1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale for teknisk og procesmæssig rådgivning
Beskrivelse
:
Denne Rammeaftale omfatter teknisk og procesmæssig rådgivning i forbindelse med drift- og vedligehold af Tårnby Renseanlæg og spildevandspumpestationerne i Tårnby Forsyning. Opgaverne vil typisk være indenfor for områderne: 1. Projektledelse 2. Projektering 3. Procesrådgivning 4. Udbud 5. Tilsyn Etableringsprojekterne vil typisk indeholde BYG-, MASKIN-, EL- og SRO-entrepriser. Rådgivningsydelserne vil også omfatte mindre projekter, der indeholder udvikling og implementering af nye processer og teknologi. Rådgiveren skal kunne levere sparring og rådgivning indenfor tekniske anlæg og bygninger. Ydelserne i denne Rammeaftale kræver generelt højt niveau af kendskab til: • Procestekniske forhold • Maskintekniske forhold • El-tekniske forhold • Bygningstekniske forhold • SRO-arbejder • Nyeste teknologi og maskinel inden for renseanlæg. Rammeaftalen udbydes i et begrænset udbud efter udbudslovens §§ 58-60.
Identifikator for proceduren
:
504459a1-3875-4c7a-aeed-f8e1a9e5a643
Tidligere bekendtgørelse
:
377909-2025
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Rammeaftalen udbydes som et begrænset udbud efter udbudslovens §§ 58-60.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gemmas Alle 39
By
:
Tårnby
Postnummer
:
2770
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 000 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 000 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
I medfør af udbudslovens § 134 a skal bygherre udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling af kontrakter til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds eller underleverandørs leverancer tegner sig for mere end 10 % af kontraktens værdi. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke befinder sig i en situation omfattet af Forordningens artikel 5k. I den forbindelse kan Ordregiver anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at underskrive den til udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring vedrørende fraværet af denne tilknytning. Ordregiver forbeholder sig retten til at afvise tilbudsgivere, som ikke underskriver den vedlagte tro- og loveerklæring.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Rammeaftale for teknisk og procesmæssig rådgivning i forbindelse med drift- og vedligehold af Tårnby Renseanlæg og spildevandspumpestationerne i Tårnby Forsyning.
Beskrivelse
:
Denne Rammeaftale omfatter teknisk og procesmæssig rådgivning i forbindelse med drift- og vedligehold af Tårnby Renseanlæg og spildevandspumpestationerne i Tårnby Forsyning. Opgaverne vil typisk være indenfor for områderne: 1. Projektledelse 2. Projektering 3. Procesrådgivning 4. Udbud 5. Tilsyn Etableringsprojekterne vil typisk indeholde BYG-, MASKIN-, EL- og SRO-entrepriser. Rådgivningsydelserne vil også omfatte mindre projekter, der indeholder udvikling og implementering af nye processer og teknologi. Rådgiveren skal kunne levere sparring og rådgivning indenfor tekniske anlæg og bygninger. Ydelserne i denne Rammeaftale kræver generelt højt niveau af kendskab til: • Procestekniske forhold • Maskintekniske forhold • El-tekniske forhold • Bygningstekniske forhold • SRO-arbejder • Nyeste teknologi og maskinel inden for renseanlæg.
Intern ID
:
Rammeaftale teknisk og procesmæssig rådgivning
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71000000
Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
71300000
Ingeniørvirksomhed,
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri,
71320000
Ingeniørmæssig projektering,
71335000
Tekniske undersøgelser,
71530000
Rådgivning i forbindelse med byggeri,
71600000
Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning,
71621000
Tekniske undersøgelser eller rådgivning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Mulighed for forlængelse af Rammeaftalen med yderligere 2 x 12 måneder
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Gemmas Alle 39
By
:
Tårnby
Postnummer
:
2770
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2025
Varighed
:
2
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet opdeles ikke i delaftaler, da Ordregiver vurderer, at der med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en opdeling i delrådgiveraftalen, da dette ikke skønnes at give yderligere virksomheder og SMV’er mulighed for at afgive tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
(Pris) Tildelingskriterium, jf. udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
(Kvalitet - med følgende delkriterier: Rammeaftaleorganisation (30%), CV'er - Nøglepersoner på medarbejdere (45%) - Case-gave (25 %)) Tildelingskriterium, jf. udbudsbetingelsernes punkt 8.2.1
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: * Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. (3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. (4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
5 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
5 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
4 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Envidan A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Rammeaftale med Envidan A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
4 000 000,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Rammeaftale teknisk rådgivning
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
17/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
31/10/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
TÅRNBY FORSYNING SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer
:
32667732
Postadresse
:
Kastrup Strandpark 22 2770
By
:
Kastrup
Postnummer
:
2770
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
32462030
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Envidan A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
18334305
Postadresse
:
Hedegaardsvej 88 2300
By
:
Kastrup
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
86 80 63 44
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
8455535b-f8d8-4e8b-9fc5-40c017c3ee2b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/11/2025
12:34:29 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
743302-2025
EUT-S-nummer
:
216/2025
Offentliggørelsesdato
:
10/11/2025