23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kolding Kommune

Udbud af renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby


Kolding Kommune

700825-2025 - Resultater
Danmark – Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester – Udbud af renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby
OJ S 204/2025 23/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding Kommune
E-mail kommunen@kolding.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby
Beskrivelse Kolding Kommune udbyder opgaven vedrørende udførelse af renhold i Kolding Midtby. Ydelsen omfatter fej-ning, ukrudtsbekæmpelse og udførelse af vintertjeneste. Der er i udbuddet medtaget optioner på udførelse af følgende ydelser: tømning af skraldespande, rengøring af offentlige toiletter og strandtoiletter samt renholdelse af en tunnel. Den udbudte opgave er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 47deced0-d52c-48e4-8f3f-5ada9e7cc951
Tidligere bekendtgørelse 447936-2025
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90610000   Gaderengøring og -fejning, 90620000   Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
By Kolding
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til §§ 56-57 i lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer (udbudsloven).
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbud af renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby
Beskrivelse Kolding Kommune udbyder opgaven vedrørende udførelse af renhold i Kolding Midtby. Ydelsen omfatter fej-ning, ukrudtsbekæmpelse og udførelse af vintertjeneste. Der er i udbuddet medtaget optioner på udførelse af følgende ydelser: tømning af skraldespande, rengøring af offentlige toiletter og strandtoiletter samt renholdelse af en tunnel. Den udbudte opgave er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90610000   Gaderengøring og -fejning, 90620000   Snerydning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Aftalen træder i kraft den 1. oktober 2025 og løber til og med 30. september 2029. Aftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder. Såfremt Ordregiver ønsker at forlænge Aftalen skal Ordregiver give Leverandøren besked herom senest 3 måneder før aftaleudløb. Aftalen inklusive optioner udløber dermed senest den 30. september 2031.
5.1.2.
Udførelsessted
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 30/09/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 134 a, § 135 stk. 1 og 3 samt § 136 obligatoriske udelukkelsesgrunde og den i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 frivillige udelukkelsesgrund. Tilbudsgiver skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. ESPD'et indeholder tilbudsgivers erklæring i henhold til de af Kolding Kommune opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet, Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller teknisk og faglig formåen (f.eks. en underentreprenør), skal hver enkelt af disse også vedlægge et individuelt ESPD. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen skal ansøgeren derudover godtgøre, at ansøgeren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Derfor skal tilbudsgiveren sammen med ESPD'et aflevere en støtteerklæring. Det vil ikke være muligt at udskifte de pågældende enheder uden den ordregivende myndigheds forudgående skriftlige tilladelse. Den tilbudsgiver, som Kolding Kommune efter evaluering af de indkomne tilbud har til hensigt at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148, jf. dog udbudslovens § 151, stk. 3 og 5. Som dokumentation for opfyldelse af de valgte udelukkelsesgrunde i ESPD'et, vil følgende blive krævet af den vidende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation. Serviceattesten må ikke være ældre end 12 måneder. Som dokumentation for opfyldelse af udelukkelsesgrunden i §134 a skal den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse fremsende udfyldt tro og loveerklæring om ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler. Som dokumentation for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, som indsat ved forordning (EU) nr. 2022/576, artikel 1, nr. 23 (om ændring af forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine) skal den vidende tilbudsgiver fremsende udfyldt tro og loveerklæring inden konstraktindgåelse. Ansøger skal udfylde det elektroniske ESPD på Dalux. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal der ligeledes afleveres en støtteerklæring. Paradigme for støtteerklæring findes i udbudsmaterialet. Støtteerklæringen vil blive vedlagt kontrakten som et bilag. Kolding Kommune har fundet det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en opdeling af den udbudte kontrakt, da Kolding Kommune vurderer, at opdeling vil medføre en risiko for uforholdsmæssige administrative byrder og større brug af ressourcer, såvel i forhold til udbudsprocessen som i forhold til samarbejdet/kontrol og kontraktstyring gennem kontrakatens løbetid. Der ydes ikke godtgørelse for afgivelse af tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Til brug for beregning af underkriteriet Pris skal tilbudsgiver udfylde Bilag Tilbudsliste. Der evalueres på den totale pris inklusive optioner. Prisen på Renhold af Kolding Midtby vægter 80 % Pris på optionerne vægter 20 %
Beskrivelse Aftalen tildeles den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Kolding Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 504 495,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Terranor A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 3 504 495,00   DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Renhold og vintertjeneste i Kolding Midtby
Dato for indgåelse af kontrakten 15/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kolding Kommune
Registreringsnummer 29189897
Postadresse Akseltorv 1
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
E-mail kommunen@kolding.dk
Telefon 79797979
Internetadresse https://www.kolding.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon 72405600
Internetadresse https://www.kolding.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Terranor A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 40598081
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 41a14c23-de72-475c-945a-c00331135533   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/10/2025   14:54:17 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 700825-2025
EUT-S-nummer 204/2025
Offentliggørelsesdato 23/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web04