23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tønder Service A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakt - Udbud af brændstof, Tønder Service A/S


Tønder Service A/S

638723-2025 - Resultater
Danmark – Brændselsstoffer – Bekendtgørelse om indgåede kontrakt - Udbud af brændstof, Tønder Service A/S
OJ S 187/2025 30/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tønder Service A/S
E-mail jab@tonfor.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Bekendtgørelse om indgåede kontrakt - Udbud af brændstof, Tønder Service A/S
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af brændstof diesel, adBlue, gas og tankkort til køb af diesel, truckdiesel, oktan 100 og blyfri 95 til ordregiver.For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter og varegrupper, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til kravspecifikation (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Identifikator for proceduren 8d77cdfb-04e7-4b01-8f97-18c9f2b16f89
Tidligere bekendtgørelse b192b300-cbcc-450c-83e0-5083aaffcbf5-01
Intern ID 261431397
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Bekendtgørelse om indgåede kontrakt
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09100000   Brændselsstoffer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  09132000   Benzin, 09133000   Flydende petroleumsgas (LPG), 09134200   Dieselbrændstof, 24957000   Kemiske additiver
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Håndværkervej 4    
By Bredebro
Postnummer 6261
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. I forbindelse med fremsendelse af dokumentationen for de oplysninger der er afgivet i ESPD’et, skal tilbudsgiver derfor også fremsendte udfyldt tro- og loveerklæring herom. Erklæringen indgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbud af brændstof - Delaftale 1 - Tankkort
Beskrivelse Tankkort til Tønder Forsyning til anvendelse på tankstationer ved køb af diesel, truckdiesel, oktan 100 og blyfri 95 til ordregiver.
Intern ID 261431734-0
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09100000   Brændselsstoffer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  09000000   Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder, 09132000   Benzin, 09134200   Dieselbrændstof
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 31/12/2025
Varigheds slutdato 31/12/2029
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 6 776 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Annulleringsbegrundelse delaftale 1: På baggrund af uklarheder i standerpriser/listepriser på de forskellige produkter ser Ordregiver sig nødsaget til at annullere delaftale 1. Ordregiver vil genudbyde delaftale 1 på andre vilkår.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn TCO beregning
Beskrivelse TCO-modellen beregner den samlede omkostning, der er for forsyningen ved at købe brændstof for den enkelte lokation. Til evalueringssammenligning beregnes den samlede årlige pris for forsyningen jf. nederste udregningsfelt i bilag 3 – tilbudslisten fane “tilbudsark”. Laveste pris baseret på den samlede årlige omkostning for anskaffelsen tildeles rammeaftalen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Udbud af brændstof - Delaftale 2 - Levering af diesel og adBlue
Beskrivelse Levering af diesel til tankanlæg og adBlue på forsyningens lokationer.
Intern ID 261431809-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09134200   Dieselbrændstof
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  24957000   Kemiske additiver
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 31/12/2025
Varigheds slutdato 31/12/2029
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Laveste pris: Ved tildelingskriteriet pris forstås følgende: den tilbudsgiver som tilbyder den laveste pris for produktet levering af diesel til tankanlæg, vinder delaftalen. Bilag 3 delaftale 2. Ved underkriteriet pris forstås de angivne priser jf. Tilbudslisten. Priserne angives i danske kroner inkl. moms og inkl. Alle forbundne omkostninger, herunder afgifter, gebyrer og tillæg samt ydelser som fremgår af kravspecifikationen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Udbud af brændstof - Delaftale 3 - Gas
Beskrivelse Levering og ombytning af gasflasker på forsyningens hovedlokation i Bredebro. Ombytning af gasflasker sker hver 14. dag.
Intern ID 261431929-2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09133000   Flydende petroleumsgas (LPG)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 31/12/2025
Varigheds slutdato 31/12/2029
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Laveste pris: Ved tildelingskriteriet pris forstås følgende: den tilbudsgiver som tilbyder den laveste pris for produktet levering af gas, vinder delaftalen. Bilag 3 delaftale 3. Ved underkriteriet pris forstås de angivne priser jf. Tilbudslisten. Priserne angives i danske kroner ekskl. moms og inkl. Alle forbundne omkostninger, herunder afgifter, gebyrer og tillæg samt ydelser som fremgår af kravspecifikationen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 1 300 078,04   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 1 300 078,04   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 1 356 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 846 168,96   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn OK a.m.b.a
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 846 168,96   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 26/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 620 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 453 909,08   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KOSAN GAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 3
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 453 909,08   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 3
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 15/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 29/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Tønder Service A/S
Registreringsnummer 32065805
Postadresse Håndværkervej 4
By Bredebro
Postnummer 6261
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Jacob Riis Bols
E-mail jab@tonfor.dk
Telefon +45 88437500
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn OK a.m.b.a
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 39170418
Postadresse Åhave Parkvej 11
By Viby J
Postnummer 8260
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed OK a.m.b.a
E-mail ok@ok.dk
Telefon 70121233
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn KOSAN GAS A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 17990977
Postadresse Hasselager Centervej 19
By Viby J
Postnummer 8260
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed KOSAN GAS A/S
Telefon 89487700
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c2779183-296a-4dd4-94c2-2f036090f7d5   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 29/09/2025   07:38:20 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 29/09/2025   10:25:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 638723-2025
EUT-S-nummer 187/2025
Offentliggørelsesdato 30/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063