Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf836d0d-6fa3-4a3b-89f1-05c6baef8b8d/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf836d0d-6fa3-4a3b-89f1-05c6baef8b8d/homepage
Udbyder
Energistyrelsen
Vindere
Valgt rådgiver
(11.11.2017)
Niras A/S
Ceres Allé 3
8000 Aarhus C
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 16-10-2017
Time: 10:00
Læses:
Dato: 23-10-2017
Time: 10:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 16-10-2017
Time: 10:01
Læses:
Dato: 23-10-2017
Time: 10:01
Rådgivning til grundbeløbsværker
Energistyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
59778714
1256
København K
Danmark
Kontaktperson: Jacob Byskov Kristensen
Telefon: +45 33927818
E-mail: jbk@ens.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf836d0d-6fa3-4a3b-89f1-05c6baef8b8d/homepage
Del II: Genstand
Rådgivning til grundbeløbsværker.
Rådgivningsindsats er målrettet decentrale kraftvarmeværker, der i dag modtager grundbeløbsstøtte. Indsatsens hovedformål er at afdække værkernes muligheder for at reducere varmeprisen for eksempel gennem optimering af drift, nye anlægsinvesteringer eller andre tekniske, økonomiske, finansielle eller administrative tiltag. Opgaven er et genudbud af sagsnr.: 2017-3096.
Danmark.
Energistyrelsen opretter en rådgivningsordning for decentrale kraftvarmeværker, der i dag modtager grundbeløbsstøtte. Gennem ordningen tilbydes rådgivning af teknisk, administrativ, økonomisk og organisatorisk karakter relateret til driften af kollektiv varmeforsynings-virksomhed.
Rådgivningen stilles gratis til rådighed for værkerne, og prioriteres de værker, der forventes at have de højeste varmepriser efter grundbeløbets bortfald. Med nærværende udbud søges indgåelse af en aftale om levering af de nødvendige rådgivningsressourcer til ordningen.
Rådgivningens hovedformål er at afdække fjernvarmeværkets muligheder for at reducere varmeprisen gennem optimering af drift, nye anlægsinvesteringer eller andre tekniske, økonomiske eller organisatoriske tiltag. Ordningen er opdelt i en standardiseret rådgivningsindsats med det formål at nå flest mulig med den bedst mulige rådgivning. Desuden tilbyder ordningen specialdesignede rådgivningsforløb for de mest udsatte værker. Rådgivningen skal kunne leveres landsdækkende.
Rådgivningsindsatsen afrapporteres løbende således at der sikres erfaringsopsamling, videndeling og koordinering med Energistyrelsen.
Opgaven er et genudbud af sagsnr.: 2017-3096 Rådgivning til grundbeløbsværker, annulleret d. 11.09.17.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang.
Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014. Kontrakten omfatter sociale klausuler om uddannelses- eller praktikaftaler.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). Her tilgås udbuddet under »Igangværende offentlige udbud«.
For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste oploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk