1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Miljøstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af opgaven som Miljøstyrelsens referencelaboratorium for måling af emissioner til luften for perioden 2026-2029
Beskrivelse
:
Miljøstyrelsen er i henhold til miljølovgivningen forpligtiget til at anvise de målemetoder, som luft- og lugtemissionslaboratorier, miljømyndigheder, virksomheder m.v. skal bruge til undersøgelse af forskellige typer af luft- og lugtforurening fra virksomheder mv. En del af denne indsats består i at være opdateret om ny viden om luftforurening og om måling af luftemissioner, herunder lugt.Opgaven omfatter følgende delopgaver:• Projektledelse• Metodeliste og metodeblade• Præstationsprøvninger• Workshop for luft- og lugtemissionslaboratorier• Internationalt standardiseringsarbejde• Nyhedsbrev• Ad-hoc rådgivning af Miljøstyrelsen• Rådgivning og bistand af Miljøstyrelsen• HjemmesideDer er tale om en bruttoliste over de delopgaver, der indgår i reference-laboratoriets opgaveportefølje. Der kan være år, hvor en delopgave ikke skal løses, eller kun løses delvist. Miljøstyrelsen vil årligt prioritere, hvilke opgaver på bruttolisten der skal udføres det enkelte kalenderår.De enkelte delopgaver er beskrevet nærmere i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren
:
3789a047-dbbd-40dd-9b94-78b3e7272149
Intern ID
:
2025-9295
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90731000
Tjenesteydelser i forbindelse med luftforurening
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90713000
Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål,
90715000
Undersøgelse af forurening,
90721000
Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse,
90731300
Beskyttelse mod luftforurening,
90731400
Monitering eller måling af luftforurening,
90731800
Monitering af luftens indhold af partikler
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af opgaven som Miljøstyrelsens referencelaboratorium for måling af emissioner til luften for perioden 2026-2029
Beskrivelse
:
Miljøstyrelsen er i henhold til miljølovgivningen forpligtiget til at anvise de målemetoder, som luft- og lugtemissionslaboratorier, miljømyndigheder, virksomheder m.v. skal bruge til undersøgelse af forskellige typer af luft- og lugtforurening fra virksomheder mv. En del af denne indsats består i at være opdateret om ny viden om luftforurening og om måling af luftemissioner, herunder lugt.Opgaven omfatter følgende delopgaver:• Projektledelse• Metodeliste og metodeblade• Præstationsprøvninger• Workshop for luft- og lugtemissionslaboratorier• Internationalt standardiseringsarbejde• Nyhedsbrev• Ad-hoc rådgivning af Miljøstyrelsen• Rådgivning og bistand af Miljøstyrelsen• HjemmesideDer er tale om en bruttoliste over de delopgaver, der indgår i reference-laboratoriets opgaveportefølje. Der kan være år, hvor en delopgave ikke skal løses, eller kun løses delvist. Miljøstyrelsen vil årligt prioritere, hvilke opgaver på bruttolisten der skal udføres det enkelte kalenderår.De enkelte delopgaver er beskrevet nærmere i udbudsmaterialet.
Intern ID
:
2025-9295
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90731000
Tjenesteydelser i forbindelse med luftforurening
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90713000
Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål,
90715000
Undersøgelse af forurening,
90721000
Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse,
90731300
Beskyttelse mod luftforurening,
90731400
Monitering eller måling af luftforurening,
90731800
Monitering af luftens indhold af partikler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Miljøstyrelsen ønsker optionsret på: 1. Bistand på op til maks. 300.000 kr. pr. år (ekskl. moms) som fastpris i hvert af årene 2026, 2027, 2028 og 2029. Miljøstyrelsen har option på bistand på op til maks. 300.000 kr. pr. år (ekskl. moms) i hvert af årene 2026-2029 udnyttes til opgaven ”Rådgivning og bistand af Miljøstyrelsen” dvs. rådgivning og bistand til Miljøstyrelsen om vejledninger, bekendtgørelser, branchevilkår, direktiver, BREF og lignende, jf. opgavebeskrivelsen. Bistanden kan ske i form af baggrundsundersøgelser, faglige udredninger, faglig sparring og deltagelse i følge- eller arbejdsgruppemøder m.v. I de kalenderår, hvor Miljøstyrelsen udnytter hele eller dele af optionsretten, kan den fordeles på en eller flere projekter/aktiviteter. Udnyttelse af optionsretten forudsætter, at Miljøstyrelsens direktion har prioriteret det eller de konkrete projekter/aktiviteter.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Opgaveløsning
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet opgaveløsning anvendes en model, der udmønter eva lueringen i ét point. Der gives således et point fra 0 til 10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet opgaveløsning evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Ved bedømmelse af underkriteriet om opgaveløsning lægges vægt på følgende: • Tilbudsgiver i sit tilbud har dokumenteret forståelse af den udbudte opgave, og hvordan Tilbudsgiver fore slår den praktiske gennemførelse og planlægning af de enkelte elementer i udbuddet, som er beskrevet i kravspecifikationen. • Alle delopgaver, der indgår i kravspecifikationen, kan leveres. • Tilbudsgiver har relevante akkrediteringer fra DANAK (Den Danske Akkrediteringsfond) eller et tilsvarende akkrediteringsorgan, som er medunderskriver af EA’s (European cooperation for Accreditation) multilate rale aftale om gensidig anerkendelse. • Tilbudsgiver deltager aktiv i Dansk Standard udvalg ”DS/S-154 - MÅLING AF GASSER OG PARTIKLER I LUFT”
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Projektstyring og kvalitetssikring
