23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Rybners

Rybners - Udbud af renovation 2025


Rybners

702398-2025 - Resultater
Danmark – Transport af affald – Rybners - Udbud af renovation 2025
OJ S 205/2025 24/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Rybners
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rybners - Udbud af renovation 2025
Beskrivelse Servicemægleren har glæden af at bistå Rybners (herefter benævnt "Ordregiver"), med udbud af renovation.Opgaven omfatter afhentning, transport og miljømæssig korrekt håndtering af affald fra ordregivers adresser.Omfanget af kontrakten inkluderer blandt andet:Indsamling og bortskaffelse af dagrenovation, storskrald, pap, papir, plast, metal og øvrige fraktioner efter behov.Levering og eventuel udskiftning af beholdere og containere til de relevante affaldsfraktioner.Løbende afhentning efter aftalt frekvens samt bestillingsopgaver efter behov.Dokumentation og rapportering af affaldsmængder fordelt på fraktioner.Rådgivning og vejledning om sortering samt optimering af affaldshåndtering, hvor det er relevant.Ordregiver ønsker med udbuddet at sikre en stabil, effektiv og miljømæssigt forsvarlig affaldshåndtering, der samtidig understøtter Rybners’ arbejde med bæredygtighed og ressourceoptimering.Opgaven vedrører følgende adresser og antal enheder, som skal afhentes:Spangsbjerg Møllevej 72 - 135 enhederHermitage, Søvej 2 - 20 enhederStorstrømsvej 39 - 24 enhederGrådybet 73G - 23 enhederDen endelige opgavebeskrivelse og kravspecifikation vil fremgå af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 2844eebf-cc39-4121-8f9e-f9bdf9cf909d
Tidligere bekendtgørelse 1c2fd214-aa2d-428c-b4af-5f6df54b3d39-01
Intern ID 263803044
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudsloven. Alle interesserede økonomiske aktører kan afgive tilbud. Tildeling sker på grundlag af det økonomisk mest fordelagtige tilbud, identificeret på baggrund af bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudsmaterialet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90512000   Transport af affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet gennemføres af Servicemægleren A/S som rådgiver for Rybner. En række af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde er gældende for nærværende udbud., jf. Udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3, 5 og 6. Se i denne forbindelse udbudsbetingelsernes punkt 6.1.1. For yderligere beskrivelse af udbuddet, henvises der til udbudsmaterialet. Udbudslovens § 134A og de obligatoriske udelukkelsesgrunde er ligeledes omfattet af nærværende udbud. Opgaven er ikke opdelt i delaftaler, jf. også udbudsbetingelserne, punkt 4.3.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Rybners - Udbud af renovation 2025
Beskrivelse Servicemægleren har glæden af at bistå Rybners (herefter benævnt "Ordregiver"), med udbud af renovation.Opgaven omfatter afhentning, transport og miljømæssig korrekt håndtering af affald fra ordregivers adresser.Omfanget af kontrakten inkluderer blandt andet:Indsamling og bortskaffelse af dagrenovation, storskrald, pap, papir, plast, metal og øvrige fraktioner efter behov.Levering og eventuel udskiftning af beholdere og containere til de relevante affaldsfraktioner.Løbende afhentning efter aftalt frekvens samt bestillingsopgaver efter behov.Dokumentation og rapportering af affaldsmængder fordelt på fraktioner.Rådgivning og vejledning om sortering samt optimering af affaldshåndtering, hvor det er relevant.Ordregiver ønsker med udbuddet at sikre en stabil, effektiv og miljømæssigt forsvarlig affaldshåndtering, der samtidig understøtter Rybners’ arbejde med bæredygtighed og ressourceoptimering.Opgaven vedrører følgende adresser og antal enheder, som skal afhentes:Spangsbjerg Møllevej 72 - 135 enhederHermitage, Søvej 2 - 20 enhederStorstrømsvej 39 - 24 enhederGrådybet 73G - 23 enhederDen endelige opgavebeskrivelse og kravspecifikation vil fremgå af udbudsmaterialet.
Intern ID 263803044
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90512000   Transport af affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Beskrivelse af optioner: I udbudsmaterialet er der angivet optioner vedrørende yderligere indhentninger af affald. Disse optioner fremgår tydeligt af tilbudslisten, hvor det også fremgår, hvordan tilbudsgiver skal prise de enkelte optioner. Optionerne kan gøres gældende efter ordregivers behov i kontraktperioden og udgør ikke en garanti for, at de vil blive aktiveret.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 84   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Yderligere oplysninger om fornyelser: Kontrakten kan forlænges med 2 x 1 år, jf. Bilag A - Udkast til kontrakt.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved vurderingen af "Tilbudspris" vil Ordregiver lægge vægt på det tilbudte evalueringstekniske årlige vederlag for den udbudte renovationsopgave.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse ”Kvalitetssikring” vurderes på baggrund af den beskrevne kvalitetssikring.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse ”Bæredygtighed” vurderes på baggrund af de beskrevne bæredygtighedstiltag.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Rybners
Registreringsnummer 45357716
Postadresse Spangsbjerg Møllevej 72
By Esbjerg
Postnummer 6700
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Alex Ilyas Berg Hansen
Telefon +45 70208060
Fax +45 87476776
Internetadresse http://www.servicemaegleren.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID fc319d84-5c44-4a0f-8c8c-c3a9c2960d90   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/10/2025   11:28:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/10/2025   11:28:29 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 702398-2025
EUT-S-nummer 205/2025
Offentliggørelsesdato 24/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web03