1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Kalundborg Renseanlæg A/S
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)
Beskrivelse
:
Kalundborg Renseanlæg A/S (en del af Kalundborg Forsyning) udbyder som Ordregiver en bygherrerådgiverfunktion til udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Udbygningen af KCR er en konsekvens af, at Industrien i Kalundborg udvider produktionen betydeligt i de kommende år. Renseanlægget skal udvides, så det kan modtage den ekstra mængde procesvand, som udvidelsen af Industrien i Kalundborgs produktion indebærer. Der er udarbejdet VVM/MKV og der er givet en udledningstilladelse. Envidan, der er totalrådgiver, har udført et projektforslag og er i gang med detailprojektering ligesom de første dele af projektet er igangsat. Projektet har en betydelig størrelsesorden med totalomkostninger på omkring 750 millioner kroner og forventes at være færdigt med udgangen af 2028. Projektet har haft tilknyttet en bygherrerådgiver, som ikke længere er til rådighed for projektet. Den udbudte opgave vedrører således den fremtidige varetagelse af bygherrerådgiveropgaven på det igangværende projekt.
Identifikator for proceduren
:
8463b3b8-7f25-476e-8e89-8bb3a37f1cff
Tidligere bekendtgørelse
:
ae9b662a-7395-4f8f-83b9-ab7bf073739e-01
Intern ID
:
faa95c0a-8639-4ac7-a454-24b38f1c1e18
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt EU-udbud efter Udbudslovens Afsnit II. Udbudsformen betyder, at processen – i hovedtræk – indeholder nedenstående aktiviteter. 1. Ordregiver offentliggør udbuddet på www.udbuddet.dk ("udbudsportalen") 2. Tilbudsgiverne uploader deres tilbud på udbudsportalen indenfor den angivne tidsfrist 3. Efter tilbudsfristens udløb vurderer Ordregiver, om de modtagne tilbud opfylder de krav der er stillet til at afgive tilbud. Kun konditionsmæssige tilbud antages til evaluering 4. Efter en evaluering af tilbuddene tildeler Ordregiver kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, som beskrevet i afsnit 11 og 12. Udbudsmaterialet indeholder en række væsentlige informationer, som tilbuddet skal afgives på grundlag af. Det er op til tilbudsgiver at sikre, at alle dele af udbudsmaterialet, jf. afsnit 7, er modtaget. Tilbudsgiver er selv ansvarlig for løbende at holde sig opdateret om udbuddets forløb på udbudsportalen. Tilbud skal afgives via udbudsportalen og inden tilbudsfristens udløb. Det vil ikke være muligt at afgive tilbud efter fristens udløb. Ordregiver er berettiget til at annullere udbuddet, medmindre en sådan annullation forfølger usaglige hensyn eller sker i strid med ligebehandlingsprincippet. Det skal endvidere understreges, at der i overensstemmelse med Ordregivers prokuraregler ikke foreligger en aftale, førend en kontrakt er underskrevet af begge parter. Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i minimum 40 kalenderdage fra tilbudsfristen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
79400000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser,
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Dokhavnsvej 15
By
:
Kalundborg
Postnummer
:
4400
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Annullation af udbud: Kalundborg Renseanlæg A/S (”Ordregiver”) har foretaget en ændring i egen organisation, som betyder, at Ordregiver ikke længere har behov for ekstern varetagelse af bygherrerådgiverfunktionen på udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Da Ordregiver ikke længere har et indkøbsbehov svarende til den udbudte kontrakt, annulleres udbuddet. Afgivelse af tilbud: Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk. Alle bilag bør markeres med tilbudsgiverens navn. Tilbud modtaget efter tilbudsfristen vil blive afvist. I tilfælde af tekniske vanskeligheder med at uploade eller benytte udbudsportalen, opfordres tilbudsgiver til at kontakte teknisk support på udbudsportalen. De afgivne tilbud ligger i en lukket mappe på udbudsportalen, og kan ikke åbnes af Ordregiver før efter tilbudsfristens udløb. Umiddelbart efter tidsfristens udløb åbner Ordregiver den mappe, som tilbuddene er uploadet til. Udelukkelsesgrunde: Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Meddelelse om resultat og stand-still periode: Ordregiver vil bestræbe sig på at give meddelelse om udbuddets resultat hvor også de enkelte tilbuds point vil blive angivet for de enkelte underkriterier hurtigst muligt