23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kolding kommune

Arbejde med forankring af bæredygtighed i Kolding Kommune


Kolding kommune

760155-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Programpakke til undervisningsformål – Arbejde med forankring af bæredygtighed i Kolding Kommune
OJ S 221/2025 17/11/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding kommune
E-mail jepkj@kolding.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Arbejde med forankring af bæredygtighed i Kolding Kommune
Beskrivelse Tildelingen sker i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, da den ønskede løsning, Kolding Kommune bekendt, kun kan leveres af én aktør grundet tekniske årsager og integration med eksisterende systemer. Forud for nærværende profylakse, har ordregiver gennemført markedsafdækning og afholdt møder med potentielle tilbudsgivere som entydig understøtter tesen om at der på udbudstidspunktet kun findes én konditionsmæssig antagelig tilbudsgiver. Kolding Kommune søger et system som opfylder følgende krav og behov: Systemet er en succes, når det understøtter os i følgende effekter. • Høj grad af medarbejderengagement og oplevet meningsfuldhed • Gennemførsel af mikroprojekter med dokumenteret effekt • Positivt bidrag til bæredygtighedskultur og mindset • Decentral forankring gennem retention og vedholdenhed • Kvalitativ og kvantitativ dokumentation som bidrager til ESG-afrapporteringen Overordnede behov • Et digitalt værktøj, der understøtter strategisk prioritering, samskabelse, forbedringsarbejde og rapportering af bæredygtighedsindsatser. • En platform, der kan tilpasses den overordnet ESG-ramme og Kolding Kommunes bæredygtighedspolitik, herunder de 6 fokusområder. • En løsning, der er brugervenlig, motiverende og ressourceeffektiv for medarbejdere i en travl hverdag. • Mulighed for decentral implementering i afdelinger med lokal tilpasning og ejerskab. C. Krav til funktionalitet Løsningen skal være intuitiv opbygget Softwaremoduler, hvor man guides fra High-Level elementer om indsatsområderne Environment (miljø), Social (sociale forhold) og Governance (ledelse). Modul Funktion ESG-Strategirum Digital vidensbank med ESG-temaer, mulighed for tilpasning og versionering. Ledelse og centrale medarbejder kan tage strategiske vurderinger på vegne af hver enkelt afdeling. ESG-Indsatskatalog Visualisering og prioritering af ESG-temaer til strategisk planlægning ESG-Forbedringsrum Faciliterer samskabelse af forbedringsprojekter med fokus på kvalitet og ressourceeffektivitet. ESG-Måltalsrum Let og overskuelig dataindsamling til afdelingsvise delrapporter Synergirapport Samlet overblik over indsatser og synergier på tværs af afdelinger Ledelses- og Direktionsrapport Udtræk af kvalitative og kvantitative data til ledelsesniveau Tilpasnings- og implementeringsstøtte • Facilitering af procesdesign og organisering • Tilpasning af begreber, motivationsfaktorer og ESG-temaer • Projektledelse og rådgivning vedr. drømmeresultater og målepunkter • Tilpasning af skabeloner og rapporteringsformater • Ad hoc sparring og tilpasning baseret på projektets løbende udvikling E. Tekniske krav • Webbaseret platform med sikkert login og databeskyttelse (GDPR-compliant) • Integration med Kolding Kommunes eksisterende IT-infrastruktur • Automatiseret brugerstyring via FK eller Microsoft Entra ID • Understøttelse af datavisualisering og eksport til rapporteringsformater (PDF, Excel, PowerPoint) • Skal kunne håndtere flere samtidige brugere og afdelinger • Skalerbarhed til store dele af organisationen, opdelt i etaper F. Brugerkrav • Intuitiv brugergrænseflade med minimal oplæring • Rollebaseret adgang og funktionalitet • Skal understøtte både strategisk og operationelt arbejde Skal fremme engagement og ejerskab hos medarbejdere • Løsningen skal kunne favne optil 100 afdelinger, med hver deres rum • Skal kunne tilpasses Kolding kommunes arbejde med pt 6 centrale fokusområder for bæredygtighed
Identifikator for proceduren 018c5cbe-eb6f-45d0-a5c9-363640424f84
Intern ID 603673
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48190000   Programpakke til undervisningsformål
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48100000   Branchespecifik programpakke, 48614000   Dataregistreringssystem, 90712000   Miljøplanlægning, 90700000   Tjenester på miljøområdet
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Arbejde med forankring af bæredygtighed i Kolding Kommune
