23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S

Rådgivning ifbm. udvidelse af Tårnby Renseanlæg


TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S

852358-2025 - Resultater
Danmark – Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed – Rådgivning ifbm. udvidelse af Tårnby Renseanlæg
OJ S 246/2025 22/12/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rådgivning ifbm. udvidelse af Tårnby Renseanlæg
Beskrivelse Udbuddet omfatter rådgivningsydelser i forbindelse med detailprojektering, udbud, tilsyn og indkøring ved udvidelse af kapaciteten af Tårnby Renseanlæg. Formålet med udvidelsen af Tårnby Renseanlæg er overordnet set at: Øge kapaciteten på renseanlægget fra 70.000 PE til 81.000 PE, så det effektivt kan rense spildevandet og sikre overholdelse af eksisterende udløbskrav Omdanne anlægget fra et ét-trinsanlæg til et to-trinsanlæg med gasproduktion og minimering af mængden af slam.
Identifikator for proceduren 24982879-561b-488e-af5f-61602b2f539c
Tidligere bekendtgørelse 538504-2025
Intern ID 1
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et "offentligt udbud", jf. udbudslovens §§ 56­-57
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger I medfør af udbudslovens § 134 a skal bygherre udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling af kontrakter til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5k, hvis værdien af en sådan støttende enheds eller underleverandørs leverancer tegner sig for mere end 10 % af kontraktens værdi. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke befinder sig i en situation omfattet af Forordningens artikel 5k. I den forbindelse kan Ordregiver anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at underskrive den til udbudsmaterialet vedlagte tro­ og loverklæring vedrørende fraværet af denne tilknytning. Ordregiver forbeholder sig retten til at afvise tilbudsgivere, som ikke underskriver den vedlagte tro-­ og loveerklæring.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Rådgivning ifbm. udvidelse af Tårnby Renseanlæg
Beskrivelse Udbuddet omfatter rådgivningsydelser i forbindelse med detailprojektering, udbud, tilsyn og indkøring ved udvidelse af kapaciteten af Tårnby Renseanlæg. Formålet med udvidelsen af Tårnby Renseanlæg er overordnet set at: Øge kapaciteten på renseanlægget fra 70.000 PE til 81.000 PE, så det effektivt kan rense spildevandet og sikre overholdelse af eksisterende udløbskrav Omdanne anlægget fra et ét-trinsanlæg til et to-trinsanlæg med gasproduktion og minimering af mængden af slam. Udbuddets indhold er uddybende beskrevet i det samlede udbudsmateriale.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 30   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse 60 (Projektorganisation vægter 15% af underkriteriet - Tilbudte nøglemedarbejdere (Cv’er) - vægter 25 % af underkriteriet - Projektdesign og implementering vægter 60 % af underkriteriet)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: * Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. (3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. (4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill­perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill­perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 8 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Envidan A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Projektaftale med Envidan
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 8 000 000,00   DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Projektaftale med Envidan
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 31/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 07/11/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32667732
Postadresse Kastrup Strandpark 22 2770
By Kastrup
Postnummer 2770
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Telefon 32462030
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Envidan A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 18334305
Postadresse Hedegaardsvej 88 2300
By Kastrup
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail info@envidan.dk
Telefon 86 80 63 44
Internetadresse https://www.envidan.com/da/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ad6206b5-8135-4d52-8612-7a9d723422e5   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/12/2025   11:45:23 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 852358-2025
EUT-S-nummer 246/2025
Offentliggørelsesdato 22/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|