efter udbudsfristens udløb. Ordregiver iagttager 10 kalenderdages stand-still periode mellem det tidspunkt udbuddets resultat meddeles til tilbudsgiverne og det tidspunkt kontrakten underskrives af Ordregiver. Når udbudsprocessen er afsluttet, kan alle tilbudsgivere få en samtale med Ordregiver, hvor det kan oplyses hvordan denne tilbudsgiver kunne forbedre sit tilbud. Ordregiver iagttager en betydelig tilbageholdenhed med at give yderligere oplysninger særligt omkring tekniske og kommercielle forhold hos en anden tilbudsgiver. Krav til tilbuddets indhold: Tilbud skal inden tilbudsfristens udløb uploades på udbudsportalen i overensstemmelse med eventuelle vejledninger, som er tilgængelige der. Følgende elementer skal være en del af tilbuddet, enten som selvstændige dokumenter, afsnit, eller lignende i et tilbud. De nævnte dele af et tilbud er afgørende for Ordregivers muligheder for at behandle alle tilbud på det samme grundlag. Udfyldt ESPD for tilbudsgiver, se afsnit 10. Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig på udbudsplatformen. Det er ikke et krav, at ESPD'et er underskrevet af tilbudsgiver. Hvis tilbudsgiver er et konsortium: Udfyldt og underskrevet ESPD for hver konsortiedeltager. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende enheder): Udfyldt og underskrevet ESPD for hver støttevirksomhed En komplet udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 En beskrivelse af tilbudsgivers kompetencer og ressourcer, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.2. Tildelingskriterier: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tilbuddet med det bedste forhold mellem pris og kvalitet) operationaliseret på følgende parametre/underkriterier (vægtning anført i parentes): • Den beregnede pris for opgavens udførelse (40%) • Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer (60%) Forbehold: Tilbudsgiverne opfordres til ikke at tage forbehold. Opmærksomheden henledes på, at Ordregiver altid er berettiget til at afvise tilbud, som indeholder forbehold og i visse tilfælde vil være forpligtet dertil. Tilsvarende er Ordregiver forpligtet til at forkaste tilbud indeholdende forbehold over for grundlæggende elementer. Tilbudsgiverne opfordres derfor til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i udbudsmaterialet afklaret ved at stille spørgsmål, så forbehold i videst muligt omfang undgås. Dette gælder også i relation til bemærkninger til kontraktudkastet. Hvis der ikke gives bemærkninger hertil, vil Ordregiver gå ud fra, at der med få redaktionelle ændringer kan skrives kontrakt på grundlag af det vedlagte kontraktudkast. Særlige bestemmelser og bemærkninger: Der ydes ikke vederlag for afgivelse af tilbud. For god ordens skyld skal det nævnes, at Ordregiver er kvalitetscertificeret efter ISO 9001, miljøcertificeret efter ISO 14001 og arbejdsmiljøcertificeret efter ISO 45001. Dette betyder særlige krav og forventninger til Ordregivers leverandører (f.eks audit som leverandør) samt konkret i dette tilfælde, at der skal arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af arbejdets gennemførelse. Det er i øvrigt sådan, at Ordregiver i forbindelse med auditering, skal redegøre for hvordan man lever op til at være en virksomhed med certificering samt hvordan dette kommer til udtryk i de enkelte udbud.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)
Beskrivelse
:
Kalundborg Renseanlæg A/S (en del af Kalundborg Forsyning) udbyder som Ordregiver en bygherrerådgiverfunktion til udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Udbygningen af KCR er en konsekvens af, at Industrien i Kalundborg udvider produktionen betydeligt i de kommende år. Renseanlægget skal udvides, så det kan modtage den ekstra mængde procesvand, som udvidelsen af Industrien i Kalundborgs produktion indebærer. Der er udarbejdet VVM/MKV og der er givet en udledningstilladelse. Envidan, der er totalrådgiver, har udført et projektforslag og er i gang med detailprojektering ligesom de første dele af projektet er igangsat. Projektet har en betydelig størrelsesorden med totalomkostninger på omkring 750 millioner kroner og forventes at være færdigt med udgangen af 2028. Projektet har haft tilknyttet en bygherrerådgiver, som ikke længere er til rådighed for projektet. Den udbudte opgave vedrører således den fremtidige varetagelse af bygherrerådgiveropgaven på det igangværende projekt.
