1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vejle Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af tømning af afvandingselementer
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb af tømning af afvandingselementer til Ordregiver. Ydermere vedrører udbuddet følgende ydelser: Tømning/renhold af afvandingselementer (rendestensbrønde, ledninger, dræn m.v.) Rengøring af afvandingselementernes karm, riste og dæksler Indberetning af defekte afvandingselementer i Driftweb eller i Geonote afhængig af opgave GPS-opmåling af brønde og ledninger, som ikke er indmålt ved tidligere tømninger i Fieldmaps eller Geonote Bortskaffelse af slam og affald af tilbudsgiver Tømning- og spulingsopgaver jf. indkomne opgaver i Driftweb
Identifikator for proceduren
:
dc230e87-6273-46a1-bb38-d04f2569da35
Tidligere bekendtgørelse
:
643653-2025
Intern ID
:
575350
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90410000
Bortskaffelse af spildevand,
90400000
Kloakvæsen,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke,
90491000
Undersøgelse af kloakledninger,
90420000
Behandling af spildevand
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Skolegade 1
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
14 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af tømning af afvandingselementer
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb af tømning af afvandingselementer til Ordregiver. Ydermere vedrører udbuddet følgende ydelser: Tømning/renhold af afvandingselementer (rendestensbrønde, ledninger, dræn m.v.) Rengøring af afvandingselementernes karm, riste og dæksler Indberetning af defekte afvandingselementer i Driftweb eller i Geonote afhængig af opgave GPS-opmåling af brønde og ledninger, som ikke er indmålt ved tidligere tømninger i Fieldmaps eller Geonote Bortskaffelse af slam og affald af tilbudsgiver Tømning- og spulingsopgaver jf. indkomne opgaver i Driftweb
Intern ID
:
575350
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90420000
Behandling af spildevand,
90410000
Bortskaffelse af spildevand,
90400000
Kloakvæsen,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke,
90491000
Undersøgelse af kloakledninger
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
14 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Andet
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Tildelingskriteriet "Pris" vurderes på baggrund af tilbudsgivers samlede evalueringstekniske sum, som fremgår af Bilag 2 - Tilbudslistens celle F90.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Kvalitet” vurderes ud fra de konkurrencekrav, der er oplistet i Bilag 11 – Konkurrencekrav. Ordregiver har i Bilag 11 – Konkurrencekrav nærmere redegjort for, hvad der lægges vægt på som led i evalueringen af ”Kvalitet”. Underkriteriet ”Kvalitet” består af 2 delkriterier. Vægtningen er i disse delkriterier hhv. 20% for ”Materiale til brug for kontraktstyring” og 10% for ”Miljømæssige tiltag” jf. også ovenfor pkt. 9.1.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 450 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
20 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
20 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
14 500 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Norva24 Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
101959
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
14 135 400,00
DKK
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
101959
Titel
:
Udbud af tømning af afvandingselementer / Norva24 Danmark A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
643653-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vejle Kommune
Registreringsnummer
:
29189900
Postadresse
:
Skolegade 1
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mathias Egekov
Telefon
:
76 81 22 30
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Norva24 Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
10206987
Postadresse
:
Ringager 2 B
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Bekendtgørelsens ID
:
a1008473-6518-47a1-8f50-a094be70d904
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/12/2025
12:53:12 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
819061-2025
EUT-S-nummer
:
238/2025
Offentliggørelsesdato
:
10/12/2025