23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

MORSØ SPILDEVAND A/S

Udbud af sug og spul samt TV-inspektion


MORSØ SPILDEVAND A/S

760781-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Rensning af kloakledninger – Udbud af sug og spul samt TV-inspektion
OJ S 221/2025 17/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn MORSØ SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af sug og spul samt TV-inspektion
Beskrivelse MORSØ SPILDEVAND A/S inviterer leverandører til at byde på denne 2-årige rammeaftale af sug og spuling samt TV-inspektion, som indeholder 2 delaftaler. Der er option på forlængelse i yderligere 2 x 1 år for hver delaftale. Udbuddet vedrører ydelser vedrørende sug og spul samt TV-inspektion. Det bemærkes at rammeaftalen er eksklusiv med forbehold for anvendelse af delydelsesreglerne, jf. udbudslovens § 8, stk. 2. Udbuddet udbydes i henhold til udbudsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023 med senere ændringer. Følgende opgavetyper er omfattet: Spuleopgaver i forbindelse med løbende drift og vedligeholdelse, tømning af pumpestationer samt spildevandstransport TV-inspektioner og spuling af hovedledninger og stikledninger i forbindelse hermed Delaftale 1 – Sug og spul (samlet estimeret forbrug: 3.700.000 kr. ekskl. moms. Samlet maksimalt forbrug: 4.800.000 kr. ekskl. moms) Delaftale 2 – TV-inspektion (samlet estimeret forbrug: 2.600.000 kr. ekskl. moms. Samlet maksimalt forbrug: 3.200.000 kr. ekskl. moms) Det bemærkes, at ovenstående opgørelse er for hele aftaleperioden inkl. optioner. Rammeaftalernes samlede estimerede økonomiske ramme opgøres dermed til 6.300.000 kr. ekskl. moms og rammeaftalernes maksimale økonomiske ramme opgøres til 8.000.000 kr. ekskl. moms. Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud på en eller begge delaftaler.
Identifikator for proceduren 7c7de59c-c1e1-41f8-8b6c-cee1890ce473
Intern ID 603667
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90491000   Undersøgelse af kloakledninger, 90912000   Spuling af rørkonstruktioner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Strandparken 19    
By Nykøbing M
Postnummer 7900
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 300 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 – Sug og spul
Beskrivelse Overordnet består ydelsen i følgende: 1.Spuling ved anvendelse af alm. slamsuger 2.Vedligeholdelsesopgaver i eksisterende kloaksystem 3.TV-inspektion med skubkamera uden rapportering 4.Bortskaffelse/deponi af let forurenet sand og grus 5.Bortskaffelse/deponi af forurenet sand og grus 6.Påvisning af ledning med sonde
Intern ID 604346
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90912000   Spuling af rørkonstruktioner
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der er option på forlængelse i yderligere 2 x 1 år for hver delaftale.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Strandparken 19    
By Nykøbing M
Postnummer 7900
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2026
Varigheds slutdato 31/01/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse 1 million kr. i 3 ud af de seneste 3 regnskabsår

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse En positiv soliditetsgrad i 3 ud af de seneste 3 regnskabsår. En egenkapital på mindst 500.000 kr. i 3 år ud af de seneste 3 regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremsende mindst 1 reference, maksimalt 3, for hver delaftale, som vedrører levering af ydelser svarende til dem, der afgives tilbud på. Ved en reference forstås en beskrivelse af tilsvarende eller lignende opgaver, som Tilbudsgiver har udført for en kunde inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Igangværende opgaver kan benyttes som referencer, såfremt Tilbudsgiver alene inddrager beskrivelse af de ydelser, som allerede er leveret, samt angivelser værdien af de indtil nu erlagte ydelser. Ved ”tilsvarende eller lignende opgave” forstås: Delaftale 1: Udført spuling indenfor de seneste 3 år, herunder håndtering af tilstopning på ledningsnet, rengøring af pumpestationer og bygværker, tømning af sand og fedtfang, rengøring af automatriste, spildevandstransport, afsendelse af rensegrise, spuling og oprensning ved ledningsbrud, rengøring af husstandspumpestationer og erfaring med miniskubbekamera for inspektion af ledning. Delaftale 2: Udført TV-inspektion indenfor de seneste 3 år, herunder håndtering og levering af data i DANDAS eller tilsvarende, erfaring med varsling til borgere, forudgående spuling og rodskæring og erfaring med bortskaffelse af overskydende materiale. En reference er afgrænset til én kontrakt/delaftale. Hver reference skal indeholde: - Navn på kunde samt kontaktoplysninger. Af hensyn til overholdelse af databeskyttelsesreglerne, opfordres Tilbudsgiver til kun at angive offentligt tilgængelige kontaktoplysninger. - Beskrivelse af ydelsen. - Kontraktens værdi. - Tidsperiode for udførelse af ydelsen. Såfremt tidsperioden vedrører en periode, der starter mere end 3 år før tilbudsfristen, skal det specificeres hvilke ydelser, der er udført de sidste 3 år før tilbudsfristen. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at verificere korrektheden af det oplyste.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Evalueringen af kriteriet Pris sker baseret på evalueringssummerne angivet i Bilag 1 Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Evalueringen af kriteriet Kvalitet sker baseret på en vurdering af Tilbudsgivers medsendte beskrivelse af ”Projektstyring og organisation”. Tilbudsgiver skal, for hver delaftale der afgives tilbud på, vedlægge en beskrivelse af, hvorledes Tilbudsgiver agter at udføre de pågældende ydelser herunder angivelse af sin tilbudte organisation. Tilbudsgivers besvarelse skal fremgå af Bilag 1A Projektstyring og bemanding. Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 14.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 16/12/2025   10:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 16/12/2025
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren MORSØ FORSYNING A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 – TV-inspektion
Beskrivelse Overordnet består ydelsen i følgende: 1.Spuling ved anvendelse af alm. slamsuger 2.TV-inspektion i ledninger med stor traktor inkl. rapportering 3.TV-inspektion i stikledninger med lille traktor inkl. rapportering 4.Bortskaffelse/deponi af let forurenet sand og grus 5.Bortskaffelse/deponi af forurenet sand og grus 6.Påvisning af ledning med sonde
Intern ID 604384
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90470000   Rensning af kloakledninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90491000   Undersøgelse af kloakledninger
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der er option på forlængelse i yderligere 2 x 1 år for hver delaftale.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Strandparken 19    
By Nykøbing M
Postnummer 7900
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2026
Varigheds slutdato 31/01/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 600 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 3 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse 1 million kr. i 3 ud af de seneste 3 regnskabsår