Intern ID
:
dfd096da-81ea-451e-8051-a1cfd3122ffe
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
79400000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser,
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Dokhavnsvej 15
By
:
Kalundborg
Postnummer
:
4400
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
30/12/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2028
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Yderligere oplysninger
:
Annullation af udbud: Kalundborg Renseanlæg A/S (”Ordregiver”) har foretaget en ændring i egen organisation, som betyder, at Ordregiver ikke længere har behov for ekstern varetagelse af bygherrerådgiverfunktionen på udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Da Ordregiver ikke længere har et indkøbsbehov svarende til den udbudte kontrakt, annulleres udbuddet. Afgivelse af tilbud: Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk. Alle bilag bør markeres med tilbudsgiverens navn. Tilbud modtaget efter tilbudsfristen vil blive afvist. I tilfælde af tekniske vanskeligheder med at uploade eller benytte udbudsportalen, opfordres tilbudsgiver til at kontakte teknisk support på udbudsportalen. De afgivne tilbud ligger i en lukket mappe på udbudsportalen, og kan ikke åbnes af Ordregiver før efter tilbudsfristens udløb. Umiddelbart efter tidsfristens udløb åbner Ordregiver den mappe, som tilbuddene er uploadet til. Udelukkelsesgrunde: Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Meddelelse om resultat og stand-still periode: Ordregiver vil bestræbe sig på at give meddelelse om udbuddets resultat hvor også de enkelte tilbuds point vil blive angivet for de enkelte underkriterier hurtigst muligt efter udbudsfristens udløb. Ordregiver iagttager 10 kalenderdages stand-still periode mellem det tidspunkt udbuddets resultat meddeles til tilbudsgiverne og det tidspunkt kontrakten underskrives af Ordregiver. Når udbudsprocessen er afsluttet, kan alle tilbudsgivere få en samtale med Ordregiver, hvor det kan oplyses hvordan denne tilbudsgiver kunne forbedre sit tilbud. Ordregiver iagttager en betydelig tilbageholdenhed med at give yderligere oplysninger særligt omkring tekniske og kommercielle forhold hos en anden tilbudsgiver. Krav til tilbuddets indhold: Tilbud skal inden tilbudsfristens udløb uploades på udbudsportalen i overensstemmelse med eventuelle vejledninger, som er tilgængelige der. Følgende elementer skal være en del af tilbuddet, enten som selvstændige dokumenter, afsnit, eller lignende i et tilbud. De nævnte dele af et tilbud er afgørende for Ordregivers muligheder for at behandle alle tilbud på det samme grundlag. Udfyldt ESPD for tilbudsgiver, se afsnit 10. Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig på udbudsplatformen. Det er ikke et krav, at ESPD'et er underskrevet af tilbudsgiver. Hvis tilbudsgiver er et konsortium: Udfyldt og underskrevet ESPD for hver konsortiedeltager. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende enheder): Udfyldt og underskrevet ESPD for hver støttevirksomhed En komplet udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 En beskrivelse af tilbudsgivers kompetencer og ressourcer, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.2. Tildelingskriterier: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tilbuddet med det bedste forhold mellem pris og kvalitet) operationaliseret på følgende parametre/underkriterier (vægtning anført i parentes): • Den beregnede pris for opgavens udførelse (40%) • Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer (60%) Forbehold: Tilbudsgiverne opfordres til ikke at tage forbehold. Opmærksomheden henledes på, at Ordregiver altid er berettiget til at afvise tilbud, som indeholder forbehold og i visse tilfælde vil være forpligtet dertil. Tilsvarende er Ordregiver forpligtet til at forkaste tilbud indeholdende forbehold over for grundlæggende elementer. Tilbudsgiverne opfordres derfor til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i udbudsmaterialet afklaret ved at stille spørgsmål, så forbehold i videst muligt omfang undgås. Dette gælder også i relation til bemærkninger til kontraktudkastet. Hvis der ikke gives bemærkninger hertil, vil Ordregiver gå ud fra, at der med få redaktionelle ændringer kan skrives kontrakt på grundlag af det vedlagte kontraktudkast. Særlige bestemmelser og bemærkninger: Der ydes ikke vederlag for afgivelse af tilbud. For god ordens skyld skal det nævnes, at Ordregiver er kvalitetscertificeret efter ISO 9001, miljøcertificeret efter ISO 14001 og arbejdsmiljøcertificeret efter ISO 45001. Dette betyder særlige krav og forventninger til Ordregivers leverandører (f.eks audit som leverandør) samt konkret i dette tilfælde, at der skal arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af arbejdets gennemførelse. Det er i øvrigt sådan, at Ordregiver i forbindelse med auditering, skal redegøre for hvordan man lever op til at være en virksomhed med certificering samt hvordan dette kommer til udtryk i de enkelte udbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Den beregnede pris for opgavens udførelse (40%)
