Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
PLA-PA.R005 Rammeaftale om miljørådgivning vedrørende forurenede veje, grunde og bygninger
(04.07.2018)
Sweco Danmark A/S
Granskoven 8
2600 Glostrup
PLA-PA.R005 Rammeaftale om miljørådgivning vedrørende forurenede veje, grunde og bygninger
(04.07.2018)
Ejlskov A/S
Jens Olsens Vej 3
8200 Aarhus N
PLA-PA.R005 Rammeaftale om miljørådgivning vedrørende forurenede veje, grunde og bygninger
(04.07.2018)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Rammeaftale om miljørådgivning vedrørende forurenede veje, grunde og bygninger, entreprise PLA-PA.R005
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Thomas Helsteds Vej 11
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Kasper Anias Møller
Telefon: +45 72443333
E-mail: kaam@vd.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
PLA-PA.R005 Rammeaftale om miljørådgivning vedrørende forurenede veje, grunde og bygninger
Rammeaftalen omfatter miljørådgivning vedr. forurenet jord på veje og ved regnvandsbassiner samt forurenede grunde, anlæg og bygninger i forbindelse med Vejdirektoratets projekter. Forurenede anlæg og bygninger er typisk ejendomme, tankstationer o.lign., der skal saneres.
Rådgivningen skal præsteres i forbindelse med planlægning, anlæg og drift af veje.
Ydelserne omfatter bl.a.:
— Forureningsundersøgelser af kortlagte grunde,
— Forklassificeringer,
— Vejjordsundersøgelser,
— Jordhåndteringsplaner,
— Rådgivning vedr. genanvendelse af forurenet jord, arealer og restprodukter,
— Kortlægningsundersøgelser for bygningsforurening,
— Ad hoc tilsyn i udførelsesfasen i forbindelse med forurening,
— Udtagning og analyse af renbundsprøver på aflagte vejarealer,
— Arbejdsmiljøkoordinering i forbindelse med håndtering af forurening,
— Større infrastrukturprojekter,
— Rådg. ved oprensningsopgaver og graveopgaver i forurenet jord og grundvand,
— Rådg. ved anlægsarbejder på forurenede arealer.
Der henvises til II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger overstiger ovennævnte grænse, udvælges ansøgere, der ikke er koncernforbundne. Der udvælges de ansøgere, som iht. oplysningerne om teknisk formåen har de mest relevante referencer. Referencerne, jf. pkt. III.1.3), vurderes i forhold til beskrivelsen af den udbudte opgave i pkt. II.1.4, idet der ved vurdering af referencernes relevans lægges vægt på, at deres indhold er sammenligneligt med den udbudte opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
Ansøgeren skal endvidere fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning indenfor rådgivning vedrørende forurening for seneste regnskabsår.
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende økonomiske aktører hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet ansøgeren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
(se bort fra ordet "muligvis" - det er en fejl i EU's skabelon).
Nettoomsætningen indenfor rådgivning vedrørende forurening skal for seneste regnskabsår være mindst 5 mio. DKK.
Ansøgning om prækvalifikation skal indeholde referenceliste, der dokumenterer erfaring med minimumskravene under punkt III.1.3 samt med flest mulige af de emner, der er anført under punkt II.1.4, indenfor de seneste 3 år.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om opgavenavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, tidspunkt samt beskrivelse af opgaven.
Der ønskes maksimalt 20 referencer, inkl. referencer fra underleverandører.
Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet ansøgeren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
(se bort fra ordet "muligvis" - det er en fejl i EU's skabelon).
Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med:
— Vejjordsundersøgelser,
— Jordhåndteringsplaner,
— Rådgivning vedr. genanvendelse af forurenet jord, arealer og restprodukter,
— Asbestregistrering, PBC-registrering og registrering af anden forurening af bygnings- og anlægsdele,
— Myndighedsansøgninger vedr. genplacering af vejjord, forurenet jord og restprodukter,
— Risikovurderinger i forhold til miljøbelastninger ved genplacering af forurenede materialer.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Fristen anført i pkt. IV.2.2 er gældende for ansøgning om prækvalifikation.
Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i 2 papireksemplarer samt digitalt som pdf på USB-stik el. lign.
Ansøgningen skal - udover det anførte i III.1.2 og III.1.3 - indeholde oplysninger om ansøgerens ejerforhold, herunder oplysninger om koncernforbundne selskaber.
Som bilag til ansøgningen skal der vedlægges udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument". Dokumentet er tilgængeligt samme sted som udbudsmaterialet, jf. pkt. I.3).
Ansøgning om prækvalifikation accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Tilbud skal afgives på dansk. Der henvises til udbudsmaterialet (Bestemmelser om udbud og tilbud) for en beskrivelse af tilbudsprocessen.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvert system. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk