23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Andel Holding A/S

Rammeaftale vedr. Affaldshåndtering - opdelt i 2 delaftaler


Andel Holding A/S

672646-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med affald – Rammeaftale vedr. Affaldshåndtering - opdelt i 2 delaftaler
OJ S 197/2025 14/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Andel Holding A/S
E-mail CKK@andel.dk
Køberens retlige status Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale vedr. Affaldshåndtering - opdelt i 2 delaftaler
Beskrivelse Ordregiver udbyder hermed Rammeaftale vedrørende affaldshåndtering. Rammeaftalen består af 2 delaftaler: Delaftale 1 – Affaldshåndtering af erhvervsaffald Denne delaftale omfatter indsamling, transport og korrekt håndtering af erhvervsaffald, herunder både almindeligt erhvervsaffald og farligt affald i overensstemmelse med gældende lovgivning og miljøkrav. Delaftalen omfatter endvidere makulering og sikker destruktion af fortrolige dokumenter samt levering og leje af containere i forskellige størrelser og typer, der er tilpasset Ordregivers behov. Delaftale 2 – Affaldshåndtering af erhvervsmæssigt madaffald Denne delaftale omfatter indsamling, transport og miljømæssigt forsvarlig håndtering af erhvervsmæssigt madaffald, herunder levering og leje af containere, der opfylder krav til hygiejne og driftssikkerhed. Den samlede anslåede værdi er DKK 18.000.000 eksklusive moms, hvoraf Delaftale 1 anslås til DKK 17.000.000 og Delaftale 2 til DKK 1.000.000. Generelle vilkår for rammeaftalen Rammeaftalen indebærer ingen forpligtelse for Ordregiver til at aftage en bestemt mængde ydelser i aftaleperioden, og der garanteres ikke en minimumsomsætning. Hver delaftale tildeles én (1) leverandør, og tilbudsgivere kan vælge at byde på én eller begge delaftaler. Det er muligt at blive tildelt én eller begge delaftaler. De specifikke krav og nærmere beskrivelser af de udbudte ydelser fremgår af kravspecifikationen, hvortil der henvises.
Identifikator for proceduren ada2a9d3-d450-497c-8b29-a6e5e3aa2c35
Intern ID 2025-398662
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Proceduren for udbuddet er "Offentligt udbud". Ordregiver yder ikke deltagelsesvederlag til tilbudsgiverne, der deltager i udbudsforretningen og afleverer et konditionsmæssigt tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90512000   Transport af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90520000   Tjenesteydelser i forbindelse med radioaktivt, giftigt, medicinsk og farligt affald
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Ordregivers lokationer samt dropsteder er primært placeret på Sjælland og i Aalborg-området i Jylland. Der forventes udbygning af geografisk dækning til også at omfatte Fyn og yderligere dele af Jylland (dog alene land-/brofaste). En komplet liste over alle lokationer og dropsteder fremgår af Bilag 1 og 2 i udbudsmaterialet.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiveren vil blive udelukket, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, § 136, stk. 1, nr. 1–3, eller af § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre Tilbudsgiveren kan fremlægge dokumentation for pålidelighed i overensstemmelse med § 138. Frivillige udelukkelsesgrunde anvendes under proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold alene medfører ikke udelukkelse, men flere mindre forhold kan tilsammen give anledning til udelukkelse. Inden tildelingsbeslutningen skal den valgte tilbudsgiver fremlægge dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD (§§ 150–155). Tilbudsgivere optaget på officiel liste over godkendte økonomiske aktører (§ 156) kan i stedet fremlægge certifikat udstedt af den kompetente myndighed.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
Direktiv 2014/25/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet)   - Forsyningsvirksomhedsdirektivet (direktiv 2014/25/EU) er implementeret i dansk ret ved bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand-, energi-, transport- og posttjenestesektorerne (bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022), der tillige indeholder supplerende bestemmelser).
