1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
I/S Vestforbrænding
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Varmeplan 2030 fjernvarmeudbygning, Etape 2
Beskrivelse
:
I/S Vestforbrænding skal med Varmeplan 2030 have etableret fjernvarmeforsyning til ca. 39.000 nye kunder frem til 2030 i syv kommuner. Udbygningen udføres i to etaper, hvor der nu igangsættes Etape 2. I/S Vestforbrænding udbyder i etape 2 seks totalentreprisekontrakter vedrørende etablering af fjernvarme i Ballerup, Frederikssund, Furesø, Gladsaxe, Herlev og Lyngby-Taarbæk kommuner. Totalentreprisekontrakterne omfatter projektering og udførelse af fjernvarme inklusiv tilslutningsarbejder til og hos kunder i de pågældende kommuner.
Identifikator for proceduren
:
a4848ae4-86e8-441e-a135-d40a61af9b98
Tidligere bekendtgørelse
:
4fffe990-eb46-4f55-8bef-5fe41fdb2fef-01
Intern ID
:
4034517
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Efter modtagelse af de indledende tilbud afholder I/S Vestforbrænding individuelle forhandlingsmøder med de tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud og som er blevet prækvalificeret hertil. Forhandlingerne gennemføres i overensstemmelse med ligebehandlingsprincippet, og alle tilbudsgivere får tildelt den samme tid til forhandlinger med I/S Vestforbrænding. Der anvendes ikke successive faser med henblik på at begrænse antallet af tilbud der skal forhandles. Efter forhandlingerne kan I/S Vestforbrænding udsende et revideret udbudsmateriale med henblik på et yderligere indledende eller endeligt tilbud. Tilbudsgivere vil på samme tid blive informeret herom med opfordring til at afgive indledende eller endeligt tilbud. I/S Vestforbrænding forbeholder sig ret til at tildele aftalen på grundlag af det indledende tilbud. I/S Vestforbrænding betaler et deltagelsesvederlag på DKK 175.000 ekskl. moms til hver tilbudsgiver, der deltager i forhandlingerne og indleverer et konditionsmæssigt endeligt tilbud. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 15. Forhandlingsforløbet er nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 9.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet skal udføres i hhv. Ballerup, Frederikssund, Furesø, Gladsaxe, Herlev og Lyngby-Taarbæk kommuner.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 200 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via det elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Al kommunikation ifm. udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål vedr. prækvalifikationen stilles senest 31. mart 2025. Spørgsmål stillet efter denne dato, vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at I/S Vestforbrænding kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage inden udløbet af ansøgningsfristen, kan ikke forventes besvaret. Ansøgning indgives med et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (”implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. ESPD findes via det elektroniske udbudssystem. Ansøger behøver ikke at underskrive sit ESPD. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis ansøger er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD. Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD skal være underskrevet af den støttende enhed. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som I/S Vestforbrænding har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudsloven §§ 150 og 155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer, jf. nærmere herom i udbudsbetingelsernes pkt. 16. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked. Tilbudsgivere er fra den 12. oktober 2023, forpligtede til som en del af deres tilbud at fremsende en anmeldelse/erklæring vedrørende eventuelle finansielle bidrag fra tredjelande, jf. nærmere forordningens artikel 29. Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. I/S Vestforbrænding vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven samt udbudsbetingelsernes pkt. 14. I/S Vestforbrænding vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der modtages færre end 3 konditionsmæssige ansøgninger på delaftalen. Hver ansøger kan kun indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delkontrakt. Hvis flere ansøgere anvender samme underrådgiver/-entreprenør som andre ansøgere, vil I/S Vestforbrænding kunne afvise ansøgeren, hvis det efter en konkret vurdering skønnes nødvendigt af hensyn til sikring af konkurrencen og overholdelse af ligebehandlingsprincippet. Hvis en ansøger anvender samme underrådgiver/-entreprenør som andre ansøgere, bedes ansøger redegøre for, hvorledes det sikres, at konkurrencen samt gennemsigtigheds og ligebehandlingsprincippet ikke påvirkes, og dette vil danne grundlag for I/S Vestforbrændings vurdering af, om ansøger skal afvises eller ej. Redegørelsen vedlægges ansøgningen eller på opfordring. Dette gælder også ved tilbudsafgivelse. I ansøgning skal angives, om ansøgningen gælder en eller flere delkontrakter. Hvis dette ikke er angivet, anses ansøgningen at gælde alle, idet en ansøger dog maksimalt kan blive prækvalificeret på 4 delaftaler, jf. nedenfor. Vurderingen af ansøgningerne til delkontrakterne vil foregå uafhængigt. En ansøger kan således f.eks. prækvalificeres til en eller flere delkontrakt(er) uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til de øvrige. De nærmere betingelser for tilbudsgivning og evaluering heraf fremgår af udbudsmaterialet. En ansøger kan ansøge om prækvalifikation på alle delaftaler, men en ansøger kan maksimalt blive prækvalificeret på 4 delaftaler. Hvis en ansøger har ansøgt om prækvalifikation på mere end 4 delaftaler og står til at blive prækvalificeret på mere end 4 delaftaler, vil den pågældende ansøger blive prækvalificeret på de 4 største (efter forventet kontraktsum) af de 5 (eller 6) delaftaler, som ansøgeren stod til at blive prækvalificeret på. På den/de delaftale(r), som ansøgeren ikke prækvalifceres til, vil der herefter blive set bort fra ansøgeren ved vurderingen af, hvilke tre ansøgere, der skal prækvalificeres. Det bemærkes at der er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for alle delkontrakter i aftalens fulde løbetid. Der er ligeledes under hver delkontrakt anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for den enkelte delkontrakt i delkontraktens fulde løbetid. Skønnet for de enkelte delkontrakter er baseret på en tilslutningsprocent på 73. Det bemærkes, at den anførte varighed er et estimat fra underskrivelse af delkontrakterne. I/S Vestforbrænding kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. De nærmere betingelser for tilbudsgivning og evaluering heraf fremgår af udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
Forsyningsvirksomhedsdirektivet 2014/25/EU
-
Forsyningsvirksomhedsdirektivet (direktiv 2014/25/EU) er implementeret i dansk ret ved bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022), der tillige indeholder supplerende bestemmelser.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Totalentreprisekontrakt - Ballerup Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i 12 energidistrikter i Ballerup Kommune. Der er i alt ca. 4.150 potentielle kunder i Ballerup Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, vekslerstationer, hovedledninger og distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse (hovedledninger) til forsyningspunkter samt vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
1-67bc7c99df1df9a0fe68122d
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i 12 energidistrikter i Ballerup Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 300 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der udfører betalingen
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Totalentreprisekontrakt - Herlev Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i fire energidistrikter i Herlev Kommune. Der er i alt ca. 1.750 potentielle kunder i Herlev Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse (hovedledninger) til forsyningspunkter samt vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
2-67bc7c99df1df9a0fe68122e
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Herlev
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i fire energidistrikter i Herlev Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
44
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
550 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Totalentreprisekontrakt - Lyngby-Taarbæk Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i ni energidistrikter i Lyngby-Taarbæk Kommune. Der er i alt ca. 5.420 potentielle kunder i Lyngby-Taarbæk Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, vekslerstationer, hovedledninge og distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse (hovedledninger) til forsyningspunkter samt vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
3-67bc7c99df1df9a0fe68122f
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i ni energidistrikter i Lyngby-Taarbæk Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
60
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 750 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der udfører betalingen
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Totalentreprisekontrakt - Gladsaxe Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i fire energidistrikter i Gladsaxe Kommune. Der er i alt ca. 1.210 potentielle kunder i Gladsaxe Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, vekslerstationer, hovedledninger og distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse (hovedledninger) til forsyningspunkter samt vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
4-67bc7c99df1df9a0fe681230
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i fire energidistrikter i Gladsaxe Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
46
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
400 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der udfører betalingen
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0005
Titel
:
Totalentreprisekontrakt - Furesø Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i to energidistrikter i Furesø Kommune. Der er i alt ca. 650 potentielle kunder i Furesø Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, vekslerstationer, hovedledninger og distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse (hovedledninger) til forsyningspunkter samt vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
5-67bc7c99df1df9a0fe681231
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i to energidistrikter i Furesø Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
44
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
200 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der udfører betalingen
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0006
Titel
:
Totalentreprise - Frederikssund Kommune
Beskrivelse
