23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 161-332538
Offentliggjort
24.08.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Køge Kommune

Vindere

EU udbud af leje og vask af beklædning og linned

(20.02.2018)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg

EU udbud af leje og vask af beklædning og linned


Køge Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Køge Kommune
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Pia Blak
Telefon: +45 56672129
E-mail: pia.blak@koege.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192917&B=KOEGE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192917&B=KOEGE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU udbud af leje og vask af beklædning og linned.

Sagsnr.: 2016-001249
II.1.2) Hoved-CPV-kode
18110000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Køge Kommune at udbyde leje og vask af hjemmeplejens, kantinens samt tandplejens arbejdsbeklædning. Ligeledes ønsker Køge Kommune at udbyde vask og leje af linnedpakker til Køge Vandrehjem. Herudover ønskes et elektronisk system, der gør det nemmere at styre, kontrollere og løbende tilpasse beholdningen af beklædningen i plejen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
76211100
98310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Køge Kommune at udbyde leje og vask af hjemmeplejens, kantinens samt tandplejens arbejdsbeklædning. Ligeledes ønsker Køge Kommune at udbyde vask og leje af linnedpakker til Køge Vandrehjem. Herudover ønskes et elektronisk system, der gør det nemmere at styre, kontrollere og løbende tilpasse beholdningen af beklædningen i plejen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder

Kontrakten er angivet til 5 år på baggrund af afskrivelsen af beklædningen.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Tilbudsgivere skal leve op til mindstekravene i egnethedskriterierne.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

»Køge kommune har vurderet, at den besparelse, kommunen kan få ved opdeling i delkontrakter, ikke udligner den besparelse kommunen sparer ved at holde det hele i en kontrakt såvel administrativt som økonomisk.«.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal kunne fremlægge dokumentation for økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— ESPD

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har:

— En omsætning på mindst 7 000 000 DKK om året

— En soliditetsgrad på mindst 20 %

— En likviditetsgrad på mindst 0,5 %

— Ingen forbehold i revisionsbemærkningerne for de sidste 2 regnskabsperioder

— En positiv egenkapital.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal kunne fremlægge dokumentation for økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— ESPD

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har:

— En omsætning på mindst 7 000 000 DKK om året

— En soliditetsgrad på mindst 20 %

— En likviditetsgrad på mindst 0,5 %

— Ingen forbehold i revisionsbemærkningerne for de sidste 2 regnskabsperioder

— En positiv egenkapital.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud udfører tilsvarende vaske- og lejeordning af beklædning for mindst 2 andre danske kommuner.

— Tilbudsgiver skal kunne modtage ordrer via telefon samt Tilbudsgivers hjemmeside

— Køge Kommune skal kunne kontakte Tilbudsgiver i tidsrummet kl. 8:00-14:00 mandag — torsdag samt fredag til kl. 12:30 pr. mail, telefon samt hjemmeside.

— Tilbudsgiver skal have en konsulent, der er tilknyttet aftalen i Køge Kommune

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappet borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1 — 2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhænger af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud udfører tilsvarende vaske- og lejeordning af beklædning for mindst 2 andre danske kommuner.

— Tilbudsgiver skal kunne modtage ordrer via telefon samt Tilbudsgivers hjemmeside.

— Køge Kommune skal kunne kontakte Tilbudsgiver i tidsrummet kl. 8:00-14:00 mandag — torsdag samt fredag til kl. 12:30 pr. mail, telefon samt hjemmeside.

— Tilbudsgiver skal have en konsulent, der er tilknyttet aftalen i Køge Kommune

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappet borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1-2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhænger af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år: Køge Kommune udbyder en kontrakt på 5 år grundet afskrivelse af beklædningen
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 141-259638
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/09/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 20/05/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2022.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

EU-udbud:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:

Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontraktbaseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:https://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/08/2017

Send til en kollega

0.047