Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.vejlespildevand.dk/virksomhed/for-projekterende/aktuelle-udbud
Anmodning om deltagelse
Addresse
Vejle Spildevand A/S
Toldbodvej 20
7100 Vejle
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
Udbyder
Vejle Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(14.11.2018)
SYNLAB Analytics & Services Denmark Miljø
Philip Heymans Alle 7
2900 Hellerup
Jordanalyser
(14.11.2018)
Eurofins Miljø
Ladelundvej 85
6600 Vejen
Fælles udbud af rammeaftale for analysearbejder
Vejle Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32 88 20 64
Toldbodvej 20
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vejlespildevand.dk
33 03 98 24
Grindsted Landevej 40
Grindsted
7200
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://billundvand.dk/drikkevand
33 03 98 67
Grindsted Landevej 40
Grindsted
7200
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://billundvand.dk/side5759.html
34 73 18 53
Grindsted Landevej 40
Grindsted
7200
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://billundvand.dk/energi
38 14 80 52
Grindsted Landevej 40
Grindsted
7200
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://billundvand.dk/side5759.html
32 56 01 56
Alrøvej 11
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.samn.dk/Om%20os/Samn%20Forsyning/Horsens%20Vand%20AS
35 24 47 94
Gormsvej 7
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vejenforsyning.dk/Spildevand
35 24 48 24
Gormsvej 7
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vejenforsyning.dk/Vand
33 03 66 04
Alrøvej 11
Hrosens
8700
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.samn.dk/Om%20os/Samn%20Forsyning/Odder%20Spildevand%20AS
29 18 98 38
Rådhuspassagen 3
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://vejen.dk/borger/natur-miljoe-og-energi/
29 18 97 65
Jorden Rundt 1
Grindsted
7200
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://billund.dk/borger/natur-og-miljoe
33 34 37 95
Ådalen 7c
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.deponisyd.dk/
32 88 20 64
Toldbodvej 20
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Søren Brandt
E-mail: sorbr@vejlespildevand.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejlespildevand.dk/
Del II: Genstand
Fælles udbud af rammeaftale for analysearbejder
Tjenesteydelsen vedrører analyseopgaver af prøver som stammer fra råvand/grundvand, drikkevand, spildevand/slam, badevand, svømmebade, overvågning, perkolat og jord mv. i henholdsvis Billund Kommune, Horsens Kommune, Odder Kommune, Vejen Kommune og Vejle Kommune. Arbejderne omfatter i hovedtræk afhentning samt udtagning af prøver, evt. konservering af prøver, udførelse af analyse og afrapportering.
Arbejderne udbydes i følgende 2 delaftaler samlet for alle 12 ordregivere, hvilke der frit kan afgives tilbud på:
1) Alle ordregiveres udbudte arbejder, minus jordanalyser;
2) Jordanalyser.
Der indgås kun aftale med én tilbudsgiver pr. delaftale. Der kan godt indgås aftale med samme tilbudsgiver på begge delaftaler. Der indgås individuelle rammeaftaler mellem tilbudsgiver og de deltagende ordregivere.
Alle ordregivers udbudte arbejder, minus jordanalyser
Rammeaftalen omfatter prøveudtagning og analyse med videre af miljøanalyser i 3 kommuner i region Syddanmark og 2 i region Midtdanmark. Miljøanalyserne dækker områderne råvand/grundvand, drikkevand, spildevand, spildevandsslam, badevand, svømmebade, overvågning og perkolat i hhv. Billund Drikkevand A/S, Billund Spildevand A/S, Billund Energi A/S, Grindsted Renseanlæg A/S, Billund Kommune, Deponi Syd I/S, Horsens Vand A/S, Odder Spildevand A/S, Vejen Renseanlæg A/S, Vejen Vand A/S, Vejen Kommune og Vejle Spildevand A/S. Arbejdernes omfang er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Ordregiver kan forlænge aftalen 1 gang med op til 12 måneder.
Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger, vil ordregiver, på et objektivt og sagligt grundlag, foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelsen vil ske på følgende måde:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den udbudte rammeaftale vurderet på baggrund af de efterspurgte referencer.
Ordregiver vil vurdere det positivt, at ansøger kan fremvise referencer, der er sammenlignelige med de udbudte produkter. Herved forstås referencer, der i videst mulige omfang volumen- og produktmæssigt modsvarer nærværende udbud, samt at referencerne videst muligt omfang er sammenlignelige med ordregiver.