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i syv energidistrikter i Frederikssund Kommune. Der er i alt ca. 3.760 potentielle kunder i Frederikssund Kommune. Større kunder (forbrug over 60MWh/år) skal ikke tilsluttes, men indgår i dimensioneringen, og der skal afsættes stikledninger til matrikelskel. Totalentreprisekontrakten omfatter overordnet følgende ydelser: Projektering: Totalentreprenøren skal på baggrund af udbudsmaterialet projektere de omfattede arbejder (tilslutning til forsyningspunkt, distributionsledninger, stikledninger og kundeinstallationer) og i den forbindelse forestå al håndtering af relevante myndigheder, herunder sikre de fornødne myndighedsgodkendelser for udførelsen. Udførelse: Totalentreprenøren skal udføre alle nødvendige arbejder, herunder etablering af forbindelse til forsyningspunkter/vekslerstationer, etablering af distributionsledninger samt etablering af stikledninger til kunder og etablering af fjernvarmeinstallationer hos kunder. Kundehåndtering: Totalentreprenøren skal forestå kontakt med kunder i forbindelse med planlægning, projektering og udførelse af arbejder på kundernes ejendomme. I/S Vestforbrænding forestår det indledende salgsarbejde med kunder frem til indgåelse af leveringsaftale med kunderne og leverer disse kundeoplysninger til totalentreprenøren.
Intern ID
:
6-67bc7c99df1df9a0fe681232
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45231000
Arbejder i forbindelse med udlægning af rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09323000
Fjernvarme (indenbys),
09324000
Fjernvarme (mellembys),
44163120
Fjernvarmerørledninger,
45231100
Almindelige bygge- og anlægsarbejder i forbindelse med rørledninger,
45231110
Rørlægningsarbejde,
45232140
Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme,
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet omfatter overordnet etablering af fjernvarmeforsyningsnet i syv energidistrikter i Frederikssund Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
60
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 000 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Risiko
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der udfører betalingen
:
I/S Vestforbrænding
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
5 148 633 169,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
M.J. Eriksson A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Totalentreprisekontrakt - Ballerup Kommune - M.J. Eriksson A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
1 380 579 272,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Totalentreprisekontrakt - Ballerup Kommune - M.J. Eriksson A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er endnu ikke udvalgt en vinder, men konkurrencen er stadig i gang.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
M.J. Eriksson A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Totalentreprisekontrakt - Lyngby-Taarbæk Kommune - M.J. Eriksson A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0003
Værdien af tilbuddet
:
1 667 955 987,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Totalentreprisekontrakt - Lyngby-Taarbæk Kommune - M.J. Eriksson A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
M.J. Eriksson A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Totalentreprisekontrakt - Gladsaxe Kommune - M.J. Eriksson A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0004
Værdien af tilbuddet
:
438 296 915,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Totalentreprisekontrakt - Gladsaxe Kommune - M.J. Eriksson A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0005
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Per Aarsleff A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Totalentreprisekontrakt - Furesø Kommune - Per Aarsleff A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0005
Værdien af tilbuddet
:
299 339 531,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Totalentreprisekontrakt - Furesø Kommune - Per Aarsleff A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0006
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Per Aarsleff A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Totalentreprise - Frederikssund Kommune - Per Aarsleff A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0006
Værdien af tilbuddet
:
1 362 461 463,00
DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Totalentreprise - Frederikssund Kommune - Per Aarsleff A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/10/2025
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
I/S Vestforbrænding
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
I/S Vestforbrænding
Registreringsnummer
:
10866111
Afdeling
:
I/S Vestforbrænding
Postadresse
:
Ejby Mosevej 219
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Bo Schmidt Pedersen
Telefon
:
+45 25430323
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
M.J. Eriksson A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
71432017
Postadresse
:
Brogrenen 10
By
:
Ishøj
Postnummer
:
2635
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 43730421
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0003, LOT-0004
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Per Aarsleff A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
37542784
Postadresse
:
Hasselager Allé 5
By
:
Viby J
Postnummer
:
8260
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 87442222
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0005, LOT-0006
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
27fd62f3-6c51-4ed6-aed1-0f13917786f7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/11/2025
16:38:08 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
04/11/2025
17:00:36 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
737512-2025
EUT-S-nummer
:
214/2025
Offentliggørelsesdato
:
06/11/2025