23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kolding Kommune

Offentligt udbud vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne hos Redux – Affald og Genbrug


Kolding Kommune

664334-2025 - Resultater
Danmark – Affaldsforbrænding – Offentligt udbud vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne hos Redux – Affald og Genbrug
OJ S 194/2025 09/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding Kommune
E-mail Kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne hos Redux – Affald og Genbrug
Beskrivelse Udbuddet af nærværende Aftale omfatter forbrænding mhp. på energiudnyttelse af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne i Kolding Kommune. På genbrugspladserne udsorteres genanvendelige fraktioner, og Leverandørens forbrændingsopgave omhandler således det affald, som er rest efter sortering fra genbrugspladserne - dvs. småt brændbart affald. Transport af affaldet til anviste modtageplads/forbrændingsanlæg indgår ikke i udbuddet. Transporten indgår dog som led i den samlede prissætning af opgaven i form af et transporttillæg. Forbrænding af affald ligger næstlavest i affaldshierarkiet og skal derfor kun ske som behandling af affald, der ikke kan genbruges, forberedes til genbrug, genanvendes eller nyttiggøres på anden vis, i overensstemmelse med Affaldsbekendtgørelsens § 12 samt Miljøbeskyttelsesloven. Affaldsfraktionen indsamles på genbrugspladserne som restaffald fra både erhverv og private. Ordregivers medarbejdere kontrollerer løbende sorteringen af affaldsfraktionen og frasorterer eventuelle større fejlsorteringer og lignende, men Leverandøren skal acceptere op til 5 % fejlsorteringer pr. modtaget affaldsleverance. Den årlige totale volumen af forbrændingsegnet affald fra Genbrugspladserne i Kolding Kommune er estimeret til ca. 2.700 tons. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig affaldsleverancemængde. Ordregiver har valgt at udbyde forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra sine fem (5) genbrugspladser i kommunen i to delaftaler. Delaftale 1: Forbrænding af småt forbrændingsegnet affald leveret i lige uger: Ordregiver vil forestå levering af småt forbrændingsegnet affald fra egne genbrugspladser mandag-søndag i lige uger til Leverandørens angivne modtageanlæg. Den estimerede mængde på delaftalen udgør ca. 1.350 tons årligt. Delaftale 2: Forbrænding af småt forbrændingsegnet affald leveret i ulige uger: Ordregiver vil forestå levering af småt forbrændingsegnet affald fra egne genbrugspladser mandag-søndag i ulige uger til Leverandørens angivne modtageanlæg. Den estimerede mængde på delaftalen udgør ca. 1.350 tons årligt. Der kan afgives tilbud på en eller flere af de udbudte delaftaler. Bemærk! Tilbudsgiver vil have mulighed for at afgive en kombinationsrabat som alene finder anvendelse såfremt Tilbudsgiver tildeles begge delaftale. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af den udbudte opgave. Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at alle forhold skal være inkluderet i den tilbudte pris, som Tilbudsgiver afgiver.
Identifikator for proceduren 2854c1a2-8378-4a83-918a-cf69ff107876
Tidligere bekendtgørelse 470d1588-a19b-4f51-a672-cc9100c90b55-01
Intern ID d58cbeea-4244-406d-b7cb-1c86e01054d8
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90513300   Affaldsforbrænding
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger forbrænding af småt Forbrændingsegnet affald fra Redux – Affald og Genbrugs fem (5) genbrugspladser i Kolding Kommune
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Forbrænding af småt forbrændingsegnet affald leveret i lige uger
Beskrivelse Ordregiver vil forestå levering af småt forbrændingsegnet affald fra egne genbrugspladser mandag-søndag i lige uger til Leverandørens angivne modtageanlæg. Den estimerede mængde på delaftalen udgør ca. 1.350 tons årligt.
