23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 156-324086
Offentliggjort
17.08.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Greve Kommune

Udbud af tøjvask for borgere i plejeboliger i Greve Kommune


Greve Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Greve Kommune
44023911
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Johnny Stahl Hansen
Telefon: +45 43979504
E-mail: jsh@greve.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193861

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af tøjvask for borgere i plejeboliger i Greve Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Byrådet i Greve Kommune har besluttet, at der skal findes 1 leverandør til at varetage vask af tøj og linned for borgere, der bor i plejebolig i kommunen. Beslutningen har sit afsæt i et ønske om, at medarbejderne på kommunes plejecentre skal fokusere på kerneopgaven, som er at yde kvalificeret pleje, hjælp, støtte og omsorg til borgerne med henblik på at sikre borgerne en god livskvalitet. Greve Kommune ønsker at finde 1 professionel samarbejdspartner, der i samarbejde med kommunen kan videreudvikle samt komme med nye innovative løsninger og ideer på området tøjvask.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 10 639 200.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98311000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Greve Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Byrådet i Greve Kommune har besluttet, at der skal findes 1 leverandør til at varetage vask af tøj og linned for borgere, der bor i plejebolig i kommunen. Beslutningen har sit afsæt i et ønske om, at medarbejderne på kommunes plejecentre skal fokusere på kerneopgaven, som er at yde kvalificeret pleje, hjælp, støtte og omsorg til borgerne med henblik på at sikre borgerne en god livskvalitet. Greve Kommune ønsker at finde 1 professionel samarbejdspartner, der i samarbejde med kommunen kan videreudvikle samt komme med nye innovative løsninger og ideer på området tøjvask.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og miljø / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Service og leveringssikkerhed / Vægtning: 25
Pris - Vægtning: 35
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter option på forlængelse af kontrakten i op til 2 x 12 måneder. Optionen indgår i vurderingen af tilbuddets samlede pris.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 023-039653
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af tøjvask for borgere i plejeboliger i Greve Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
De Forenede Dampvaskerier A/S
16963038
Dyregårdsvej 1
Skovlunde
2740
Danmark
Telefon: +45 39750237
E-mail: msh@dfd.dk
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 10 639 200.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
København Ø.
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

EU-udbud:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:

Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontraktbaseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/08/2017

Send til en kollega

0.062