Beskrivelse Tildelingen sker i henhold til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, da den ønskede løsning, Kolding Kommune bekendt, kun kan leveres af én aktør grundet tekniske årsager og integration med eksisterende systemer. Forud for nærværende profylakse, har ordregiver gennemført markedsafdækning og afholdt møder med potentielle tilbudsgivere som entydig understøtter tesen om at der på udbudstidspunktet kun findes én konditionsmæssig antagelig tilbudsgiver. Kolding Kommune søger et system som opfylder følgende krav og behov: Systemet er en succes, når det understøtter os i følgende effekter. • Høj grad af medarbejderengagement og oplevet meningsfuldhed • Gennemførsel af mikroprojekter med dokumenteret effekt • Positivt bidrag til bæredygtighedskultur og mindset • Decentral forankring gennem retention og vedholdenhed • Kvalitativ og kvantitativ dokumentation som bidrager til ESG-afrapporteringen Overordnede behov • Et digitalt værktøj, der understøtter strategisk prioritering, samskabelse, forbedringsarbejde og rapportering af bæredygtighedsindsatser. • En platform, der kan tilpasses den overordnet ESG-ramme og Kolding Kommunes bæredygtighedspolitik, herunder de 6 fokusområder. • En løsning, der er brugervenlig, motiverende og ressourceeffektiv for medarbejdere i en travl hverdag. • Mulighed for decentral implementering i afdelinger med lokal tilpasning og ejerskab. C. Krav til funktionalitet Løsningen skal være intuitiv opbygget Softwaremoduler, hvor man guides fra High-Level elementer om indsatsområderne Environment (miljø), Social (sociale forhold) og Governance (ledelse). Modul Funktion ESG-Strategirum Digital vidensbank med ESG-temaer, mulighed for tilpasning og versionering. Ledelse og centrale medarbejder kan tage strategiske vurderinger på vegne af hver enkelt afdeling. ESG-Indsatskatalog Visualisering og prioritering af ESG-temaer til strategisk planlægning ESG-Forbedringsrum Faciliterer samskabelse af forbedringsprojekter med fokus på kvalitet og ressourceeffektivitet. ESG-Måltalsrum Let og overskuelig dataindsamling til afdelingsvise delrapporter Synergirapport Samlet overblik over indsatser og synergier på tværs af afdelinger Ledelses- og Direktionsrapport Udtræk af kvalitative og kvantitative data til ledelsesniveau Tilpasnings- og implementeringsstøtte • Facilitering af procesdesign og organisering • Tilpasning af begreber, motivationsfaktorer og ESG-temaer • Projektledelse og rådgivning vedr. drømmeresultater og målepunkter • Tilpasning af skabeloner og rapporteringsformater • Ad hoc sparring og tilpasning baseret på projektets løbende udvikling E. Tekniske krav • Webbaseret platform med sikkert login og databeskyttelse (GDPR-compliant) • Integration med Kolding Kommunes eksisterende IT-infrastruktur • Automatiseret brugerstyring via FK eller Microsoft Entra ID • Understøttelse af datavisualisering og eksport til rapporteringsformater (PDF, Excel, PowerPoint) • Skal kunne håndtere flere samtidige brugere og afdelinger • Skalerbarhed til store dele af organisationen, opdelt i etaper F. Brugerkrav • Intuitiv brugergrænseflade med minimal oplæring • Rollebaseret adgang og funktionalitet • Skal understøtte både strategisk og operationelt arbejde Skal fremme engagement og ejerskab hos medarbejdere • Løsningen skal kunne favne optil 100 afdelinger, med hver deres rum • Skal kunne tilpasses Kolding kommunes arbejde med pt 6 centrale fokusområder for bæredygtighed
Intern ID 603673
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48190000   Programpakke til undervisningsformål
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48100000   Branchespecifik programpakke, 48614000   Dataregistreringssystem, 90712000   Miljøplanlægning, 90700000   Tjenester på miljøområdet
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/12/2025
Varigheds slutdato 30/11/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Ingen strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 400 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Kolding Kommune er ikke bekendt med andre selskaber som er i stand til at levere det ønskede programmel.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn HABITURA ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 104828
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 400 000,00   DKK
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 104828
Titel Arbejde med forankring af bæredygtighed i Kolding Kommune / HABITURA ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/11/2025
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kolding kommune
Registreringsnummer 29189897
Postadresse Akseltorv 1
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Jeppe Kjærager
E-mail jepkj@kolding.dk
Telefon +45 79797979
Internetadresse https://www.kolding.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0002
Officielt navn HABITURA ApS
Registreringsnummer 39988399
Postadresse Søren Frichs Vej 20
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mads@habitura.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 95c718e0-08ab-486d-838b-f342eaf539ec   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/11/2025   08:38:18 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 760155-2025
EUT-S-nummer 221/2025
Offentliggørelsesdato 17/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web01