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Svig Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Deltagelse i en kriminel organisation Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 2 eller 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Konkurs Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Tvangsakkord uden for konkurs Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Insolvens Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Aktiver, der administreres af en kurator Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 – Affaldshåndtering af erhvervsaffald
Beskrivelse Ordregiver udbyder hermed Rammeaftale vedrørende affaldshåndtering. Rammeaftalen består af 2 delaftaler: Affaldshåndtering af erhvervsaffald Denne delaftale omfatter indsamling, transport og korrekt håndtering af erhvervsaffald, herunder både almindeligt erhvervsaffald og farligt affald i overensstemmelse med gældende lovgivning og miljøkrav. Delaftalen omfatter endvidere makulering og sikker destruktion af fortrolige dokumenter samt levering og leje af containere i forskellige størrelser og typer, der er tilpasset Ordregivers behov. Generelle vilkår for rammeaftalen Rammeaftalen indebærer ingen forpligtelse for Ordregiver til at aftage en bestemt mængde ydelser i aftaleperioden, og der garanteres ikke en minimumsomsætning. Hver delaftale tildeles én (1) leverandør, og tilbudsgivere kan vælge at byde på én eller begge delaftaler. Det er muligt at blive tildelt én eller begge delaftaler. De specifikke krav og nærmere beskrivelser af de udbudte ydelser fremgår af kravspecifikationen, hvortil der henvises.
Intern ID 2025-398662
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90512000   Transport af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90520000   Tjenesteydelser i forbindelse med radioaktivt, giftigt, medicinsk og farligt affald
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Formålet med optionerne er at sikre, at Ordregiver kan tilpasse affaldshåndteringen af i kontraktperioden til lovgivning, ændrede behov og lokationer uden unødvendige genforhandlinger, samtidig med at samarbejde og fleksibilitet understøttes. Optioner: Udvidelse af affaldsfraktioner som følge af lovkrav – Tilbudsgiver implementerer ændringer uden ekstra betaling for administrative eller implementeringsrelaterede opgaver. Eventuel ekstra afhentning, transport eller behandling aftales med rimelig og proportionel prisjustering. Udvidelse til yderligere lokationer med tilsvarende ydelser – Tilbudsgiver og Ordregiver aftaler eventuel prisjustering baseret på omfang. Ændring af indsamlingsfrekvens eller kapacitet – Tilbudsgiver og Ordregiver tilpasser ydelserne, og eventuel prisjustering aftales afhængigt af ændringens omfang.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Ordregivers lokationer samt dropsteder, fordelt primært på Sjælland samt Aalborg i Jylland. Der forventes udbygning af geografisk dækning til også at omfatte Fyn og yderligere dele af Jylland (dog alene land-/brofaste).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Yderligere oplysninger om fornyelser Den ordinære periode af Rammeaftalerne er 5 år. Ordrergiver kan vælge at forlænge Rammeaftalen på samme vilkår og betingelser i 12 måneder. Forlængelse må ikke finde sted mere end 3 gange. Den maksimale periode for rammeaftalen er dermed 8 år, hvis rammeaftalen forlænges 3 gange af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 17 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 22 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal indsende et ESPD som foreløbigt bevis for de forhold, der er nævnt i udbudslovens § 148, stk. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er fastsat i bekendtgørelsen. Den eller de aktører, som stiller kapacitet til rådighed, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen til støtteerklæringen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, § 136, stk. 1, nr. 1 - 3, eller den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. En tilbudsgiver kan dog ikke udelukkes, såfremt der fremlægges dokumentation for, at virksomheden er pålidelig i overensstemmelse med reglerne om self-cleaning i udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder udgør udelukkelsesgrund kun, hvis gælden udgør 100.000 kr. eller derover. Inden tildeling skal den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i overensstemmelse med udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgivere, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører (§ 156), kan i stedet forelægge et certifikat udstedt af den kompetente myndighed (§ 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12). Dette certifikat erstatter dokumentationen nævnt i §§ 153-155 samt §§ 157-158 og kan kun accepteres fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse Beskrivelse af udvælgelseskriterier (dansk)Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de tre seneste regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed).Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for Tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i gennemsnit over de tre seneste regnskabsår afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed har haft en årlig omsætning på mindst DKK 42.500.000 Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest regnskabsår. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder de tal, som kræves oplyst i ESPD. En Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor Tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge Ordregiver et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse Egenkapital: For at være egnet til at afgive konditionsmæssigt tilbud skal tilbudsgiver opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om tilbudsgivers økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B, som angivet nedenfor: Positiv gennemsnitlig egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Hvis tilbudsgiver ikke kan opfylde kravet, kan tilbudsgiver indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis tilbud afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med Ordregiver. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den eller de tilbudsgiver(e), som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftale til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når Ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste afsluttede og godkendte årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv gennemsnitlig egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital over de seneste 3 afsluttede og godkendte årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD, del IV, afsnit B.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris = 100%
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 12/11/2025   12:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Oplysninger om finansiering og betaling Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, § 136, stk. 1, nr. 1–3, eller af § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. En tilbudsgiver kan dog ikke udelukkes, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at virksomheden er pålidelig, i overensstemmelse med reglerne om self-cleaning i udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Det bemærkes, at en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis gælden udgør 100.000 kr. eller derover.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Rammeaftalen har 2 delaftaler.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævn for udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævn for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende bekendtgørelse. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Andel Holding A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Andel Holding A/S
Organisation, der behandler tilbud Andel Holding A/S
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 – Affaldshåndtering af erhvervsmæssigt madaffald
Beskrivelse Affaldshåndtering af erhvervsmæssigt madaffald Denne delaftale omfatter indsamling, transport og miljømæssigt forsvarlig håndtering af erhvervsmæssigt madaffald, herunder levering og leje af containere, der opfylder krav til hygiejne og driftssikkerhed. Generelle vilkår for rammeaftalen Rammeaftalen indebærer ingen forpligtelse for Ordregiver til at aftage en bestemt mængde ydelser i aftaleperioden, og der garanteres ikke en minimumsomsætning. Hver delaftale tildeles én (1) leverandør, og tilbudsgivere kan vælge at byde på én eller begge delaftaler. Det er muligt at blive tildelt én eller begge delaftaler. De specifikke krav og nærmere beskrivelser af de udbudte ydelser fremgår af kravspecifikationen, hvortil der henvises.
Intern ID 2-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90512000   Transport af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90520000   Tjenesteydelser i forbindelse med radioaktivt, giftigt, medicinsk og farligt affald
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Formålet med optionerne er at sikrer, at Ordregiver kan tilpasse håndteringen af madaffald i kontraktperioden til gældende lovgivning, ændrede behov og lokationer uden unødvendige genforhandlinger, samtidig med at samarbejde og fleksibilitet understøttes. Optioner: 1. Udvidelse af affaldsfraktioner som følge af lovkrav – Tilbudsgiver implementerer ændringer uden ekstra betaling for administrative eller implementeringsrelaterede opgaver. Eventuel ekstra afhentning, transport eller behandling aftales med rimelig og proportionel prisjustering. 2. Udvidelse til yderligere lokationer med tilsvarende ydelser – Tilbudsgiver og Ordregiver aftaler eventuel prisjustering baseret på omfang. 3. Ændring af indsamlingsfrekvens eller kapacitet – Tilbudsgiver og Ordregiver tilpasser ydelserne, og eventuel prisjustering aftales afhængigt af ændringens omfang.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Ordregivers lokationer samt dropsteder, fordelt primært på Sjælland samt Aalborg i Jylland. Der forventes udbygning af geografisk dækning til også at omfatte Fyn og yderligere dele af Jylland (dog alene land-/brofaste).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Yderligere oplysninger om fornyelser Den ordinære periode af Rammeaftalerne er 5 år. Ordrergiver kan vælge at forlænge Rammeaftalen på samme vilkår og betingelser i 12 måneder. Forlængelse må ikke finde sted mere end 3 gange. Den maksimale periode for rammeaftalen er dermed 8 år, hvis rammeaftalen forlænges 3 gange af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 1 250 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal indsende et ESPD som foreløbigt bevis for de forhold, der er nævnt i udbudslovens § 148, stk. