1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Spildevand A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rådgiveraftale vedr. udarbejdelse af oplandsplaner til valg af Fremtidens Afløbssystem i Lyngby-Taarbæk Kommune
Beskrivelse
:
Lyngby-Taarbæk Forsyning og Lyngby-Taarbæk Kommune har udarbejdet en Strategi for valg af Fremtiden Afløbssystem, som danner rammerne for arbejdet med at sikre vandmiljøet og klimatilpasningen af afløbssystemerne i fremtiden. Lyngby-Taarbæk Forsyning og Lyngby-Taarbæk Kommune vil analysere hvert opland i kommunen i ”Oplandsplaner”, og beregne hvordan strukturen af afløbssystemerne i fremtiden skal tilpasses, så det sker miljømæssigt og økonomisk mest hensigtsmæssigt og så fremtidens afløbssystemer tilpasses på en bæredygtig måde. Rådgiver skal analysere scenarierne således, at det kan politisk besluttes, hvilken afløbsstrategi der fremover skal arbejdes videre med, for at afløbssystemet i fremtiden lever op til Skrift 27 og miljøkravene. Der henvises til ydelsesbeskrivelsen og det øvrige udbudsmateriale for en nærmere redegørelse af opgaven samt de krav, der stilles til udførelsen.
Identifikator for proceduren
:
cd3318b8-855f-49f5-9be8-fd816bdafdcf
Intern ID
:
Udbud af kontrakt
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbudsproceduren er offentligt udbud, og derfor kan alle, der opfylder kravene til egnethed, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90713100
Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Firskovvej 38
By
:
Kongens Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 600 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Lovbekendtgørelse nr. 116 af 3. februar 2025, Udbudsloven
-
.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rådgiveraftale vedr. udarbejdelse af oplandsplaner til valg af Fremtidens Afløbssystem i Lyngby-Taarbæk Kommune
Beskrivelse
:
Lyngby-Taarbæk Forsyning og Lyngby-Taarbæk Kommune har udarbejdet en Strategi for valg af Fremtiden Afløbssystem, som danner rammerne for arbejdet med at sikre vandmiljøet og klimatilpasningen af afløbssystemerne i fremtiden. Lyngby-Taarbæk Forsyning og Lyngby-Taarbæk Kommune vil analysere hvert opland i kommunen i ”Oplandsplaner”, og beregne hvordan strukturen af afløbssystemerne i fremtiden skal tilpasses, så det sker miljømæssigt og økonomisk mest hensigtsmæssigt og så fremtidens afløbssystemer tilpasses på en bæredygtig måde. Rådgiver skal analysere scenarierne således, at det kan politisk besluttes, hvilken afløbsstrategi der fremover skal arbejdes videre med, for at afløbssystemet i fremtiden lever op til Skrift 27 og miljøkravene. Der henvises til ydelsesbeskrivelsen og det øvrige udbudsmateriale for en nærmere redegørelse af opgaven samt de krav, der stilles til udførelsen.
Intern ID
:
Udbud af kontrakt
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
71310000
Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90713100
Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Firskovvej 38
By
:
Kongens Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
02/01/2026
Varigheds slutdato
:
01/11/2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 600 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Endnu ikke kendt
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Finansielt forhold
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Der kræves dokumentation for gennemsnitlig årlig soliditetsgrad for de seneste 3 år. Som mindstekrav kræves en gennemsnitlig årlig soliditetsgrad på mindst 20 % for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. • Der kræves dokumentation for Tilbudsgivers egenkapital fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver skal have haft en egenkapital på minimum DKK 50.000.000 i gennemsnit over de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Kriterium
:
Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • Der er et mindstekrav, at Tilbudsgiver fremlægger minimum 3 referencer fra tilsvarende eller sammenlignelige opgaver. Med sammenlignelige opgaver menes opgaver vedrørende rådgivning inden for planlægning og hydraulisk beregning af afløbssystemer. Referencerne skal indeholde: Kort beskrivelse af kontrakten, kontraktværdi, tidspunkt (start- og slutdato) samt kunde (kontaktoplysninger). Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Evalueringssummerne beregnes på baggrund af de antal timer og enhedspriser, der er angivet i Tilbudslisten i bilag 5. Tilbudsgiver skal udfylde Bilag 5 - Tilbudsliste, som er opdelt i to delkriterier: Delkriterie 1) - Tilbudsgivers maksimale budgetramme, som beregnes på baggrund af de antal timer, Tilbudsgiver skal bruge på opgaven samt de tilbudte timepriser. Budgetrammen må ikke overskrides i en potentiel aftale, jf. nærmere beskrivelse i Rådgiveraftalen. Delkriterie 2) - Evalueringsteknisk timepris, som beregnes på baggrund af de samlede tilbudte timepriser og deres dertilhørende vægtninger. Til brug for evalueringen af tilbuddet i forhold til underkriteriet ”Pris” skal Tilbudsgiverne udfylde alle efterspurgte poster i Tilbudslisten, Bilag 5, da ordregiver ellers kan være forpligtet til at afvise tilbuddet som ukonditionsmæssigt. Der henvises til udbudsbetingelserne for en nærmere beskrivelse af underkriteriet og de to delkriterier, samt kravene til besvarelsen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bemanding
Beskrivelse
:
Som redegørelse for underkriteriet ''Bemanding'', skal tilbudsgiver udfylde og vedlægge følgende dokumenter: 1) Bilag 6a - Kompetencematrix 2) Bilag 6b - CV’er 3) Bilag 6c – Teambeskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne for en nærmere beskrivelse af underkriteriet, samt kravene til besvarelsen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
45,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Organisation og proces
Beskrivelse
:
For underkriteriet ”Organisation og proces” skal tilbudsgiverne aflevere en beskrivelse af deres organisation, samt en beskrivelse af hvordan opgaven håndteres. Der henvises til udbudsbetingelserne for en nærmere beskrivelse af underkriteriet, samt kravene til besvarelsen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
16/11/2025
23:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
24/11/2025
22:59:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
3
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Hvis de udbudsretlige rammer tillader at indhente supplerende oplysninger, vil Ordregiver acceptere dette
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Lyngby-Taarbæk Spildevand A/S
Organisation, der behandler tilbud
:
Lyngby-Taarbæk Spildevand A/S
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Spildevand A/S
Registreringsnummer
:
32292771
Postadresse
:
Firskovvej 38
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41779731
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
5c2f2514-99fb-4b31-ac27-9a85c5e01f73
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
24/10/2025
12:55:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
24/10/2025
13:00:55 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
711631-2025
EUT-S-nummer
:
207/2025
Offentliggørelsesdato
:
28/10/2025