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet projektstyring og kvalitetssikring anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 0 til 10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet projektstyring og kvalitetssikring evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Generelt: Tilbudsgiver skal redegøre for, at den valgte organisering og bemanding af opgaveløsningen vil medvirke til at sikre, at leverancerne i projektet lever op til beskrivelsen i kravspecifikationen. Tilbuddet skal indeholde en specifik beskrivelse af, hvordan kvaliteten af den samlede opgave sikres og dokumenteres, herunder især opgaver vedrørende metodeblade, præstationsprøvninger, svartjeneste og deltagelse i standardiseringsarbejde. Organisering og projektledelse: Der vil blive lagt vægt på, at projektstrukturen og projektorganiseringen understøtter en sikker projektstyring, og inddragelse af relevante samarbejdspartnere og/eller underleverandører mhp. at sikre et højt fagligt niveau. Der bliver desuden lagt vægt projektlederens kvalifikationer i forhold til at lægge og sikre overholdelse af tidsplaner og arbejdsprogrammer for referencelaboratoriets opgaver det enkelte kalenderår. Tilbuddet vedlægges plan for organisering af arbejdet i referencelaboratoriet, herunder beskrivelse af, hvordan det sikres, at tidsplaner og budgetter overholdes. Kvalitetssikring: Der bliver lagt vægt på, at der ske en teknisk, faglig og sproglig kvalitetssikring af alle referencelaboratoriets skriftlige leverancer, herunder metodeblade, Ref-Lab rapporter, Ref-Lab notater og svar fra svartjenesten. Tilbuddet vedlægges konkret kvalitetssikringsplan for, hvordan de skriftlige leverancer kvalitetssikres.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Faglige kompetencer
Beskrivelse
:
Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet faglig kompetence anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 0 til 10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet faglig kompetence evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Der lægges afgørende vægt på, at projektlederen og de AC-medarbejdere, der indgår i den tilbudte bemanding, her under eventuelle samarbejdspartnere og/eller underleverandører, samlet set besidder kvalifikationer, kompetencer og erfaring inden for følgende områder: 1. Generel erfaring inden for området luft- og lugtemissioner fra energianlæg og virksomheder m.v. 2. Viden om luft- og lugtemissioner og om begrænsning af luft- og lugtemissioner. 3. Praktisk og teoretisk erfaring med måling af luft- og lugtemissioner. 4. Viden om regulering af emissioner og immissioner af luftforurenende stoffer, herunder lugt. 5. Viden om beregning af immissioner med OML-modellen. 6. Erfaring med skriftlig og mundtlig formidling af viden til teknikere og myndigheder m.fl. 7. For projektlederen lægges afgørende vægt på projektlederens kvalifikationer, herunder erfaring i projektledelse, navnlig fra lignende projekter
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Prisen vurderes efter underkriterier AC timesats (vægtning 90 %) og HK timesats (vægtning 10 %). AC timesats er timesatsen, inkl. overhead for en akademisk medarbejder, der er fast og bindende for hele kontraktperioden, inkl. en evt. forlængelse af kontrakten med 1 år. HK timesats er timesatsen inkl. overhead, for en administrativ medarbejder, der er fast og bindende for hele kontraktperioden, inkl. en forlængelse af kontrakten med 1 år. De to timesatser indgår i de økonomiske beregninger af de årlige budgetter, som ikke overskrider en samlet beløbsramme på 650.000 kr. pr. år, ekskl. moms. Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Pris anvendes en lineær pointmodel, hvor tilbud med en pris svarende til den gennemsnitlige pris - 20 pct. får tildelt 10 point, og hvor der gives 0 point til den gennemsnitlige pris + 20 pct. Ved ”den gennemsnitlige pris” forstås gennemsnittet af de priser for konditionsmæssige endelige tilbud. Point for hvert tilbud udregnes efter følgende formel: Point = laveste point i skalaen + (højeste point i skalaen – laveste point i skalaen) * (1- (tilbuddets pris-laveste pris, som udløser maksimumpoint) / (højeste pris, der udløser minimumspoint – laveste pris, der udløser maksimumpoint) Såfremt et eller flere tilbud ligger uden for spændet på +/- 20 pct. fra den gennemsnitlige pris, vil spændet blive udvidet med 5 procentpoint, indtil alle tilbud kan rummes inden for prisspændet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
21/11/2025
11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
03/12/2025
22:59:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
3
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da delopgavernes nære sammenhæng for nogle delopgavers vedkommende nødvendiggør kendskab til de øvrige delopgaver og for andre styrker udførelsen af dem.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
04/12/2025
07:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger
:
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Miljøstyrelsen
Organisation, der behandler tilbud
:
Miljøstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Miljøstyrelsen
Registreringsnummer
:
25798376
Postadresse
:
Lerchesgade 35
By
:
Odense
Postnummer
:
5000
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Morten Jacobsen
Telefon
:
+4572544000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
35dc4a2b-96fa-4fa9-a089-cd67e8a4fbf7
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/11/2025
15:29:58 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/11/2025
15:30:25 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
730595-2025
EUT-S-nummer
:
213/2025
Offentliggørelsesdato
:
05/11/2025