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er fastsat i bekendtgørelsen. Den eller de aktører, som stiller kapacitet til rådighed, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen til støtteerklæringen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, § 136, stk. 1, nr. 1 - 3, eller den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. En tilbudsgiver kan dog ikke udelukkes, såfremt der fremlægges dokumentation for, at virksomheden er pålidelig i overensstemmelse med reglerne om self-cleaning i udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder udgør udelukkelsesgrund kun, hvis gælden udgør 100.000 kr. eller derover. Inden tildeling skal den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i overensstemmelse med udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgivere, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører (§ 156), kan i stedet forelægge et certifikat udstedt af den kompetente myndighed (§ 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12). Dette certifikat erstatter dokumentationen nævnt i §§ 153-155 samt §§ 157-158 og kan kun accepteres fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de tre seneste regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for Tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i gennemsnit over de tre seneste regnskabsår har haft en årlig omsætning på mindst DKK 2.500.000 Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest regnskabsår. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder de tal, som kræves oplyst i ESPD. En Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor Tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge Ordregiver et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.

Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse Egenkapital: For at være egnet til at afgive konditionsmæssigt tilbud skal tilbudsgiver opfylde ordregivers minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet. Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) skal indeholde oplysninger om tilbudsgivers økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår, som skal udfyldes i ESPD’ets del IV, afsnit B, som angivet nedenfor: Positiv gennemsnitlig egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Hvis tilbudsgiver ikke kan opfylde kravet, kan tilbudsgiver indgå et konsortium eller basere sig på støtte fra en eller flere andre virksomheder. Hvis tilbud afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal det klart angives, hvilke juridiske personer, der deltager i konsortiet. Derudover skal det angives, hvem af konsortiets deltagere, der vælges som fælles befuldmægtiget for konsortiet. Den befuldmægtiget kan med bindende virkning for konsortiet indgå aftale med Ordregiver. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, gælder desuden, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring, som godtgør at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den eller de tilbudsgiver(e), som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftale til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når Ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste afsluttede og godkendte årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Mindstekrav: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår opfylder nedenstående: - Positiv gennemsnitlig egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital over de seneste 3 regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital over de seneste 3 afsluttede og godkendte årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD, del IV, afsnit B.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris = 100%
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 12/11/2025   12:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Oplysninger om finansiering og betaling Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1 og nr. 2, §§ 136, stk. 1, nr. 1–3, eller af § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. En tilbudsgiver kan dog ikke udelukkes, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at virksomheden er pålidelig, i overensstemmelse med reglerne om self-cleaning i udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2. Det bemærkes, at en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis gælden udgør 100.000 kr. eller derover.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Rammeaftalen har 2 delaftaler.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævn for udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævn for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende bekendtgørelse. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Andel Holding A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævn for udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Andel Holding A/S
Organisation, der behandler tilbud Andel Holding A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Andel Holding A/S
Registreringsnummer 25784413
Afdeling Supply Chain
Postadresse Hovedgaden 36
By Svinninge
Postnummer 4520
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Charlotte Kinsbøl Kjær
E-mail CKK@andel.dk
Telefon +45 72103687
Internetadresse https://andel.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævn for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10 29 48 19
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 18ff721f-087e-40f3-9e39-9c1aabe7080d   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/10/2025   18:24:14 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/10/2025   20:00:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 672646-2025
EUT-S-nummer 197/2025
Offentliggørelsesdato 14/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web03