23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kalundborg Renseanlæg A/S

Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)


Kalundborg Renseanlæg A/S

747391-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed – Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)
OJ S 217/2025 11/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kalundborg Renseanlæg A/S
E-mail mre@horten.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)
Beskrivelse Kalundborg Renseanlæg A/S (en del af Kalundborg Forsyning) udbyder som Ordregiver en bygherrerådgiverfunktion til udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Udbygningen af KCR er en konsekvens af, at Industrien i Kalundborg udvider produktionen betydeligt i de kommende år. Renseanlægget skal udvides, så det kan modtage den ekstra mængde procesvand, som udvidelsen af Industrien i Kalundborgs produktion indebærer. Der er udarbejdet VVM/MKV og der er givet en udledningstilladelse. Envidan, der er totalrådgiver, har udført et projektforslag og er i gang med detailprojektering ligesom de første dele af projektet er igangsat. Projektet har en betydelig størrelsesorden med totalomkostninger på omkring 750 millioner kroner og forventes at være færdigt med udgangen af 2028. Projektet har haft tilknyttet en bygherrerådgiver, som ikke længere er til rådighed for projektet. Den udbudte opgave vedrører således den fremtidige varetagelse af bygherrerådgiveropgaven på det igangværende projekt.
Identifikator for proceduren 8463b3b8-7f25-476e-8e89-8bb3a37f1cff
Intern ID faa95c0a-8639-4ac7-a454-24b38f1c1e18
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt EU-udbud efter Udbudslovens Afsnit II. Udbudsformen betyder, at processen – i hovedtræk – indeholder nedenstående aktiviteter. 1. Ordregiver offentliggør udbuddet på www.udbuddet.dk ("udbudsportalen") 2. Tilbudsgiverne uploader deres tilbud på udbudsportalen indenfor den angivne tidsfrist 3. Efter tilbudsfristens udløb vurderer Ordregiver, om de modtagne tilbud opfylder de krav der er stillet til at afgive tilbud. Kun konditionsmæssige tilbud antages til evaluering 4. Efter en evaluering af tilbuddene tildeler Ordregiver kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, som beskrevet i afsnit 11 og 12. Udbudsmaterialet indeholder en række væsentlige informationer, som tilbuddet skal afgives på grundlag af. Det er op til tilbudsgiver at sikre, at alle dele af udbudsmaterialet, jf. afsnit 7, er modtaget. Tilbudsgiver er selv ansvarlig for løbende at holde sig opdateret om udbuddets forløb på udbudsportalen. Tilbud skal afgives via udbudsportalen og inden tilbudsfristens udløb. Det vil ikke være muligt at afgive tilbud efter fristens udløb. Ordregiver er berettiget til at annullere udbuddet, medmindre en sådan annullation forfølger usaglige hensyn eller sker i strid med ligebehandlingsprincippet. Det skal endvidere understreges, at der i overensstemmelse med Ordregivers prokuraregler ikke foreligger en aftale, førend en kontrakt er underskrevet af begge parter. Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i minimum 40 kalenderdage fra tilbudsfristen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Dokhavnsvej 15    
By Kalundborg
Postnummer 4400
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Afgivelse af tilbud: Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk. Alle bilag bør markeres med tilbudsgiverens navn. Tilbud modtaget efter tilbudsfristen vil blive afvist. I tilfælde af tekniske vanskeligheder med at uploade eller benytte udbudsportalen, opfordres tilbudsgiver til at kontakte teknisk support på udbudsportalen. De afgivne tilbud ligger i en lukket mappe på udbudsportalen, og kan ikke åbnes af Ordregiver før efter tilbudsfristens udløb. Umiddelbart efter tidsfristens udløb åbner Ordregiver den mappe, som tilbuddene er uploadet til. Udelukkelsesgrunde: Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Meddelelse om resultat og stand-still periode: Ordregiver vil bestræbe sig på at give meddelelse om udbuddets resultat hvor også de enkelte tilbuds point vil blive angivet for de enkelte underkriterier hurtigst muligt efter udbudsfristens udløb. Ordregiver iagttager 10 kalenderdages stand-still periode mellem det tidspunkt udbuddets resultat meddeles til tilbudsgiverne og det tidspunkt kontrakten underskrives af Ordregiver. Når udbudsprocessen er afsluttet, kan alle tilbudsgivere få en samtale med Ordregiver, hvor det kan oplyses hvordan denne tilbudsgiver kunne forbedre sit tilbud. Ordregiver iagttager en betydelig tilbageholdenhed med at give yderligere oplysninger særligt omkring tekniske og kommercielle forhold hos en anden tilbudsgiver. Krav til tilbuddets indhold: Tilbud skal inden tilbudsfristens udløb uploades på udbudsportalen i overensstemmelse med eventuelle vejledninger, som er tilgængelige der. Følgende elementer skal være en del af tilbuddet, enten som selvstændige dokumenter, afsnit, eller lignende i et tilbud. De nævnte dele af et tilbud er afgørende for Ordregivers muligheder for at behandle alle tilbud på det samme grundlag. Udfyldt ESPD for tilbudsgiver, se afsnit 10. Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig på udbudsplatformen. Det er ikke et krav, at ESPD'et er underskrevet af tilbudsgiver. Hvis tilbudsgiver er et konsortium: Udfyldt og underskrevet ESPD for hver konsortiedeltager. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende enheder): Udfyldt og underskrevet ESPD for hver støttevirksomhed En komplet udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 En beskrivelse af tilbudsgivers kompetencer og ressourcer, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.2. Tildelingskriterier: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tilbuddet med det bedste forhold mellem pris og kvalitet) operationaliseret på følgende parametre/underkriterier (vægtning anført i parentes): • Den beregnede pris for opgavens udførelse (40%) • Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer (60%) Forbehold: Tilbudsgiverne opfordres til ikke at tage forbehold. Opmærksomheden henledes på, at Ordregiver altid er berettiget til at afvise tilbud, som indeholder forbehold og i visse tilfælde vil være forpligtet dertil. Tilsvarende er Ordregiver forpligtet til at forkaste tilbud indeholdende forbehold over for grundlæggende elementer. Tilbudsgiverne opfordres derfor til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i udbudsmaterialet afklaret ved at stille spørgsmål, så forbehold i videst muligt omfang undgås. Dette gælder også i relation til bemærkninger til kontraktudkastet. Hvis der ikke gives bemærkninger hertil, vil Ordregiver gå ud fra, at der med få redaktionelle ændringer kan skrives kontrakt på grundlag af det vedlagte kontraktudkast. Særlige bestemmelser og bemærkninger: Der ydes ikke vederlag for afgivelse af tilbud. For god ordens skyld skal det nævnes, at Ordregiver er kvalitetscertificeret efter ISO 9001, miljøcertificeret efter ISO 14001 og arbejdsmiljøcertificeret efter ISO 45001. Dette betyder særlige krav og forventninger til Ordregivers leverandører (f.eks audit som leverandør) samt konkret i dette tilfælde, at der skal arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af arbejdets gennemførelse. Det er i øvrigt sådan, at Ordregiver i forbindelse med auditering, skal redegøre for hvordan man lever op til at være en virksomhed med certificering samt hvordan dette kommer til udtryk i de enkelte udbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser i henhold til rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Bygherrerådgivning - Udbygning af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR)
Beskrivelse Kalundborg Renseanlæg A/S (en del af Kalundborg Forsyning) udbyder som Ordregiver en bygherrerådgiverfunktion til udbygningen af Kalundborg Central Renseanlæg (KCR). Udbygningen af KCR er en konsekvens af, at Industrien i Kalundborg udvider produktionen betydeligt i de kommende år. Renseanlægget skal udvides, så det kan modtage den ekstra mængde procesvand, som udvidelsen af Industrien i Kalundborgs produktion indebærer. Der er udarbejdet VVM/MKV og der er givet en udledningstilladelse. Envidan, der er totalrådgiver, har udført et projektforslag og er i gang med detailprojektering ligesom de første dele af projektet er igangsat. Projektet har en betydelig størrelsesorden med totalomkostninger på omkring 750 millioner kroner og forventes at være færdigt med udgangen af 2028. Projektet har haft tilknyttet en bygherrerådgiver, som ikke længere er til rådighed for projektet. Den udbudte opgave vedrører således den fremtidige varetagelse af bygherrerådgiveropgaven på det igangværende projekt.
