Fakta om udbudet
Udbyder
Energinet.dk
Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe-projektet
Energinet.dk
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
Telefon: +45 70102244
E-mail: indkob@energinet.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe-projektet.
Naturkortlægning af de lokaliteter, der kan blive påvirket af projektet, som er etablering af en ny gasledning på tværs af landet mellem Varde og Faxe kommuner, ved anvendelse af DCEs § 3 skemaer mv. Herudover kortlægning af potentiale for bilag IV-arter mv. Indledende vurdering af lokaliteters sårbarhed og mulige påvirkninger, samt forslag til afværgeforanstaltninger. Tæt dialog med Energinet undervejs idet det præcise omfang af feltundersøgelserne først fastlægges efter indgåelse af kontrakt. Energinet forventer som udgangspunkt at der skal undersøges omkring 200 lokaliteter fordelt mellem det sydlige/centrale Jylland, Fyn og Sjælland.
Projektet omfatter nedgravning af en gasledning på tværs af Danmark fra Vesterhavet i Varde Kommune, over Fyn og Sjælland til Østersøen i Faxe eller Stevns Kommune.
Den udbudte opgave består af kortlægning af naturarealer og potentiale for bilag IV-arter indenfor et givent projektområde. De konkrete områder der skal undersøges forventes først fastlagt ved opgavens start.
Registreringer og vurderinger af lokaliteter forventes udført i perioden ultimo august — oktober 2017, men der skal også påregnes efterfølgende supplerende registreringer og vurderinger af lokaliteter i foråret 2018.
Resultat af kortlægning og tilhørende kort skal udfærdiges i en rapport, som vil fungere som baggrundsrapport til selve VVM-redegørelsen.
Kontrakten består af 3 delopgaver baseret på 3 forskellige lokaliteter:
1) Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe projektet — Jyllland
2) Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe projektet — Fyn
3) Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe projektet — Sjælland.
Delopgave 1 — Jylland: Option 1: indtastning af indsamlet registreringsdata i Miljøportalen.
Delopgave 2 — Fyn: Option 2: indtastning af indsamlet registreringsdata i Miljøportalen.
Delopgave 3 — Sjælland: Option 3: indtastning af indsamlet registreringsdata i Miljøportalen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rådgiver til naturkortlægning og vurdering til brug for VVM-redegørelse for landsdelen af Baltic Pipe-projektet
32278094
Niels Jernes Vej 10
Aalborg Ø
9220
Danmark
E-mail: mh@amphi.dk
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD (European Single Procurement Document) udfyldes. ESPD'et til denne udbudsproces kan findes i prækvalifikationsmaterialet i EU-Supply.
For at bruge ESPD'et, gør venligst følgende:
— Gem XML filen på din computer, eksempelvis på skrivebordet
— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome
— Vælg det foretrukne sprog
— Vælg »Jeg er en økonomisk aktør«
— Vælg »Importer ESPD«
— Upload XML versionen af ESPD'et fra skrivebordet
— Vælg det land virksomheden er lokaliseret i
— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet I udbudsbekendtgørelsen
— Efter færdiggørelsen af ESPD'et, print ESPD'et ud som pdf og gem på din computer
— Upload pdf versionen af ESPD'et til »Mine svar« i EU-Supply som jeres anmodning om deltagelse i denne prækvalifikation.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: »Oplysninger om den økonomiske aktør« og del III: »Udelukkelsesgrunde« samt relevant information vedrørende del IV: »Udvælgelseskriterier« og Del V: »Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere«. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt
2. inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3. inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk