23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

HORSENS VAND A/S

Udbud af tømningsordning i Horsens Kommune og Odder Kommune


HORSENS VAND A/S

754561-2025 - Resultater
Danmark – Tømning af sivebrønde eller septiktanke – Udbud af tømningsordning i Horsens Kommune og Odder Kommune
OJ S 219/2025 13/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn HORSENS VAND A/S
E-mail lejo@servia.dk
Køberens retlige status Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn ODDER SPILDEVAND A/S
E-mail lejo@servia.dk
Køberens retlige status Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af tømningsordning i Horsens Kommune og Odder Kommune
Beskrivelse Udbuddet omhandler tømning af bundfældningstanke og samletanke i Horsens Kommune og Odder Kommune.
Identifikator for proceduren 9d9b104d-f80d-4aab-a8ed-edc806cb9dcf
Tidligere bekendtgørelse 594692-2025
Intern ID 555030
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90450000   Behandling af septiktanke, 90400000   Kloakvæsen
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Alrøvej 11    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse H.P.T. Israelsens Vej 15    
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da tømningsordningen udgør en driftsmæssigt sammenhængende opgave, hvor én samlet leverandør sikrer effektivitet, ensartet kvalitet og minimerer administrative omkostninger. Markedet vurderes samtidig at have tilstrækkelig konkurrence på den samlede opgave.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af tømningsordning i Horsens Kommune og Odder Kommune
Beskrivelse Udbuddet omhandler tømning af bundfældningstanke og samletanke i Horsens Kommune og Odder Kommune.
Intern ID 555030
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90450000   Behandling af septiktanke, 90400000   Kloakvæsen
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan forlænge Kontrakten med 2 x 24 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Alrøvej 11    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse H.P.T. Israelsens Vej 15    
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2026
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Aftalen tildeles det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”pris”. Vurdering af tilbud sker på grundlag af Tilbudsgivers besvarelse af Tilbudsliste, Aftalebilag 2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 22 643 600,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn MARIUS PEDERSEN A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 99987
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 22 643 600,00   DKK
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 99987
Titel Udbud af tømningsordning i Horsens Kommune og Odder Kommune / MARIUS PEDERSEN A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 23/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 11/11/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 22 643 600,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 22 643 600,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SERVIA A.M.B.A.
Registreringsnummer 40532285
Postadresse Kokbjerg 30
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lea Jørgensen
E-mail lejo@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.servia.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn HORSENS VAND A/S
Registreringsnummer 32560156
Postadresse Alrøvej 11
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Lea Jørgensen
E-mail lejo@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.samn.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn ODDER SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 33036604
Postadresse H.P.T. Israelsens Vej 15
By Odder
Postnummer 8300
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Lea Jørgensen
E-mail lejo@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.samn.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn MARIUS PEDERSEN A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 49979517
Postadresse Ørbækvej 851
By Ferritslev Fyn
Postnummer 5863
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon +4563909909
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cb415ec9-eb99-4059-983a-50e6566cefcc   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/11/2025   09:20:05 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 754561-2025
EUT-S-nummer 219/2025
Offentliggørelsesdato 13/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|