Beskrivelse
:
Underkriterium 1: Pris for opgavens udførelse Med underkriteriet "Pris for opgavens udførelse" vil Ordregiver lægge vægt på den samlede tilbudte pris (beregnede pris) som den fremgår af den udfyldte tilbudsliste. Til brug for evaluering af tilbuddet i forhold til dette underkriterium, skal tilbuddet derfor indeholde den udfyldte tilbudsliste (TBL). På baggrund af de tilbudte timepris og det estimerede timeantal fremkommer den beregnede samlede pris for opgaven som en sum i DKK som anvendes ved tilbudsevalueringen. Det skal understreges, at det skønnede timeforbrug anført i Tilbudslisten er et estimat, og således ikke er udtryk for en bestemt forventning til opgavens udførelse – men anvendes for at kunne foretage en relevant sammenligning på lige vilkår af de indkomne tilbud. Timeprisen reguleres i en gang for hver 12 måneder som anført i kontraktudkastet pkt. 8.8 og 8.9. Transport: Tid medgået til transport kan maksimalt afregnes til ½ takst (dvs. ½ timepris). Transportomkostninger afregnes i henhold til statens takst (som gældende på afregningstidspunktet). Medmindre andet aftales, skal rådgiver sikre, at alle transportomkostninger afregnes månedligt. Ordregiver kan i medfør af kontrakten kræve, at mødeaktivitet afvikles enten fysisk eller virtuelt. Denne ret udmøntes således, at rådgiver senest en uge forud for hvert møde til Ordregiver skal fremsende en mødeindkaldelse inkl. dagsorden og liste over mødedeltagere med henblik på, at Ordregiver kan tage stilling til, om mødet skal afvikles fysisk eller virtuelt. Hvis rådgiver til opgavens løsning anvender personer, som befinder sig uden for Danmark, skal rådgiver gøre Ordregiver særskilt opmærksom herpå.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer (60%)
Beskrivelse
:
Det er af stor betydning for Ordregiver, at den tilbudte bygherrerådgivning er en stabil funktion, som tilbyder uafhængig rådgivning og varetagelse af Ordregivers interesse i hele den resterede del af byggeperioden af primært den samme ene person, men med et back-up af en til to personer der på samme faglige og personlige niveau kan sikre bygherrerådgivningens kvalitet og kontiunuitet også under ferie-, sygdoms-, og eventuelle orlovsperioder. Bygherrerådgiveren må forvente at være personligt til stede i Kalundborg mindst 2 dage om ugen, og afhængig af opgavernes karakter, ofte 4-5 dage om ugen. Der stilles kontorplads til rådighed i Kalundborg Forsynings hovedkontor p.t. på Dokhavnsvej 15 i Kalundborg. Det ideelle tilbud indeholder derfor, en og samme person der står til rådighed for at varetage bygherrerådgivningen i hele projektperioden op til 5 dage om ugen, og derudover bakkes op af et team på en eller to personer, der kan sikre bygherrerådgivningens kvalitet og kontiunuitet under ferie-, sygdoms-, og eventuelle orlovsperioder. Med underkriteriet "Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer" vil Ordregiver lægge vægt på • I hvilket omfang de tilbudte nøglepersoner har erfaring og faglige kvalifikationer fra lignende opgaver, som understøtter en kvalificeret løsning af opgaven, herunder i hvilket omfang den tilbudte nøgleperson ”de facto” er til rådighed hele projektperioden, samt i hvilket omfang funktionerne kan opretholdes på det tilbudte faglige niveau i tilfælde af sygdom eller fravær af den "normale" bygherrerådgiver, af de samme back-up personer i hele perioden. Til brug for evalueringen af underkriteriet, bør tilbudsgiver medsende: • CV for hver af de personer, som er en del af tilbuddet samt en redegørelse for disse personers erfaring med lignende opgaver. Ordregiver henstiller til, at CV'erne maksimalt fylder 4 A4-sider pr. person. • En beskrivelse af hvordan tilbudsgiver sikre at en og samme person varetage bygherrerådgivningen i byggeperioden med potentiel opbakning fra min. 1-2 andre personer, som sikre at bygherrerådgivningen udføres på samme faglige niveau i tilfælde af sygdom, ferie og/eller fravær i projektperioden.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk)I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Kalundborg Renseanlæg A/S
Registreringsnummer
:
31774608
Postadresse
:
Dokhavnsvej 15
By
:
Kalundborg
Postnummer
:
4400
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mathilde Raahede Ebbesen Krämer
Telefon
:
52434003
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
99246bbd-b2e7-4600-9b7e-ebf3ec729477
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
22/12/2025
08:10:28 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
22/12/2025
08:23:21 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
859533-2025
EUT-S-nummer
:
247/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/12/2025