23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Gentofte Kommune

Renholdelse af kørebaner og cykelstier 2025


Gentofte Kommune

690168-2025 - Resultater
Danmark – Gadefejning – Renholdelse af kørebaner og cykelstier 2025
OJ S 201/2025 20/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Gentofte Kommune
E-mail jseg@gentofte.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Renholdelse af kørebaner og cykelstier 2025
Beskrivelse Arbejdet omfatter følgende: • Renhold af kørebaner, spærreflader m.m. • Renhold ved kantsten langs torve, pladser og parkeringspladser mod kantsten. • Cykelstier • Refuser • Gangarealer mellem refuser Formålet med renhold af arealerne er: • at trafiksikkerheden opretholdes • at det ønskede kvalitetsniveau opretholdes • at det ønskede æstetiske niveau fastholdes
Identifikator for proceduren 1c305696-4cc3-48a4-8aa2-516182292585
Tidligere bekendtgørelse e71e744c-c8a9-4055-b987-8e3dc0e45bee-01
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90612000   Gadefejning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester, 90610000   Gaderengøring og -fejning, 90611000   Gaderengøring
2.1.2.
Udførelsessted
By Gentofte
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Dette udbud vedrører renholdelse af kørebaner, cykelstier mm. i Gentofte Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Kontrakten opdeles ikke, da opgaven og dens forventede værdi på 6 mio. kr., gør, at den i forvejen er egnet til at blive løst af små og mellemstore virksomheder på det pågældende marked. "Opdeling af kontrakten Ordregiver har overvejet, om kontrakten skal opdeles i delkontrakter i henhold til udbudslovens § 49. Ordregiver har besluttet ikke at opdele kontrakten, da opgaven vedrører både kørebaner og cykelstier, som er tæt sammenhængende i den daglige drift og logistik. En samlet kontrakt vurderes at sikre: en mere effektiv planlægning og ressourceudnyttelse (materiel og mandskab), en ensartet kvalitet i renholdelsen på tværs af vejnettet, færre koordineringsomkostninger og administrationsbyrder for både ordregiver og leverandør, samt en tydelig ansvarsfordeling uden overlap mellem flere leverandører. På den baggrund vurderer ordregiver, at det vil være mest hensigtsmæssigt og økonomisk fordelagtigt at gennemføre udbuddet som én samlet kontrakt.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Renholdelse af kørebaner og cykelstier 2025
Beskrivelse Arbejdet omfatter følgende: • Renhold af kørebaner, spærreflader m.m. • Renhold ved kantsten langs torve, pladser og parkeringspladser mod kantsten. • Cykelstier • Refuser • Gangarealer mellem refuser Formålet med renhold af arealerne er: • at trafiksikkerheden opretholdes • at det ønskede kvalitetsniveau opretholdes • at det ønskede æstetiske niveau fastholdes
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90612000   Gadefejning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester, 90610000   Gaderengøring og -fejning, 90611000   Gaderengøring
5.1.2.
Udførelsessted
By Gentofte
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Dette udbud vedrører renholdelse af kørebaner, cykelstier mm. i Gentofte Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Kontrakten opdeles ikke, da opgaven og dens forventede værdi på 6 mio. kr., gør, at den i forvejen er egnet til at blive løst af små og mellemstore virksomheder på det pågældende marked. "Opdeling af kontrakten Ordregiver har overvejet, om kontrakten skal opdeles i delkontrakter i henhold til udbudslovens § 49. Ordregiver har besluttet ikke at opdele kontrakten, da opgaven vedrører både kørebaner og cykelstier, som er tæt sammenhængende i den daglige drift og logistik. En samlet kontrakt vurderes at sikre: en mere effektiv planlægning og ressourceudnyttelse (materiel og mandskab), en ensartet kvalitet i renholdelsen på tværs af vejnettet, færre koordineringsomkostninger og administrationsbyrder for både ordregiver og leverandør, samt en tydelig ansvarsfordeling uden overlap mellem flere leverandører. På den baggrund vurderer ordregiver, at det vil være mest hensigtsmæssigt og økonomisk fordelagtigt at gennemføre udbuddet som én samlet kontrakt.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingen er på pris
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klagenævnet for udbud: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Skatteministeriet
Webadresse for skattelovgivning : https://skat.dk/borger
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Miljøministeriet
Webadresse for miljølovgivning : https://mim.dk/
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Beskæftigelsesministeriet
Webadresse for beskæftigelseslovgivning : https://www.bm.dk/
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Gentofte Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Gentofte Kommune
Registreringsnummer 19438414
Postadresse Bernstorffsvej 161
By Charlottenlund
Postnummer 2920
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Jan Steen Eghorn
E-mail jseg@gentofte.dk
Telefon 23639415
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Skatteministeriet
Registreringsnummer 34 73 04 66
By københavn k
Postnummer 1402
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail skm@skm.dk
Telefon 33 92 33 92
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Miljøministeriet
Registreringsnummer 12854358
By københavn k
Postnummer 1220
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail mim@mim.dk
Telefon +45 38 14 21 42
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Beskæftigelsesministeriet
Registreringsnummer 10172748
By københavn k
Postnummer 1060
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail bm@bm.dk
Telefon +45 72 20 50 00
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7c3e5fa5-5c73-46ca-a190-d7ec127dda0a   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/10/2025   06:58:16 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/10/2025   08:02:46 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 690168-2025
EUT-S-nummer 201/2025
Offentliggørelsesdato 20/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|