøgere, som ikke er i besiddelse af nøgletal, skal aflevere tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart.
Der gøres opmærksom på at dette byggeprojekt skal evalueres i henhold til Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv. og kontraktbetingelserne vil indeholde bestemmelse herom. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelsens §§ 10 -11, som skal overholdes, og som derfor nøje bør gennemgås af tilbudsgiver.
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 4) afgives for alle deltagere i konsortiet.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Begrænset
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgernes økonomisk/finansielle som tekniske kapacitet som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2. og III.2.3. Der vil blive lagt særlig vægt på hvilke ansøgere, der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave. Ordregiver vil på den baggrund prækvalificere de ansøgere, der anses for bedst egnede til at løfte opgaven.
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.5.2013 - 12:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
28.6.2013
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
1) Opmærksomheden henledes på, at opgavens realisering er afhængig af en endelig vedtagelse i Byrådet i Fredensborg Kommune.
2) Prækvalifikationsanmodning afleveres skriftligt i 3 eksemplarer og i digital PDF-udgave på cd-rom eller USB-stick.
3) Anmodningen skal indeholde entydig tilkendegivelse af hvilken virksomhed/konsortium, der anmoder om prækvalifikation samt information om kontaktperson i forbindelse med udbuddet.
4) Der findes ikke prækvalifikationsmateriale, ud over hvad der følger af nærværende bekendtgørelse.
5) Byggesagen skal som helhed håndteres digitalt via et projektweb, fra og med projektering til og med aflevering. De specifikke vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
6) Der ydes et vederlag på DKK 100.000,- ekskl. moms for udarbejdelse af tilbud og tilhørende forslag til de tilbudsgivere der ikke får opgaven overdraget. Dette under forudsætning af, at tilbud og tilhørende forslag er konditionsmæssige.
7) meddelelse om udvælgelse af prækvalificerede virksomheder forventes den 28. juni 2013 med tilbudsfrist den 13. september 2013.
8) Totalentreprisen udbydes i omvendt licitation. De specifikke vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, c/o Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv.:
En virksomheds klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at der er indgået kontrakt. Denne klagefrist regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Jura og Udbud
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.4.2013