Intern ID Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90513300   Affaldsforbrænding
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Forbrænding af småt Forbrændingsegnet affald fra Redux – Affald og Genbrugs fem (5) genbrugspladser i Kolding Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 31/12/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeOmkostninger
Navn Omkostninger
Beskrivelse Ordregiver vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Omkostninger”. Underkriteriet ”Omkostninger” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Tildelingskriteriet ”Omkostninger” vil blive vurderet på baggrund af den samlede evalueringssum, jf. Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Ordregiver henviser til Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, hvoraf der fremgår en vejledning til udfyldelse af tilbudslisten. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, vil blive lagt til grund for evalueringen. I Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste summeres samlede evalueringssum automatisk. Evalueringen vil ske objektivt og sagligt, og hvert tilbud vil således blive vurderet i forhold til det anførte tildelingskriterium. I tilfælde af, at der måtte være to (2) eller flere tilbud, som, efter Ordregivers gennemførte evaluering, har samme samlede tekniske evalueringssum, findes vinderen ved lodtrækning. Mulighed for Kombinationsrabat ved tildeling af flere delaftaler: Hvis en Tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på begge delaftaler, har Tilbudsgiver mulighed for at tilbyde en kombinationsrabat (opgivet som en procentvis rabat på forbrændingsprisen pr. ton) i tilfælde af, at Tilbudsgiver tildeles begge delaftaler. En kombinationsrabat er en rabat, som Ordregiver opnår, såfremt Tilbudsgiveren tildeles begge delaftaler. Tilbud med kombinationsrabatten anføres af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 2 - Tilbudsliste og vil indgå i tilbudsevalueringen. Kombinationsrabatterne angives som en procentvis rabat på forbrændingsprisen pr. ton for begge delaftaler. Et tilbud med kombinationsrabat forudsætter at Tilbudsgiveren opnår tildeling af begge delaftaler. Ved tildeling af begge delaftaler gælder tilbuddene med kombinationsrabatterne for de tildelte delaftaler, som Tilbudsgiver har afgivet tilbud på. Ordregiver identificerer de økonomisk mest fordelagtige tilbud på tværs af delaftalerne således, at tilbud med kombinationsrabatter ved tildeling af begge delaftaler vil indgå i tilbudsevalueringen. Der vil i forbindelse med tilbudsevalueringen blive foretaget en vurdering af alle indkomne tilbud og tilbudskombinationer (med indregning af eventuelt tilbudte kombinationsrabatter) for derved at finde den for Ordregiver samlet set økonomisk mest fordelagtige kombination af de indkomne tilbud på tværs af delaftalerne. Der kan således være tale om, at der for enkelte delaftaler ikke nødvendigvis sker tildeling til laveste tekniske evalueringssum på delaftalen, hvis en anden kombination af tilbud inkl. kombinationsrabatter, medfører en samlet set lavere teknisk evalueringssum på tværs af alle delaftaler. Tillæg af Ordregivers transportomkostninger: Tilbudsgivers enhedspriser for forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne vil blive tillagt Ordregivers estimerede omkostninger for transport til Tilbudsgivers angivne modtageanlæg og retur i den samlede evalueringspris. Tilbudsgiver skal angive antallet af km tur-retur ud fra den korteste rute på www.krak.dk fra hver af Ordregivers fem (5) genbrugspladser til det af Tilbudsgiver angivne modtageanlæg og retur i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5 - Tillæg. Ordregiver forbeholder sig retten til at tjekke, at de af Tilbudsgiver angivne km-afstande i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5, pos. nr. 5.2, stemmer overens med Tilbudsgivers angivne oplysninger om modtageanlæg i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5, pos. nr. 5.1. Ordregivers omkostninger til transport vil blive beregnet ud fra estimerede antal kørsler (Affaldsleverancer) pr. delaftale x (fast tillægspris for transport op til 10,0 km + evt. tillægspris pr. km ud over 10,0 km og op til 40,0 km fra Ordregivers fem (5) genbrugspladser til Leverandørens angivne modtageanlæg og retur. Hvis transporten fra Ordregivers genbrugsplads(er) til Leverandørens angivne modtageanlæg tur/retur overstiger 40,0 km tillægges yderligere et fast engangsbeløb + tillægsprisen pr. km over 10,0 km forhøjes for de km der overstiger 40,0 km. - Den faste tillægspris for transport op til 10,0 km er fastsat til 1.200,00 DKK. - Tillægsprisen pr. km ud over 10,0 km og op til km 40,0 er fastsat til 44,00 DKK. - Hvis transporten overstiger 40,0 km tillægges et engangs beløb som er fastsat til 1.200,00 DKK - Hvis transporten overstiger 40,0 km forhøjes 'Tillægsprisen pr. km ud over 10,0 km (44,00 DKK)' startende fra km. 40,00 med et beløb fastsat til 7,00 DKK.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Kolding Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kolding Kommune
Organisation, der udfører betalingen Kolding Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Forbrænding af småt forbrændingsegnet affald leveret i ulige uger:
Beskrivelse Ordregiver vil forestå levering af småt forbrændingsegnet affald fra egne genbrugspladser mandag-søndag i ulige uger til Leverandørens i Kontraktbilag 2 oplyste modtageanlæg. Den estimerede mængde på delaftalen udgør ca. 1.350 tons årligt.
