23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 078-131040
Offentliggjort
22.04.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
17.05.2013 Kl. 12:00

Addresse
D|K2 Bygherrerådgivning as, Olivia Hansens Gade 2, Att: Morten Krüger, 1799 København V

Udbyder

Fredensborg Kommune

Opdateringer

Resultat
(23.06.2014)

Del V: Kontrakttildeling
Betegnelse: Totalentreprisekontrakt

V.1)

Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

28.10.2013



V.2)

Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 2



V.3)

Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med


Jönsson A/S
Ellekær 14
2730 Herlev
DANMARK
Mailadresse: info@jonsson.dk
Telefon: +45 44941166
Internetadresse: www.jonsson.dk
Fax: +45 44941145


V.4)

Oplysninger om kontraktens værdi

Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 30 472 013 DKK
Eksklusive moms



V.5)

Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt

Totalentreprise - Nyt idrætscenter i Humlebæk (Resultat)


Fredensborg Kommune

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Fredensborg Kommune
Egevangen 3B
Kontaktpunkt(er): Fredensborg Kommune
Att: Peter Sommerfeld
2980 Kokkedal
DANMARK
Telefon: +45 72565924
Mailadresse: pesom@fredensborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.fredensborg.dk

Yderligere oplysninger fås her: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: D|K2 Bygherrerådgivning as
Olivia Hansens Gade 2
Att: Morten Krüger
1799 København V
DANMARK
Telefon: +45 30665147
Mailadresse: mk@d-k2.dk
Internetadresse: http://www.d-k2.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed


I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalentreprise. Nyt idrætscenter i Humlebæk.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Humlebæk

NUTS-kode DK013

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Totalentreprise. Kontrakten omfatter projektering og udførelse af nye faciliteter til tennis og gymnastik- og bevægelsesaktiviteter. De nye faciliteter skal indeholde tennisbaner, et område til idrætsgymnastik samt sale til gymnastik og bevægelse. Eksisterende kantine ombygges og dobbeltudnyttes som kantine, café og mødelokale. Derudover skal der etableres fitnessområde, depot, omklædningsfaciliteter, gang- og fællesarealer, udebase, grønne områder samt parkeringspladser. Byggeriet forventes at udgøre ca. 2.800 m2.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Byggeriet forventes at udgøre ca. 2800 m2 foruden tilhørende grønne arealer og parkeringspladser.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Projektering og udførelse af yderligere faciliteter til tennis, gymnastik og bevægelsesaktiviteter.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.11.2013. Færdiggørelse 1.5.2015



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil skulle stilles sikkerhed og garanti i henhold til ABT 93 med de ændringer der vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår i henhold til ABT 93 med de ændringer der vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder, "konsortium", skal konsortiedeltagerne hæfte solidarisk samt udpege en befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Hver konsortiedeltager skal i givet fald ved kontraktunderskrivelse afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter vil være gældende for den udbudte kontrakt.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Firmanavn, adresse, CVR-nr. Telefonnummer, kontaktperson og e-mailadresse i relation til den/de virksomhed(er), der søger om prækvalifikation.
2) Beskrivelse af selskabsform samt organisations- og ejerstruktur.
3) Dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i én af de i direktiv 2004/18/EF, artikel 45 anførte situationer. Dokumentation kan for virksomheder hjemmehørende i Danmark vedlægges i form af serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der er udstedt indenfor 6 måneder fra ansøgningstidspunktet. Virksomheder hjemmehørende andet steds end Danmark må tilvejebringe den fornødne dokumentation på anden måde.
4) Tro- og loveerklæring om at ansøger ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Denne erklæring skal vedstås ved kontraktindgåelsen.
5)Bevis for relevant erhvervsforsikring inkl. personskade og produktansvarsforsikring (kun relevant for totalentreprenøren).
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 5) afgives for alle deltagere i konsortiet.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Revisorattesteret erklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår omfattende omsætning, resultat og egenkapital. Såfremt virksomheden har eksisteret i en kortere årrække, skal der fremlægges økonomiske nøgletal for det/de år, hvor der er aflagt regnskab. Nystartede virksomheder, der endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal fremlægge revisorerklæring som kan dokumentere virksomhedens økonomiske og finansielle kapacitet.
2) Ledelseserklæring på, at der ikke er sket væsentlige ændringer af virksomhedens økonomiske situation siden seneste regnskabsår.
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 2) afgives for alle deltagere i konsortiet.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
For hvert firma i den enkelte totalentreprisegruppe (totalentreprenør, arkitekt og ingeniør) skal oplyses:
1) Referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver udført de seneste 5 år.
2) Beskrivelse af ansøgers eventuelle kvalitetsledelsessystemer.
3) Oplysninger om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år.
4) Ansøger (dette punkt gælder alene totalentreprenør) skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv., herunder især fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte.
Hvis ansøger har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal ansøger tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9. herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal samt oplysning om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en "karakterbog").
Ansøgere, som ikke er i besiddelse af nøgletal, skal aflevere tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart.
Der gøres opmærksom på at dette byggeprojekt skal evalueres i henhold til Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier mv. og kontraktbetingelserne vil indeholde bestemmelse herom. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelsens §§ 10 -11, som skal overholdes, og som derfor nøje bør gennemgås af tilbudsgiver.
Såfremt ansøgningen om prækvalifikation afgives af et konsortium skal oplysningerne anført under 1) til og med 4) afgives for alle deltagere i konsortiet.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgernes økonomisk/finansielle som tekniske kapacitet som dokumenteret i henhold til udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2. og III.2.3. Der vil blive lagt særlig vægt på hvilke ansøgere, der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave. Ordregiver vil på den baggrund prækvalificere de ansøgere, der anses for bedst egnede til at løfte opgaven.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.5.2013 - 12:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
28.6.2013


IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
1) Opmærksomheden henledes på, at opgavens realisering er afhængig af en endelig vedtagelse i Byrådet i Fredensborg Kommune.
2) Prækvalifikationsanmodning afleveres skriftligt i 3 eksemplarer og i digital PDF-udgave på cd-rom eller USB-stick.
3) Anmodningen skal indeholde entydig tilkendegivelse af hvilken virksomhed/konsortium, der anmoder om prækvalifikation samt information om kontaktperson i forbindelse med udbuddet.
4) Der findes ikke prækvalifikationsmateriale, ud over hvad der følger af nærværende bekendtgørelse.
5) Byggesagen skal som helhed håndteres digitalt via et projektweb, fra og med projektering til og med aflevering. De specifikke vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
6) Der ydes et vederlag på DKK 100.000,- ekskl. moms for udarbejdelse af tilbud og tilhørende forslag til de tilbudsgivere der ikke får opgaven overdraget. Dette under forudsætning af, at tilbud og tilhørende forslag er konditionsmæssige.
7) meddelelse om udvælgelse af prækvalificerede virksomheder forventes den 28. juni 2013 med tilbudsfrist den 13. september 2013.
8) Totalentreprisen udbydes i omvendt licitation. De specifikke vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, c/o Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv.:
En virksomheds klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at der er indgået kontrakt. Denne klagefrist regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Jura og Udbud
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.4.2013
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062