23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kredsløb A/S

EU-udbud vedr. levering af kloakservice til Kredsløb


Kredsløb A/S

697433-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – EU-udbud vedr. levering af kloakservice til Kredsløb
OJ S 203/2025 22/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb Fjernvarme A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb Halmenergi A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb Affaldsenergi A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud vedr. levering af kloakservice til Kredsløb
Beskrivelse Det udbudte indkøb omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kloakservice til Kredsløb Halmenergi A/S, Kredsløb A/S, Kredsløb Fjernvarme A/S og Kredsløb Affaldsenergi A/S. For en nærmere beskrivelse af udbuddets omfang og det udbudte indkøb henvises til bilag 3 – kravspecifikation og bilag 1 – udkast til rammeaftale.
Identifikator for proceduren 2638e9d4-94fd-4a19-993a-536680d5d024
Tidligere bekendtgørelse 40f1fb71-da5f-4d85-87bd-dbabb08d5f46-01
Intern ID 06d3e6c6-56fb-4de1-887f-930477131441
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og om ophævelse af direktiv 2004/17/EF (Forsyningsvirksomhedsdirektivet). Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. fordelagtige tilbud ud fra kriteriet ”Laveste Pris”. Evalueringen sker ud fra ”Samlet evalueringsteknisk pris” som anført på tilbudslistens forside. Tilbuddet skal afgives i danske kr. ekskl. moms, men inkl. eventuelle afgifter, herunder f.eks. miljøafgifter, miljøzoneafgifter, dieselafgifter og vejafgifter. Tilbuddet afgives ved, at Leverandøren udfylder og underskriver tilbudslisten i bilag 2. Alle poster på tilbudslisten skal udfyldes. Alle forhold, som er beskrevet i det samlede udbudsmateriale, herunder rammeaftalen mv., forudsættes indregnet i leverandørens tilbudspris/-er i bilag 2, Tilbudslisten.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90400000   Kloakvæsen, 90410000   Bortskaffelse af spildevand, 90440000   Behandling af sivebrønde, 90450000   Behandling af septiktanke, 90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke, 90470000   Rensning af kloakledninger, 90490000   Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling, 90700000   Tjenester på miljøområdet
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Energivej 26    
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 27 830 036,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud vedr. levering af kloakservice til Kredsløb
Beskrivelse Det udbudte indkøb omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kloakservice til Kredsløb Halmenergi A/S, Kredsløb A/S, Kredsløb Fjernvarme A/S og Kredsløb Affaldsenergi A/S. For en nærmere beskrivelse af udbuddets omfang og det udbudte indkøb henvises til bilag 3 – kravspecifikation og bilag 1 – udkast til rammeaftale.
Intern ID 5f5cfad6-1940-4f07-afff-eac622ab4f2b
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90400000   Kloakvæsen, 90410000   Bortskaffelse af spildevand, 90440000   Behandling af sivebrønde, 90450000   Behandling af septiktanke, 90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke, 90470000   Rensning af kloakledninger, 90490000   Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling, 90700000   Tjenester på miljøområdet
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Energivej 26    
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 6
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen træder i kraft den 01.11.2025 og er uopsigelig for begge parter indtil den 31.10.2027, jf. dog afsnit 20 Misligholdelse og afsnit 21 Ophævelse og opsigelse af Aftalen. Kredsløb kan forlænge Aftalen i op til 72 måneder på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 1 måned før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse. Kredsløb kan udnytte forlængelsesmuligheden helt eller delvist og ad en eller flere omgange. Hvis forlængelsesmuligheden ikke udnyttes, ophører Aftalen uden særskilt opsigelse ved forlængelsens udløb. Leverandøren kan ikke kræve aftaleperioden forlænget. Rekvisitioner/ordrer, der skriftligt er tilgået Leverandøren inden aftaleperiodens udløb, skal effektueres i henhold til nærværende Aftale.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 27 830 036,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 174 505 364,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Det er muligt at finde en klagevejledning på denne hjemmeside: https://naevneneshus.dk/naevnsoversigt/klagenaevnet-for-udbud/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kredsløb A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kredsløb A/S, Kredsløb Affaldsenergi A/S, Kredsløb Fjernvarme A/S, Kredsløb Halmenergi A/S
Organisation, der udfører betalingen Kredsløb A/S, Kredsløb Affaldsenergi A/S, Kredsløb Fjernvarme A/S, Kredsløb Halmenergi A/S
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb Affaldsenergi A/S
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 28 812 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 19 208 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 28 812 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 19 208 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Nymann Kloak- og Miljøservice
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Danmark
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Rammeaftale vedr. levering af kloakservice til Kredsløb
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 29/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 20/10/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb Affaldsenergi A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 401 000,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 573 975,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kredsløb A/S
Registreringsnummer 40844244
Postadresse Karen Blixens Boulevard 7
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41 85 72 97
Internetadresse https://www.kredslob.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Kredsløb Fjernvarme A/S
Registreringsnummer 40844309
Afdeling Kredsløb
Postadresse Karen Blixens Boulevard 7
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41857297
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Kredsløb Halmenergi A/S
Registreringsnummer 30536142
Afdeling Kredsløb
Postadresse Energivej 11
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41857297
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Kredsløb Affaldsenergi A/S
Registreringsnummer 40844260
Afdeling Jonas Aamøe Laursen
Postadresse Energivej 11
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41857297
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Nymann Kloak- og Miljøservice
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 40230556
Postadresse Værftsvej 6F
By Køge
Postnummer 4600
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 16a6b405-dd54-437c-8d1c-fbeb784e2710   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/10/2025   06:01:24 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 21/10/2025   06:11:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 697433-2025
EUT-S-nummer 203/2025
Offentliggørelsesdato 22/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|