Intern ID dfd096da-81ea-451e-8051-a1cfd3122ffe
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  71000000   Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Dokhavnsvej 15    
By Kalundborg
Postnummer 4400
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 30/12/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Afgivelse af tilbud: Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk. Alle bilag bør markeres med tilbudsgiverens navn. Tilbud modtaget efter tilbudsfristen vil blive afvist. I tilfælde af tekniske vanskeligheder med at uploade eller benytte udbudsportalen, opfordres tilbudsgiver til at kontakte teknisk support på udbudsportalen. De afgivne tilbud ligger i en lukket mappe på udbudsportalen, og kan ikke åbnes af Ordregiver før efter tilbudsfristens udløb. Umiddelbart efter tidsfristens udløb åbner Ordregiver den mappe, som tilbuddene er uploadet til. Udelukkelsesgrunde: Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Meddelelse om resultat og stand-still periode: Ordregiver vil bestræbe sig på at give meddelelse om udbuddets resultat hvor også de enkelte tilbuds point vil blive angivet for de enkelte underkriterier hurtigst muligt efter udbudsfristens udløb. Ordregiver iagttager 10 kalenderdages stand-still periode mellem det tidspunkt udbuddets resultat meddeles til tilbudsgiverne og det tidspunkt kontrakten underskrives af Ordregiver. Når udbudsprocessen er afsluttet, kan alle tilbudsgivere få en samtale med Ordregiver, hvor det kan oplyses hvordan denne tilbudsgiver kunne forbedre sit tilbud. Ordregiver iagttager en betydelig tilbageholdenhed med at give yderligere oplysninger særligt omkring tekniske og kommercielle forhold hos en anden tilbudsgiver. Krav til tilbuddets indhold: Tilbud skal inden tilbudsfristens udløb uploades på udbudsportalen i overensstemmelse med eventuelle vejledninger, som er tilgængelige der. Følgende elementer skal være en del af tilbuddet, enten som selvstændige dokumenter, afsnit, eller lignende i et tilbud. De nævnte dele af et tilbud er afgørende for Ordregivers muligheder for at behandle alle tilbud på det samme grundlag. Udfyldt ESPD for tilbudsgiver, se afsnit 10. Ordregiver gør en elektronisk version af ESPD'et tilgængelig på udbudsplatformen. Det er ikke et krav, at ESPD'et er underskrevet af tilbudsgiver. Hvis tilbudsgiver er et konsortium: Udfyldt og underskrevet ESPD for hver konsortiedeltager. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende enheder): Udfyldt og underskrevet ESPD for hver støttevirksomhed En komplet udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 En beskrivelse af tilbudsgivers kompetencer og ressourcer, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 13.2. Tildelingskriterier: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tilbuddet med det bedste forhold mellem pris og kvalitet) operationaliseret på følgende parametre/underkriterier (vægtning anført i parentes): • Den beregnede pris for opgavens udførelse (40%) • Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer (60%) Forbehold: Tilbudsgiverne opfordres til ikke at tage forbehold. Opmærksomheden henledes på, at Ordregiver altid er berettiget til at afvise tilbud, som indeholder forbehold og i visse tilfælde vil være forpligtet dertil. Tilsvarende er Ordregiver forpligtet til at forkaste tilbud indeholdende forbehold over for grundlæggende elementer. Tilbudsgiverne opfordres derfor til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i udbudsmaterialet afklaret ved at stille spørgsmål, så forbehold i videst muligt omfang undgås. Dette gælder også i relation til bemærkninger til kontraktudkastet. Hvis der ikke gives bemærkninger hertil, vil Ordregiver gå ud fra, at der med få redaktionelle ændringer kan skrives kontrakt på grundlag af det vedlagte kontraktudkast. Særlige bestemmelser og bemærkninger: Der ydes ikke vederlag for afgivelse af tilbud. For god ordens skyld skal det nævnes, at Ordregiver er kvalitetscertificeret efter ISO 9001, miljøcertificeret efter ISO 14001 og arbejdsmiljøcertificeret efter ISO 45001. Dette betyder særlige krav og forventninger til Ordregivers leverandører (f.eks audit som leverandør) samt konkret i dette tilfælde, at der skal arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af arbejdets gennemførelse. Det er i øvrigt sådan, at Ordregiver i forbindelse med auditering, skal redegøre for hvordan man lever op til at være en virksomhed med certificering samt hvordan dette kommer til udtryk i de enkelte udbud.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende: - Tilbudsgivers egenkapital. Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: - Positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår. Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed. For konsortier/lignende sammenslutninger og tilbudsgivere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet gælder, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen skal opfyldes af enhederne i fællesskab. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (Virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende). For tilbudsgivere , som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligter under den udbudte kontrakt.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende: - Tilbudsgiver årsresultat. Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: - Positivt årsresultat i hvert af de seneste 3 regnskabsår. Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed. For konsortier/lignende sammenslutninger og tilbudsgivere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet gælder, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen skal opfyldes af enhederne i fællesskab. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (Virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende). For tilbudsgivere , som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligter under den udbudte kontrakt.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: 1. Sammenlignelige referencer, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Med "sammenlignede referencer" forstås bygherrerådgivning i forbindelse med udbygning og/elller etablering af rensningsanlæg eller lignende tekniske anlæg. Med "udført" forstås opgaver, som enten er afsluttet eller igangværende. For igangværende opgaver gælder, at tilbudsgiver i sin referencebeskrivelse alene kan medtage de dele af opgaven, som er leveret på tilbudstidspunktet. Referencerne bør indeholde: o En beskrivelse af aftalen/leverancerne o Aftaleforholdets start- og sluttidspunkt o Den realiserede årlige omsætning på aftalen i kr. ekskl. moms o Navn på kunden, samt eventuel kontaktperson, som ordregiver har mulighed for at kontakte. Bemærk: Tilbudsgiver kan maksimalt angive fire referencer. Angives mere end fire referencer, vil ordregiver alene medtage de første fire angivne referencer i bedømmelsen af om mindstekravet er opfyldt. Referencelisten kan også medsendes som et selvstændigt dokument i tilbuddet. I dette tilfælde må hver reference maksimalt fylde en A4-side. Hvis en reference fylder mere end en A4-side, vil ordregiver alene se på den første side i vurderingen af om mindstekravet er opfyldt. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: 1. Tilbudsgiver skal have udført mindst tre sammenlignelige referencer inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Dokumentation: Referencelisten i ESPD'et eller hvis vedlagt som selvstændigt dokument i tilbuddet, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 01/12/2025   22:55:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   09:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 40   Døgn
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Bygherrerådgiveren må forvente at være personligt til stede i Kalundborg mindst 2 dage om ugen, og afhængig af opgavernes karakter, ofte 4-5 dage om ugen. Der stilles kontorplads til rådighed i Kalundborg Forsynings hovedkontor p.t. på Dokhavnsvej 15 i Kalundborg. Det ideelle tilbud indeholder derfor, en og samme person der står til rådighed for at varetage bygherrerådgivningen i hele projektperioden op til 5 dage om ugen, og derudover bakkes op af et team på en eller to personer, der kan sikre bygherrerådgivningens kvalitet og kontiunuitet under ferie-, sygdoms-, og eventuelle orlovsperioder.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Rådgivers vederlag for opfyldelse af kontrakten følger af afsnit 8 i udkastet til rådgiverkontrakten.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure (dansk)I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der behandler tilbud Kalundborg Renseanlæg A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kalundborg Renseanlæg A/S
Registreringsnummer 31774608
Postadresse Dokhavnsvej 15
By Kalundborg
Postnummer 4400
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Mathilde Raahede Ebbesen Krämer
E-mail mre@horten.dk
Telefon 52434003
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ae9b662a-7395-4f8f-83b9-ab7bf073739e   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/11/2025   09:46:15 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/11/2025   10:02:36 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 747391-2025
EUT-S-nummer 217/2025
Offentliggørelsesdato 11/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|