Intern ID Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90513300   Affaldsforbrænding
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Forbrænding af småt Forbrændingsegnet affald fra Redux – Affald og Genbrugs fem (5) genbrugspladser i Kolding Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 31/12/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeOmkostninger
Navn Omkostninger
Beskrivelse Ordregiver vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Omkostninger”. Tildelingskriteriet ”Omkostninger” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Tildelingskriteriet ”Omkostninger” vil blive vurderet på baggrund af den samlede evalueringssum, jf. Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste. Ordregiver henviser til Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, hvoraf der fremgår en vejledning til udfyldelse af tilbudslisten. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, vil blive lagt til grund for evalueringen. I Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste summeres samlede evalueringssum automatisk. Evalueringen vil ske objektivt og sagligt, og hvert tilbud vil således blive vurderet i forhold til det anførte tildelingskriterium. I tilfælde af, at der måtte være to (2) eller flere tilbud, som, efter Ordregivers gennemførte evaluering, har samme samlede tekniske evalueringssum, findes vinderen ved lodtrækning. Mulighed for Kombinationsrabat ved tildeling af flere delaftaler: Hvis en Tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på begge delaftaler, har Tilbudsgiver mulighed for at tilbyde en kombinationsrabat (opgivet som en procentvis rabat på forbrændingsprisen pr. ton) i tilfælde af, at Tilbudsgiver tildeles begge delaftaler. En kombinationsrabat er en rabat, som Ordregiver opnår, såfremt Tilbudsgiveren tildeles begge delaftaler. Tilbud med kombinationsrabatten anføres af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 2 - Tilbudsliste og vil indgå i tilbudsevalueringen. Kombinationsrabatterne angives som en procentvis rabat på forbrændingsprisen pr. ton for begge delaftaler. Et tilbud med kombinationsrabat forudsætter at Tilbudsgiveren opnår tildeling af begge delaftaler. Ved tildeling af begge delaftaler gælder tilbuddene med kombinationsrabatterne for de tildelte delaftaler, som Tilbudsgiver har afgivet tilbud på. Ordregiver identificerer de økonomisk mest fordelagtige tilbud på tværs af delaftalerne således, at tilbud med kombinationsrabatter ved tildeling af begge delaftaler vil indgå i tilbudsevalueringen. Der vil i forbindelse med tilbudsevalueringen blive foretaget en vurdering af alle indkomne tilbud og tilbudskombinationer (med indregning af eventuelt tilbudte kombinationsrabatter) for derved at finde den for Ordregiver samlet set økonomisk mest fordelagtige kombination af de indkomne tilbud på tværs af delaftalerne. Der kan således være tale om, at der for enkelte delaftaler ikke nødvendigvis sker tildeling til laveste tekniske evalueringssum på delaftalen, hvis en anden kombination af tilbud inkl. kombinationsrabatter, medfører en samlet set lavere teknisk evalueringssum på tværs af alle delaftaler. Tillæg af Ordregivers transportomkostninger: Tilbudsgivers enhedspriser for forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne vil blive tillagt Ordregivers estimerede omkostninger for transport til Tilbudsgivers angivne modtageanlæg og retur i den samlede evalueringspris. Tilbudsgiver skal angive antallet af km tur-retur ud fra den korteste rute på www.krak.dk fra hver af Ordregivers fem (5) genbrugspladser til det af Tilbudsgiver angivne modtageanlæg og retur i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5 - Tillæg. Ordregiver forbeholder sig retten til at tjekke, at de af Tilbudsgiver angivne km-afstande i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5, pos. nr. 5.2, stemmer overens med Tilbudsgivers angivne oplysninger om modtageanlæg i Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste, Fane 5, pos. nr. 5.1. Ordregivers omkostninger til transport vil blive beregnet ud fra estimerede antal kørsler (Affaldsleverancer) pr. delaftale x (fast tillægspris for transport op til 10,0 km + evt. tillægspris pr. km ud over 10,0 km og op til 40,0 km fra Ordregivers fem (5) genbrugspladser til Leverandørens angivne modtageanlæg og retur. Hvis transporten fra Ordregivers genbrugsplads(er) til Leverandørens angivne modtageanlæg tur/retur overstiger 40,0 km tillægges yderligere et fast engangsbeløb + tillægsprisen pr. km over 10,0 km forhøjes for de km der overstiger 40,0 km. - Den faste tillægspris for transport op til 10,0 km er fastsat til 1.200,00 DKK. - Tillægsprisen pr. km ud over 10,0 km og op til km 40,0 er fastsat til 44,00 DKK. - Hvis transporten overstiger 40,0 km tillægges et engangs beløb som er fastsat til 1.200,00 DKK - Hvis transporten overstiger 40,0 km forhøjes 'Tillægsprisen pr. km ud over 10,0 km (44,00 DKK)' startende fra km. 40,00 med et beløb fastsat til 7,00 DKK.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kolding Kommune
Organisation, der udfører betalingen Kolding Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 131 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Energnist Kolding A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Energnist Kolding A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 316 511,20   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladser hos Redux - Affald og Genbrug
Titel Kontrakt vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladser hos Redux - Affald og Genbrug
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 05/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 05/10/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 316 511,20   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 969 708,10   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Energnist Kolding A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Energnist Kolding A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 1 316 511,20   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne hos Redux – Affald og Genbrug
Titel Kontrakt vedr. forbrænding af småt forbrændingsegnet affald fra genbrugspladserne hos Redux – Affald og Genbrug
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 05/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 05/10/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 316 511,20   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 969 708,10   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kolding Kommune
Registreringsnummer 29 18 98 97
Afdeling Redux - Affald og Genbrug
Postadresse Bronzevej 3
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Thomas K. Schmidt
E-mail Kontakt@tohv.dk
Telefon 53360036
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Energnist Kolding A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 45132188
Postadresse Uldjydevej 2
By Herning
Postnummer 7400
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
E-mail sales@energnist.dk
Telefon 20802206
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e0efed5d-11ca-4814-9afd-c9497ccfc887   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/10/2025   11:43:17 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/10/2025   11:44:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 664334-2025
EUT-S-nummer 194/2025
Offentliggørelsesdato 09/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web01