Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=mjomdayhfa
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=mjomdayhfa
Udbyder
Aabenraa Kommune
Opdateringer
Aabenraa Kommune - Hærvejsskolen og Daginstitution på Skovbrynet i Rødekro
Aabenraa Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Skelbækvej 2
Aabenraa
6200
Danmark
Kontaktperson: Kurt Smedegaard Larsen
Telefon: +45 73767676
E-mail: ksla@aabenraa.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aabenraa.dk
44623528
Jens Chr. Skous Vej 9
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Kristian Lund Tegtmeier
Telefon: +45 21600336
E-mail: klte@cowi.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cowi.dk
Del II: Genstand
Aabenraa Kommune — Hærvejsskolen og Daginstitution på Skovbrynet i Rødekro.
I 2012 blev Rødekro Skole og Fladhøjskolen nedlagt, og der blev i stedet etableret en ny skole, der har fået navnet Hærvejsskolen. Hærvejsskolen er i dag placeret på 2 forskellige adresser, og Aabenraa Kommune ønsker nu at samle hele skolen på adressen Skovbrynet 2 i Rødekro. På denne adresse ligger den ene eksisterende skole, og for at få samlet hele skolen i et, skal der etableres en tilbygning hertil, samt gennemføres en mindre ombygning af de eksisterende lokaler.
På Skovbrynet 4 ligger en daginstitution ved navn Børnehuset Fladhøj. Et andet sted i byen ligger en daginstitution ved navn Børnehuset Rødekro. På tilsvarende vis skal de 2 daginstitutioner samles på Skovbrynet 4, og for at få samlet hele daginstitutionen i et, skal der etableres en tilbygning til den eksisterende institution på Skovbrynet 4 samt gennemføres en mindre ombygning af de eksisterende lokaler.
Begge byggerier udbydes i én samlet totalentreprisekonkurrence.
Rødekro.
Den samlede skole indeholder alle klassetrin fra 0. til 9. klasse, og skal rumme ca. 100 ansatte og 830 elever, hvoraf 240 elever forventes at ville benytte SFO-tilbuddet for 0.-3. årgang, mens ca. 30 børn vil benytte klubtilbuddet.
Der skal i alt nybygges ca. 4240 netto-m2 og ombygges ca. 500 netto-m2.
Den nye daginstitution skal kunne rumme ca. 30 ansatte (som er på arbejde samtidigt) og ca. 250 børn fordelt pa 3 vuggestuegrupper, 9 børnehavegrupper,1 specialbørnegruppe og derudover en gæstedagpleje.
Der skal i alt nybygges ca. 1 210 netto- m2 og ombygges ca. 108 netto-m2.
Opgaven udbydes et begrænset udbud i form af en totalentreprisekonkurrence med omvendt licitation. Projektet omfatter design, projektering og opførelse af 2 nybyggerier og ombygninger i eksisterende bygninger.
Den økonomiske ramme for totalentreprisen vil være på 93 500 000,00 DKK ekskl. moms, heraf 74 700 000 00 DKK for skolen og 18 800 000,00 DKK for daginstitutionen.
Blandt de egnede ansøgere vil ordregiver foretage en udvælgelse. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af (I), hvilke egnede ansøgere, der dokumenterer de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave samt (II) i hvilket omfang ansøgers egenkapital og resultat før skat afspejler en stabil og/eller positiv udvikling.
Ved »relevante referencer« forstås: Referencer som vedrører opgaver af tilsvarende karakter, omfang og art som den udbudte opgave, herunder referencer vedrørende skole-/undervisnings-/daginstitutions-/kontorbyggeri samt referencer som angår opgaver, hvor bygningen er i drift under udførelsen. Ordregiver vil ved sin evaluering af referencer lægge særligt vægt på de fremsendte arkitektreferencer. Gennemførte referencer vil blive tillagt mere værdi end igangværende.
Herudover vil Ordregiver ved udvælgelsen (II) lægge vægt på, i hvilket omfang ansøgers egenkapital og resultat før skat i de seneste 3 år afspejler en stabil og/eller positiv udvikling. Referencer (I) vægter mere end økonomisk formåen (II).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialets kontraktudkast. Kontrakten indeholder dagbodsklausul samt arbejdsklausul og social klausul vedr. praktikanter/lærlinge.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger henvises til det fulde udbudsmateriale, som er tilgængeligt via www.iBinder.com. Ansøger opfordres til at læse dokumentet »Prækvalifikationsbetingelser« først.
Prækvalifikationsanmodning, ESPD og bilag skal uploades på www.iBinder.com samt fremsendes i papirformat til COWI A/S, jf. Prækvalifikationsbetingelserne. Der udbetales vederlag til de prækvalificerede tilbudsgivere, der afleverer et konditionsmæssigt tilbud — dog ikke vinderen af totalentreprisekonkurrencen. Vederlaget udgør 100 000 DKK ekskl. moms.
Spørgsmål til udbudsmaterialet stilles via e-mail til COWI A/S, Kristian Lund Tegtmeier, e-mail: klte@cowi.dk. Alle spørgsmål vil i anonymiseret form blive offentliggjort på iBinder i forbindelse med besvarelsen af spørgsmålet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager over prækvalifikationen skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning til ansøgerne.
Klager over udbud, skal indgives inden 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, om at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes for dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen blev offentliggjort. Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klager indgives til Klagenævnet for Udbud, oghvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: klfu@klfu.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk