See the notice on TED website
1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Odsherred Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af affaldstransport
Beskrivelse
:
Odsherred Kommune udbyder transport af affald fra genbrugsstationer. Den udbudte ydelse omfatter følgende: 1) Afhentning af containere og grenaffald. 2) Interne flytninger af containere. 3) Transport af containere til modtageanlæg. 4) Udlejning af containere, i forbindelse med fire genbrugsstationer og en grenplads (Fårevejle Genbrugsstation, Nykøbing Genbrugsstation, Rørvig Grenplads, Hønsinge Genbrugsstation, Odden Genbrugsstation).
Identifikator for proceduren
:
61ae46c4-acfb-4cfd-80c3-48fa42948bfc
Tidligere bekendtgørelse
:
fa29d134-add5-4aa9-8ae9-b5f44042e958-01
Intern ID
:
407454
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbud af transport af affald fra genbrugsstationer i Odsherred Kommune er et offentligt udbud i henhold til Udbudslovens § 56-57.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90512000
Transport af affald
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse,
90500000
Tjenesteydelser i forbindelse med affald,
90510000
Bortskaffelse og behandling af affald,
90511000
Indsamling af affald,
90511100
Indsamling af fast byaffald,
90511200
Indsamling af husholdningsaffald,
90513000
Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald,
90513100
Bortskaffelse af husholdningsaffald,
90513200
Bortskaffelse af fast byaffald
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Højby
Postnummer
:
4573
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
80 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den angivne tilbudsværdi svarer til Olaf Jensen A/S's evalueringstekniske pris. Den angivne kontraktværdi svarer til tilbudsgivers evalueringstekniske pris inkl. en 4-årig option, idet Kommunen kan beslutte at forlænge kontrakten med et vilkårligt antal måneder ad en eller flere omgange, dog maksimalt 4 år yderligere til og med den 31. december 2033.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af affaldstransport
Beskrivelse
:
Odsherred Kommune udbyder transport af affald fra genbrugsstationer. Den udbudte ydelse omfatter følgende: 1) Afhentning af containere og grenaffald. 2) Interne flytninger af containere. 3) Transport af containere til modtageanlæg. 4) Udlejning af containere, i forbindelse med fire genbrugsstationer og en grenplads (Fårevejle Genbrugsstation, Nykøbing Genbrugsstation, Rørvig Grenplads, Hønsinge Genbrugsstation, Odden Genbrugsstation).
Intern ID
:
407454
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90512000
Transport af affald
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse,
90500000
Tjenesteydelser i forbindelse med affald,
90510000
Bortskaffelse og behandling af affald,
90511000
Indsamling af affald,
90511100
Indsamling af fast byaffald,
90511200
Indsamling af husholdningsaffald,
90513000
Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald,
90513100
Bortskaffelse af husholdningsaffald,
90513200
Bortskaffelse af fast byaffald
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Kontrakten løber i perioden fra 1. januar 2026 til 31. december 2029. Kommunen kan beslutte at forlænge kontrakten med et vilkårligt antal måneder ad en eller flere omgange, dog maksimalt 4 år yderligere til og med den 31. december 2033. Hvis Kommunen ønsker at forlænge kontraktens løbetid, skal Leverandøren skriftligt orienteres herom senest 6 måneder før det til enhver tid gældende kontraktudløb. Kommunen forbeholder sig ret til efter en samlet vurdering at beslutte, om forlængelsesoptionen skal udnyttes.
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Højby
Postnummer
:
4573
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2033
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
80 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den angivne tilbudsværdi svarer til Olaf Jensen A/S's evalueringstekniske pris. Den angivne kontraktværdi svarer til tilbudsgivers evalueringstekniske pris inkl. en 4-årig option, idet Kommunen kan beslutte at forlænge kontrakten med et vilkårligt antal måneder ad en eller flere omgange, dog maksimalt 4 år yderligere til og med den 31. december 2033.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Kontrakterne tildeles på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud, under anvendelse af kriteriet pris. Der gøres opmærksom på, at enhedspriser gælder forud for beregnede priser (og enkeltpriser forud for summerede priser), medmindre der er tale om åbenlyse fejl. Ved evalueringen anvendes den samlede evalueringssum.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/naevnsoversigt/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Odsherred Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Odsherred Kommune
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
49 310 784,72
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
OLAF JENSEN A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af affaldstransport - OLAF JENSEN A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
24 655 392,36
DKK
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af affaldstransport - OLAF JENSEN A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
01/12/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
17/12/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Odsherred Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
6
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
6
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Odsherred Kommune
Registreringsnummer
:
29188459
Postadresse
:
Nyvej 22
By
:
Højby
Postnummer
:
4573
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anders Nørgaard
Telefon
:
+45 20150217
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
OLAF JENSEN A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
16576042
Afdeling
:
Afdeling 4 (Svinninge)
Postadresse
:
Drusebjergvej 18
By
:
Svinninge
Postnummer
:
4520
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 59 26 81 30
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c13afb5c-5780-4dad-a89f-e0cfbfe67c75
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/12/2025
17:11:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/12/2025
18:00:41 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
858757-2025
EUT-S-nummer
:
247/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/12/2025