1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Tønder Service A/S
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Genudbud af indkøb og levering af tankkort til Tønder Service
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af tankkort til køb af diesel, truckdiesel og blyfri 95 til ordregiver.For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter og varegrupper, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til kravspecifikation (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Identifikator for proceduren
:
8b2dbbd5-4afe-4586-b158-a038e42daa84
Intern ID
:
266454565
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
09100000
Brændselsstoffer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09132000
Benzin,
09134200
Dieselbrændstof
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. I forbindelse med fremsendelse af dokumentationen for de oplysninger der er afgivet i ESPD’et, skal tilbudsgiver derfor også fremsendte udfyldt tro- og loveerklæring herom. Erklæringen indgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Genudbud af indkøb og levering af tankkort til Tønder Service
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af tankkort til køb af diesel, truckdiesel og blyfri 95 til ordregiver.For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter og varegrupper, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til kravspecifikation (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Intern ID
:
266454565
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
09100000
Brændselsstoffer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09132000
Benzin,
09134200
Dieselbrændstof
Mængde
:
450 000
liter
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
31/12/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2029
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. I forbindelse med fremsendelse af dokumentationen for de oplysninger der er afgivet i ESPD’et, skal tilbudsgiver derfor også fremsendte udfyldt tro- og loveerklæring herom. Erklæringen indgår som bilag til udbudsbetingelserne.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
TCO beregning
Beskrivelse
:
Omkostninger: Pris, kørsel til tankning, herunder medarbejderomkostning og brændstofforbrug. Ved tildelingskriteriet omkostninger forstås følgende: en TCO-beregning, der samlet set dækker over forbruget i hele aftaleperioden for Tønder Forsyning. Herunder er indregnet udkørsel fra 6 forskellige lokationer ved forsyningen. I beregningen tages der højde for prisen for chaufførtime, tidsforbrug og brændstof til/fra tankstation. Ved en chaufførtime er medregnet løn, overhead og markup. Tilbudsgiver skal oplyse den nærmeste tankstation baseret på lokation – der skal oplyses hvor mange kilometers kørsel, der er fra forsyningens lokation til tankstationen på farbare veje. Derudover skal tilbudsgiver oplyse den gennemsnitlige listepris for 1.halvår 2025, samt den rabat pr. Liter i kr. Tilbudsgiver kan tilbyde ordregiver. TCO-modellen beregner den samlede omkostning, der er for forsyningen ved at købe brændstof for den enkelte lokation. Til evalueringssammenligning beregnes den samlede årlige pris for forsyningen jf. nederste udregningsfelt i bilag 3 – tilbudslisten fane “tilbudsark”. Laveste pris baseret på den samlede årlige omkostning for anskaffelsen tildeles rammeaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
29/10/2025
09:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
3
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
29/10/2025
09:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Tønder Service A/S
Registreringsnummer
:
32065805
Postadresse
:
Håndværkervej 4
By
:
Bredebro
Postnummer
:
6261
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Josefine Jæpelt
Telefon
:
22966213
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
9f6c88a4-bb6a-4cf0-bfd5-22858d615aad
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
29/09/2025
07:53:56 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
29/09/2025
07:54:23 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
639409-2025
EUT-S-nummer
:
187/2025
Offentliggørelsesdato
:
30/09/2025