23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Midt

Indkøb og levering af marinegasolie til Samsø Rederi


Fællesindkøb Midt

709030-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder – Indkøb og levering af marinegasolie til Samsø Rederi
OJ S 206/2025 27/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Samsø Kommune
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb og levering af marinegasolie til Samsø Rederi
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af Marinegasolie til ordregiver. Der skal dels leveres brændstof, der pumpes direkte i færgens tank fra tankbil i Hou Havn, og dels leveres brændstof til stationær tank i Sælvig Havn. Tilbudsgiver kan afgive sideordnede tilbud på de to forskellige løsninger af den udbudte ydelse: Marinegasolie 0,1% og/eller Marinegasolie 50 ppm. Undtaget fra udbuddet er alle andre typer brændstof, da disse er omfattet af andre aftaler.
Identifikator for proceduren b8804ffd-14df-43d9-8603-f7131768baf5
Intern ID 049e4e99-974b-498d-9894-0884643ccba4
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09000000   Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Forventet omsætning på aftalen udgør 4,5 mio DKK for en 4-årig aftale.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Udbudsdokument
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb og levering af marinegasolie til Samsø Rederi
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af Marinegasolie til ordregiver. Der skal dels leveres brændstof, der pumpes direkte i færgens tank fra tankbil i Hou Havn, og dels leveres brændstof til stationær tank i Sælvig Havn. Tilbudsgiver kan afgive sideordnede tilbud på de to forskellige løsninger af den udbudte ydelse: Marinegasolie 0,1% og/eller Marinegasolie 50 ppm. Undtaget fra udbuddet er alle andre typer brændstof, da disse er omfattet af andre aftaler.
Intern ID b170465b-d150-4e30-9652-841c3dc5e0bd
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09000000   Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på at forlænge aftalen med 6 måneders varsel 2 gange på hvert op til 1 år på uændrede vilkår. Aftalen kan i optionsperioden opsiges af begge parter med 6 måneders varsel til udløb af en måned, dog tidligst gældende fra den 31.12.2027. Leverandøren har derfor mulighed for med 6 måneders varsel at undgå at indtræde i optionen.
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 5 850 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Forventet omsætning på aftalen udgør 4,5 mio DKK for en 4-årig aftale.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Udbudsdokument
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 17/11/2025   22:55:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 25/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer 29 18 98 89
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Heidi Backmann Jørgensen
E-mail hbaj@fikm.dk
Telefon 76292025
Internetadresse https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Samsø Kommune
Registreringsnummer 23 79 55 15
By Samsø
Postnummer 8305
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail hbaj@fikm.dk
Telefon 76292025
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 38b7de60-dddb-4424-9a10-767e2ea58729   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/10/2025   09:00:22 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/10/2025   09:06:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 709030-2025
EUT-S-nummer 206/2025
Offentliggørelsesdato 27/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web04