23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 010-018476
Offentliggjort
16.01.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

https://www.byggeprojekt.dk/

Anmodning om deltagelse

Til
13.02.2018 Kl. 12:00

Udbyder

Vallensbæk Kommune

Vindere

Mejsebo - Udbud af totalrådgivning

(28.06.2018)
Friis Andersen Arkitekter A/S
Frisegade 1
4800 Nykøbing F

Mejsebo - Udbud af totalrådgivning


Vallensbæk Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
Vallensbæk Strand
2665
Danmark
Kontaktperson: Molt Wengel Advokatpartnerselskab, att. advokatfuldmægtig Frederik Wibeck Heintz
E-mail: udbud@mowe.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.vallensbaek.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.byggeprojekt.dk/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Mejsebo - Udbud af totalrådgivning

 

Sagsnr.: 104860
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand, herunder komplette ingeniør- og arkitektydelser vedrørende planlægning, brugerinddragelse, projektering og projektopfølgning, projekteringsledelse, byggeledelse og fagtilsyn ved ombygningen og energirenoveringen af daginstitutionen Mejsebo.

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på byggeprojekt.dk via følgende link: https://app.byggeprojekt.dk/public/1348-Mejsebo_–_udbud_af_totalraadgivning.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71200000
71300000
71400000
71500000
71600000
71210000
71220000
71240000
71242000
71243000
71244000
71247000
71248000
71310000
71320000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012
Hovedudførelsessted:

 

2665 Vallensbæk Strand

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand, herunder komplette ingeniør- og arkitektydelser vedrørende planlægning, brugerinddragelse, projektering og projektopfølgning, projekteringsledelse, byggeledelse og fagtilsyn ved ombygningen og energirenoveringen af daginstitutionen Mejsebo (i det følgende kaldet ”Opgaven”).

Institutionen skal energirenoveres og opdateres til nutidige standarder. Desuden udvides arealerne med ca. 100 m2, og der bliver lavet ny liggehal/krybberum og adgangsveje bliver gjort tydeligere. For at udnytte tilbygningen optimalt skal tagarealet udnyttes til tagterrasse. Den vil være en mere stille del af legepladsen, som kan udnyttes til sansehave og højtlæsningsområde.

Renoveringsprojektet omfatter:

— Efterisolering at tag,

— Nye vinduer og døre,

— Udnyttelse af gårdrum til institution,

— Nedlæggelse af den ene indgang,

— Der kommer ny adgang til 1. sal,

— Etablering af ny og større indgang,

— Etablering af nye overflader,

— Renovering af toiletter,

— Produktionskøkken,

— Nye aktivitetsrum og kreativt værksted,

— Ny liggehal/soverum.

Indretning af lederkontor i forbindelse indgang/garderobe.

Energirenoveringen har til formål at reducere CO2-udslip og give et bedre indeklima for børn og voksne i institutionen. Samtidig skal der være fokus på reduktion af vand- og elforbrug. Samtidig har renoveringen til formål at gøre børnehaven mere tidssvarende til fordel for børnene og personalet.

Børn og personale vil under udførelsesperioden blive genhuset af Vallensbæk Kommune.

Opgaven skal udbydes til udførelse i hovedentreprise.

Formålet med nærværende aftale er bl.a. at sikre, at Opgaven gennemføres i den aftalte kvalitet og totaløkonomi til den aftalte tid. Opgavens omfang og totaløkonomi skal fastlægges så tidligst som muligt, og senest ved godkendt projektforslag.

Udbudsmaterialet er gjort tilgængeligt via byggeprojekt.dk og kan tilgås via følgende link: https://app.byggeprojekt.dk/public/1348-Mejsebo_–_udbud_af_totalraadgivning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudsgivers organisation og brugerinddragelse / Vægtning: 35 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet, økonomi- og tidsstyring / Vægtning: 35 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 18
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udvælgelsen vil ske på baggrund af en samlet vurdering af relevansen af ansøgernes referencer i forhold til den udbudte opgave.

Ved vurderingen vil Vallensbæk Kommune særligt lægge vægt, på i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med:

a) Renovering af daginstitutioner og/eller skoler.

b) Energioptimering af daginstitutioner og/eller skoler.

c) Totalrådgivning på opgaver udført i hovedentreprise.

d) Totalrådgivning for kommunale bygherrer.

e) Totalrådgivning på opgaver med genhusning.

f) Totalrådgivning på opgaver med fokus på brugerinddragelse.

Vallensbæk Kommune forbeholder sig desuden ret til at indhente udtalelser om de enkelte referencer hos bygherren for referencen. Sådanne udtalelser kan således også blive tillagt vægt ved udvælgelsen.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

For at sikre, at ansøgeren har de nødvendige økonomiske og finansielle forudsætninger for at løse opgaver under rammeaftalen, er det et krav, at ansøgere om prækvalifikation som minimum lever op til nedenstående 3 krav i de seneste 2 regnskabsår:

a. Egenkapital på minimum kr. 1,5 mio.

b. Nettoårsomsætning på minimum kr. 10 mio.

c. Soliditetsgrad på minimum 15 %

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

For at sikre, at ansøgeren besidder den nødvendige faglige kompetence, er det et krav, at de af ansøgeren oplyste referencer, vedrører opgaver, som er udført inden for de seneste 3 år, og indeholder:

• Mindst 1 reference, der viser, at ansøger har erfaring med totalrådgivning på et projekt vedrørende renovering og energioptimering udført i hovedentreprise med en entreprisesum på mindst kr. 10.000.000.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/02/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 19/02/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/01/2018

Send til en kollega

0.046