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse En positiv soliditetsgrad i 3 ud af de seneste 3 regnskabsår. En egenkapital på mindst 500.000 kr. i 3 år ud af de seneste 3 regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremsende mindst 1 reference, maksimalt 3, for hver delaftale, som vedrører levering af ydelser svarende til dem, der afgives tilbud på. Ved en reference forstås en beskrivelse af tilsvarende eller lignende opgaver, som Tilbudsgiver har udført for en kunde inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Igangværende opgaver kan benyttes som referencer, såfremt Tilbudsgiver alene inddrager beskrivelse af de ydelser, som allerede er leveret, samt angivelser værdien af de indtil nu erlagte ydelser. Ved ”tilsvarende eller lignende opgave” forstås: Delaftale 1: Udført spuling indenfor de seneste 3 år, herunder håndtering af tilstopning på ledningsnet, rengøring af pumpestationer og bygværker, tømning af sand og fedtfang, rengøring af automatriste, spildevandstransport, afsendelse af rensegrise, spuling og oprensning ved ledningsbrud, rengøring af husstandspumpestationer og erfaring med miniskubbekamera for inspektion af ledning. Delaftale 2: Udført TV-inspektion indenfor de seneste 3 år, herunder håndtering og levering af data i DANDAS eller tilsvarende, erfaring med varsling til borgere, forudgående spuling og rodskæring og erfaring med bortskaffelse af overskydende materiale. En reference er afgrænset til én kontrakt/delaftale. Hver reference skal indeholde: - Navn på kunde samt kontaktoplysninger. Af hensyn til overholdelse af databeskyttelsesreglerne, opfordres Tilbudsgiver til kun at angive offentligt tilgængelige kontaktoplysninger. - Beskrivelse af ydelsen. - Kontraktens værdi. - Tidsperiode for udførelse af ydelsen. Såfremt tidsperioden vedrører en periode, der starter mere end 3 år før tilbudsfristen, skal det specificeres hvilke ydelser, der er udført de sidste 3 år før tilbudsfristen. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at verificere korrektheden af det oplyste.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Evalueringen af kriteriet Pris sker baseret på evalueringssummerne angivet i Bilag 1 Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Evalueringen af kriteriet Kvalitet sker baseret på en vurdering af Tilbudsgivers medsendte beskrivelse af ”Projektstyring og organisation”. Tilbudsgiver skal, for hver delaftale der afgives tilbud på, vedlægge en beskrivelse af, hvorledes Tilbudsgiver agter at udføre de pågældende ydelser herunder angivelse af sin tilbudte organisation. Tilbudsgivers besvarelse skal fremgå af Bilag 1A Projektstyring og bemanding.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 16/12/2025   10:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 16/12/2025
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren MORSØ SPILDEVAND A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn MORSØ FORSYNING A/S
Registreringsnummer 32479065
Postadresse Strandparken 19
By Nykøbing M
Postnummer 7900
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jane Aggerholm
Telefon +45 82130404
Internetadresse https://morsoeforsyning.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn MORSØ SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 31 89 59 36
Postadresse Strandparken 19
By Nykøbing M
Postnummer 7900
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jane Aggerholm
Telefon +45 82130404
Internetadresse https://morsoeforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 51c9dfb7-b51f-4e8b-9df1-712704e59c4b   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/11/2025   11:25:29 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 760781-2025
EUT-S-nummer 221/2025
Offentliggørelsesdato 17/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02