Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192917&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
EU udbud af leje og vask af beklædning og linned
(20.02.2018)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
EU udbud af leje og vask af beklædning og linned
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Pia Blak
Telefon: +45 56672129
E-mail: pia.blak@koege.dk
NUTS-kode: DK021
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
EU udbud af leje og vask af beklædning og linned.
Køge Kommune at udbyde leje og vask af hjemmeplejens, kantinens samt tandplejens arbejdsbeklædning. Ligeledes ønsker Køge Kommune at udbyde vask og leje af linnedpakker til Køge Vandrehjem. Herudover ønskes et elektronisk system, der gør det nemmere at styre, kontrollere og løbende tilpasse beholdningen af beklædningen i plejen.
Køge Kommune at udbyde leje og vask af hjemmeplejens, kantinens samt tandplejens arbejdsbeklædning. Ligeledes ønsker Køge Kommune at udbyde vask og leje af linnedpakker til Køge Vandrehjem. Herudover ønskes et elektronisk system, der gør det nemmere at styre, kontrollere og løbende tilpasse beholdningen af beklædningen i plejen.
2 x 12 måneder
Kontrakten er angivet til 5 år på baggrund af afskrivelsen af beklædningen.
Tilbudsgivere skal leve op til mindstekravene i egnethedskriterierne.
2 x 12 måneder.
»Køge kommune har vurderet, at den besparelse, kommunen kan få ved opdeling i delkontrakter, ikke udligner den besparelse kommunen sparer ved at holde det hele i en kontrakt såvel administrativt som økonomisk.«.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal kunne fremlægge dokumentation for økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:
— ESPD
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har:
— En omsætning på mindst 7 000 000 DKK om året
— En soliditetsgrad på mindst 20 %
— En likviditetsgrad på mindst 0,5 %
— Ingen forbehold i revisionsbemærkningerne for de sidste 2 regnskabsperioder
— En positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal kunne fremlægge dokumentation for økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:
— ESPD
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har:
— En omsætning på mindst 7 000 000 DKK om året
— En soliditetsgrad på mindst 20 %
— En likviditetsgrad på mindst 0,5 %
— Ingen forbehold i revisionsbemærkningerne for de sidste 2 regnskabsperioder
— En positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:
— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud udfører tilsvarende vaske- og lejeordning af beklædning for mindst 2 andre danske kommuner.
— Tilbudsgiver skal kunne modtage ordrer via telefon samt Tilbudsgivers hjemmeside
— Køge Kommune skal kunne kontakte Tilbudsgiver i tidsrummet kl. 8:00-14:00 mandag — torsdag samt fredag til kl. 12:30 pr. mail, telefon samt hjemmeside.
— Tilbudsgiver skal have en konsulent, der er tilknyttet aftalen i Køge Kommune
— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappet borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1 — 2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhænger af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.
Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:
— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud udfører tilsvarende vaske- og lejeordning af beklædning for mindst 2 andre danske kommuner.
— Tilbudsgiver skal kunne modtage ordrer via telefon samt Tilbudsgivers hjemmeside.
— Køge Kommune skal kunne kontakte Tilbudsgiver i tidsrummet kl. 8:00-14:00 mandag — torsdag samt fredag til kl. 12:30 pr. mail, telefon samt hjemmeside.
— Tilbudsgiver skal have en konsulent, der er tilknyttet aftalen i Køge Kommune
— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappet borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1-2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhænger af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2022.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
EU-udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:
Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontraktbaseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:https://www.kfst.dk