Det bemærkes, at ordregiver maksimalt vil vurdere på fem (5) referencer. Såfremt der oplyses flere end fem (5) referencer, vil ordregiver udelukkende vurdere ansøger på de første fem (5) oplyste referencer.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrencesituation. Såfremt ordregiver vurdere at antallet af udvalgte ansøgere ikke kan sikre en tilstrækkelig konkurrence, forbeholder ordregiver sig retten til at aflyse udbuddet.
Billund Energi A/S har medtaget en option på analyse af kildesorteret organisk dagrenovation (KOD). Billund Energi A/S forbeholder sig derved retten til ikke at benytte denne rekvisition for analyse på KOD. Såfremt optionen tiltrædes vil det ske på kontraktindgåelsestidspunktet.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortie), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse og ansvar og udpege en fælles befuldmægtiget.
Jordanalyser
Rammeaftalen omfatter prøveudtagning og analyse med videre af miljøanalyser i 2 kommuner i region Syddanmark og 2 i region Midtdanmark. Miljøanalyserne dækker jordanalyser i forbindelse konstatering af forurenet jord i hhv. Billund Kommune, Vejen Kommune, Horsens Kommune (Horsens Vand A/S) og Odder Kommune (Odder Spildevand A/S). Arbejdernes omfang er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Ordregiver kan forlænge aftalen 1 gang med op til 12 måneder.
Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger, vil ordregiver, på et objektivt og sagligt grundlag, foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelsen vil ske på følgende måde:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den udbudte rammeaftale vurderet på baggrund af de efterspurgte referencer.
Ordregiver vil vurdere det positivt, at ansøger kan fremvise referencer, der er sammenlignelige med de udbudte produkter. Herved forstås referencer, der i videst mulige omfang volumen- og produktmæssigt modsvarer nærværende udbud, samt at referencerne videst muligt omfang er sammenlignelige med ordregiver.
Det bemærkes, at ordregiver maksimalt vil vurdere på fem (5) referencer. Såfremt der oplyses flere end fem (5) referencer, vil ordregiver udelukkende vurdere ansøger på de første fem (5) oplyste referencer.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrencesituation. Såfremt ordregiver vurdere at antallet af udvalgte ansøgere ikke kan sikre en tilstrækkelig konkurrence, forbeholder ordregiver sig retten til at aflyse udbuddet.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortie), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse og ansvar og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal erklære sig herom i eESPD, del IV, afsnit A-C.
Tilbudsgiver skal til enhver tid være i besiddelse af de nødvendige myndighedsgodkendelser for opgavens udførelse, herunder adgang til akkrediterede laboratorietfaciliteter og personale med nødvendige certificeringer jf. bekendtgørelse nr. 1146 af 24.10.2017 om kvalitetskrav til miljømålinger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan frit downloades på: https://www.vejlespildevand.dk/virksomhed/for-projekterende/aktuelle-udbud.
Udbudsmaterialet er samlet i en zip-fil, som først skal downloades til computeren før filerne kan vises.
Udbuddet er opdelt i følgende 2 faser: Prækvalifikationsfase og Tilbudsfase.
Alle interesserede firmaer har adgang til det komplette udbudsmateriale og til at søge om prækvalifikation. Alene de prækvalificerede ansøgere, vil blive opfordret til at afgive tilbud, og det vil dermed alene være de af ordregiver udvalgte ansøgere der deltager i tilbudsfasen.
Spørgsmål i forbindelse med prækvalifikationen skal sendes skriftligt til Vejle Spildevand A/S, Att. Søren Brandt på e-mail sorbr@vejlespildevand.dk senest den 23.3. 2018.
Spørgsmål besvares i anonymiseret form og uploades på Vejle Spildevand A/S hjemmeside, jf. ovennævnte link. Ansøgere er selv ansvarlig for at holde sig opdateret på hjemmesiden.
Ansøger skal ved sin ansøgning om prækvalifikation udfylde ESPD’en. ESPD står for ”Det fælles europæiske udbudsdokument”. ESPD’en er vedlagt udbuddet som XML-fil. Procedure om downloade og udfyldelse af ESPD fremgår af udbuddet. ESPD skal afleveres tilbuddet i XML-format.
Den tilbudsgiver som bygherren har til hensigt at indgå kontrakt med, vil inden underretning om tildelingsbeslutning blive anmodet om at dokumentere oplysningerne i ESPD. Krav til dokumentationen fremgår af udbudsmaterialet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jakobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk