1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Slagelse Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af brøndsugning
Beskrivelse
:
Udbud vedr. tømning af rendestensbrønde og andre supplerende opgaver, som ligger i naturlig forlængelse af tømningen af rendestensbrønde.
Identifikator for proceduren
:
00e0fc4d-1e37-4465-9b34-7d907f4b2247
Intern ID
:
25-018866
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
76450000
Forvaltning af brønde,
90641000
Rensning af nedløbsbrønde,
90642000
Tømning af nedløbsbrønde
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 400 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Udbudsdokument
,
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af brøndsugning
Beskrivelse
:
Udbud vedr. tømning af rendestensbrønde og andre supplerende opgaver, som ligger i naturlig forlængelse af tømningen af rendestensbrønde.
Intern ID
:
25-018866
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
76450000
Forvaltning af brønde,
90641000
Rensning af nedløbsbrønde,
90642000
Tømning af nedløbsbrønde
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option 1 Kontraktforlængelse på 1 år. Option 2 Kontraktforlængelse på 1 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 400 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Samlet pris
Beskrivelse
:
Den samlede årlige pris for standardopgaverne beregnes således • Enhedsprisen angivet i tilbudslisten multipliceres med variablen 10.000. • Timeprisen for bortskaffelsen af slam multipliceres med variablen 25. • Timeprisen for mødedeltagelse multipliceres med variablen 5. Den samlede årlige pris for bestillingsopgaverne beregnes således • Enhedsprisen angivet i tilbudslisten multipliceres med variablen 50. • Timeprisen for bortskaffelsen af slam multipliceres med variablen 10.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Miljøpåvirkning
Beskrivelse
:
Det er for Slagelse Kommune vigtigt at bidrage til den grønne omstilling ved bl.a. at bidrage til virksomheders omlægning til bæredygtige alternativer. Slagelse Kommune lægger positivt vægt på, at udledningen af CO2 i forbindelse med kontraktens varetagelse minimeres. Tilbudsgiver skal udfylde de grønne felter i udbudsbilag 4. Når arket er udfyldt vil det beregne den forventede CO2 belastning, som Tilbudsgiver vil udlede i kontraktperioden. Tilbudsgiver vil blive tildelt point på baggrund af den beregnede mængde CO2, jf. pointfordelingen i udbudsbilag 4.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
15/12/2025
11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Der henvises til reparationsreglen.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Yderligere oplysninger
:
Det er ikke muligt at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Det er påkrævet, at Tilbudsgiver kan underskrive en tro- og loveerklæring om, at Tilbudsgiver ikke har tilknytning til ”russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland”, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 833/2014 med senere ændringer art. 5k, stk. 1, litra a.
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen
:
Kontrakten indeholder en tavshedsklausul.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Slagelse Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Slagelse Kommune
Organisation, der behandler tilbud
:
Slagelse Kommune
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Slagelse Kommune
Registreringsnummer
:
29188505
Afdeling
:
Center for Økonomi
Postadresse
:
Rådhuspladsen 11
By
:
Slagelse
Postnummer
:
4200
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Louise Charlotte Rasmussen
Telefon
:
+45 20532619
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
4f4b8a09-7053-4d80-971c-24664c15701d
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/11/2025
20:24:32 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/11/2025
20:30:43 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
755886-2025
EUT-S-nummer
:
220/2025
Offentliggørelsesdato
:
14/11/2025