1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Rødovre Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af totalrådgiveraftale vedrørende Projekt Linex
Beskrivelse
:
Totalrådgiveraftale
Identifikator for proceduren
:
76ed2e12-dc06-481a-b980-f5d83f3ccb95
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90700000
Tjenester på miljøområdet,
71311000
Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder,
71313410
Risikovurdering i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder,
71320000
Ingeniørmæssig projektering,
71220000
Arkitektprojektering
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gunnekær 24-28
By
:
Rødovre
Postnummer
:
2610
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Udbud af totalrådgiveraftale vedrørende Projekt Linex
Beskrivelse
:
Rødovre Kommune har besluttet at sammenlægge hjemmeplejefunktionen og hjælpemiddeldepot i kommunen. Hjemmeplejefunktionen skal fremover huses i de bygninger, som tidligere har været benyttet til produktion for virksomheden Linex (herefter omtalt ”Linex-fabrik”). Formålet med nærværende rådgiverudbud samt det efterfølgende totalentrepriseudbud er, at Linex-fabrikken skal transformeres, renoveres og indrettes til dette formål. Projektmaterialet, som oprindeligt blev udarbejdet af DOMINIA og Thing Brandt Landskab, har været anvendt som et udbudsprojekt, der har dannet grundlag for offentliggørelsen af et totalentrepriseudbud i november 2024 (bkg.nr. 711039-2024 - OJ S 227/2024 21/11/2024). Ingen af de 3 prækvalificerede totalentreprenører afgav tilbud på opgaven, hvorfor udbuddet blev annulleret. Formålet med nærværende udbud er, at den vindende totalrådgiver får til opgave at færdiggøre projektmaterialet, således at projektmaterialet kan danne grundlag for gennemførelse af et (nyt) totalentrepriseudbud og indgåelse af en totalentreprisekontrakt med den vindende tilbudsgiver. Den vindende tilbudsgiver skal udføre: (1) Genopretning og færdiggørelse af projektmaterialet med henblik på gennemførelse af et totalentrepriseudbud inklusive projekteringsledelse. (2) Udarbejdelse af plan for sikkerhed og sundhed, herunder arbejdet som arbejdsmiljøkoordinator P (AMK-P). (3) Gennemgang af eksisterende miljøundersøgelser samt vurdering af, om der skal foretages endnu en kortlægning af miljøfarlige stoffer, og om det er nødvendigt at få foretaget nye supplerende miljøundersøgelser med henblik på udarbejdelse af plan for nedrivningsprojekt. Rødovre Kommune betaler særskilt for de supplerende fysiske miljøundersøgelser. (4) Udførelse af en ressourcekortlægning for afklaring af krav til bæredygtighed i forbindelse med miljøsaneringen og nedrivningen. (5) Udarbejdelse af detailtidsplan for rådgivers egen genopretning og færdiggørelse af projektmaterialet, gennemgang af miljøundersøgelser samt evt. gennemførelse af supplerende undersøgelser samt ressourcekortlægning. (6) Teknisk ad hoc bistand under Rødovre Kommunes planlægning og gennemførelse af totalentrepriseudbud. Det er et mindstekrav, at totalrådgiveren udfører sine ydelser inden for rammerne af bygherrens hovedtidsplan, herunder aflevering af ydelse nr. 1) – ydelse nr. 5) senest den 14. juni 2026. Det er et mindstekrav, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som fremgår af udbudsloven § 134 a, § 135 og § 136. Det er endvidere et mindstekrav, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og § 137, stk. 1, nr. 6. Egnethedskriterium - økonomisk/finansiel formåen: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital (forstået som differencen mellem aktiver og passiver) for hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår, for hvilke der foreligger endeligt godkendt, revisorpåtegnet regnskab. Det er desuden et mindstekrav, at tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på minimum 17 % for hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår, for hvilke der foreligger endeligt godkendt, revisorpåtegnet regnskab. Egnethedskriterium - teknisk/faglig formåen: Det er et mindstekrav, at ansøger inden for de seneste 3 år har gennemført mindst 1 lignende rådgivningsopgave, som svarer til den udbudte opgave. Ved vurdering af om reference svarer til den udbudte opgave tillægges følgende forhold betydning: 1) Reference omhandler teknisk rådgivning i forbindelse med bygningstransformation af erhvervsbyggeri på mindst 2.000 m2. 2) Reference omhandler totalrådgivning indeholdende både ingeniør-, arkitekt- og landskabsarkitektarbejde. Der må maksimalt vedlægges 3 referencer. Besigtigelse: Der afholdes besigtigelse af Linex-fabrikken den 21. november kl. 10.00-11.30. Tilmelding til besigtigelse med oplysning om firmanavn og antal deltagere skal ske senest den 19. november 2025.
Intern ID
:
LINEX
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90700000
Tjenester på miljøområdet,
71311000
Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder,
71313410
Risikovurdering i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder,
71320000
Ingeniørmæssig projektering,
71220000
Arkitektprojektering
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gunnekær 24-28
By
:
Rødovre
Postnummer
:
2610
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Anden varighed
:
Ubegrænset
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Ved evaluering af underkriteriet "Pris" indgår en vurdering af 1) det samlede rådgiverhonorar og 2) timeprisen for teknisk ad hoc-bistand, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne under punkt 16.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ved evaluering af underkriteriet "Kompetencer" indgår en vurdering af tilbudsgivers tilbudte CV’er for nøglemedarbejdere, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne under punkt 16.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
01/12/2025
23:59:59 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
10/12/2025
23:59:59 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over ikke at være blevet tildelt kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter, at Rødovre Kommune har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Rødovre Kommune har indgået kontrakten, jf. § 7, stk. 2, nr. 2, i lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud af 2. juni 2016. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Rødovre Kommune
Registreringsnummer
:
65307316
Postadresse
:
Rødovre Parkvej 155
By
:
Rødovre
Postnummer
:
2610
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
25245168
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
df597825-b305-419f-bb2b-225645777aa4
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/11/2025
15:07:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
749386-2025
EUT-S-nummer
:
218/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/11/2025