23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kredsløb Genbrug A/S

Indsamling af storskrald


Kredsløb Genbrug A/S

687640-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Indsamling af storskrald
OJ S 201/2025 20/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb Genbrug A/S
E-mail vhc@kredslob.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indsamling af storskrald
Beskrivelse Den udbudte opgave omhandler indsamling af storskrald i Aarhus Kommune. Desuden omfatter opgaven også indsamling af juletræer i Aarhus midtby og fra boligforeninger. Endelig kan opgaven omfatte gennemførelse af forsøg i forbindelse med indsamling af storskrald. Den udbudte opgave – herunder krav til/vilkår for opgavens udførelse – er beskrevet nærmere i det samlede udbudsmateriale.
Identifikator for proceduren 98e9ba8a-f132-4b72-b999-8420908e21d0
Tidligere bekendtgørelse ca3aa1e5-9c99-4d6e-a862-a82648b19e3e-01
Intern ID 2025/Storskrald
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Kredsløb er forpligtet til at udelukke en transportør/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136, hvis ikke transportøren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og 136 gælder i dette udbud de frivillige udelukkelsesgrunde. Kredsløb er således forpligtet til at udelukke en transportør/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde - jf. udbudslovens § 137 - (medmindre transportøren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138): • Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område. • Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling. • Kredsløb har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at transportøren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. • Har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller lignende sanktion. • Kredsløb kan påvise, at transportøren uretmæssigt har forsøgt at påvirke Udbyders beslutningsproces, hvis transportøren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt transportøren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger. Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Kredsløb anmoder herom, fremlægge følgende: - Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at transportøren/tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. - Underskrevet tro- og love-erklæring vedr. russisk etablering og ejerskab (jf. forordning 2022/576) . - Revisorpåtegnede årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Kredsløb vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Kredsløb forlanger. - En erklæring fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab om, at banken/pengeinstituttet/kautionsforsikringsselskabet i tilfælde af kontraktindgåelse vil/kan stille en anfordringsgaranti på 15 % af den samlede tilbudssum (konkurrencesum) som anført på tilbudslistens forside. - Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som Kredsløb forventer at indgå aftale med. Kredsløb forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer med henblik på verificering af det beskrevne indhold. Krav om vognmandstilladelse ifm. tilbudsafgivelse: Tilbudsgiver skal i sit tilbud vedlægge kopi af vognmandstilladelse eller erklæring fra Færdselsstyrelsen om, at der er udstedt vognmandstilladelse til tilbudsgiver. Tilbud skal afgives på dansk. Dog kan ESPD og ESPD-dokumentation indleveres på dansk, norsk, svensk, tysk og engelsk. Såfremt Kredsløb anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af ESPD og ESPD-dokumentation på norsk, svensk, tysk eller engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning. Al dialog ifm. udbuddet skal foregå på dansk.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indsamling af storskrald
Beskrivelse Den udbudte opgave omhandler indsamling af storskrald i Aarhus Kommune. Desuden omfatter opgaven også indsamling af juletræer i Aarhus midtby og fra boligforeninger. Endelig kan opgaven omfatte gennemførelse af forsøg i forbindelse med indsamling af storskrald. Den udbudte opgave – herunder krav til/vilkår for opgavens udførelse – er beskrevet nærmere i det samlede udbudsmateriale.
Intern ID 2025/Storskrald
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/11/2025
Varigheds slutdato 31/10/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser For så vidt angår de opgaver, som Kredsløb ikke overtager/hjemtager, kan kontrakten forlænges i op til 24 måneder, således at den senest udløber den 31. oktober 2029 uden yderligere opsigelse. Kontrakten kan forlænges ad en eller to omgange. Senest 6 måneder før kontraktudløb beslutter Kredsløb, om kontrakten skal forlænges og i givet fald i hvor lang tid.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Kredsløb er forpligtet til at udelukke en transportør/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136, hvis ikke transportøren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og 136 gælder i dette udbud de frivillige udelukkelsesgrunde. Kredsløb er således forpligtet til at udelukke en transportør/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde - jf. udbudslovens § 137 - (medmindre transportøren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138): • Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område. • Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling. • Kredsløb har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at transportøren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. • Har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller lignende sanktion. • Kredsløb kan påvise, at transportøren uretmæssigt har forsøgt at påvirke Udbyders beslutningsproces, hvis transportøren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt transportøren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger. Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Kredsløb anmoder herom, fremlægge følgende: - Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at transportøren/tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. - Underskrevet tro- og love-erklæring vedr. russisk etablering og ejerskab (jf. forordning 2022/576) . - Revisorpåtegnede årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Kredsløb vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Kredsløb forlanger. - En erklæring fra en bank, et andet anerkendt pengeinstitut eller et kautionsforsikringsselskab om, at banken/pengeinstituttet/kautionsforsikringsselskabet i tilfælde af kontraktindgåelse vil/kan stille en anfordringsgaranti på 15 % af den samlede tilbudssum (konkurrencesum) som anført på tilbudslistens forside. - Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som Kredsløb forventer at indgå aftale med. Kredsløb forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer med henblik på verificering af det beskrevne indhold. Krav om vognmandstilladelse ifm. tilbudsafgivelse: Tilbudsgiver skal i sit tilbud vedlægge kopi af vognmandstilladelse eller erklæring fra Færdselsstyrelsen om, at der er udstedt vognmandstilladelse til tilbudsgiver. Tilbud skal afgives på dansk. Dog kan ESPD og ESPD-dokumentation indleveres på dansk, norsk, svensk, tysk og engelsk. Såfremt Kredsløb anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af ESPD og ESPD-dokumentation på norsk, svensk, tysk eller engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning. Al dialog ifm. udbuddet skal foregå på dansk.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tildelingskriteriet "Pris".
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 44 101 420,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Johs. Sørensen & Sønner Aarhus A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud Johs. Sørensen & Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 44 101 420,00   DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud ja
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt Johs. Sørensen & Sønner A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 30/05/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 44 101 420,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 121 570 380,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kredsløb Genbrug A/S
Registreringsnummer 40831959
Postadresse Karen Blixens Boulevard 7
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Vicki Hald Neergaard
E-mail vhc@kredslob.dk
Telefon 41873336
Internetadresse https://www.kredslob.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Johs. Sørensen & Sønner Aarhus A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 86437414
Postadresse Sintrupvej 13
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail mail@js.dk
Telefon +45 86 24 12 88
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b9d3b8b6-dec1-4a63-bce3-36e9588f9337   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/10/2025   18:43:48 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/10/2025   18:43:48 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 687640-2025
EUT-S-nummer 201/2025
Offentliggørelsesdato 20/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04