23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hjørring Vandselskab A/S

Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke


Hjørring Vandselskab A/S

633715-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tømning af sivebrønde eller septiktanke – Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke
OJ S 186/2025 29/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hjørring Vandselskab A/S
E-mail nn@hjvand.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Vandrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke
Beskrivelse Opgaven omfatter tømning af septiktanke, trix-tanke og andre bundfældningstanke (i det følgende benævnt bundfældningstanke) i Hjørring Kommune, der er omfattet af Hjørring Kommunes tømningsregulativ. I henhold til gældende regulativ skal alle bundfældningstanke ved helårshuse tømmes én gang pr. år. Tanke ved sommerhuse skal som minimum tømmes hvert andet år. Sommerhuse, der benyttes til helårshus, skal dog tømmes en gang om året. Visse bundfældningstanke tømmes flere gange årligt efter grundejerens ønske og behov. Tømningen skal udføres i perioden 1. marts til 15. november. Den ordinære tømning skal være afsluttet den 15. oktober. Opfølgningsrunder skal være afsluttet den 15. november. Der udføres ikke tømninger i uge 30. Der skal påregnes ca 6.200 tømninger om året.
Identifikator for proceduren 10d4e23a-2c6f-41f8-90aa-013058b1db62
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4 og 5. Tilbudsgiver må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådet forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022). I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 Konkurs mv. Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud, baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes ESPD fra disse enheder foruden tilbudsgiver. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i teamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren, såfremt teamet tildeles kontrakten (Støtteerklæring). Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal på anmodning dokumentere oplysningerne vedr. udelukkelse og formåen, jf. udbudslovens § 152. Udelukkelsesgrunde Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2: 1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 135, stk. 3. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Dokumentationen må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra dokumentationens indhentelse. Økonomiske og finansielle mindstekrav: Som dokumentation for overholdelse af det økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer det krævede. En tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som udbyder vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som udbyder forlanger. Faglige og tekniske mindstekrav: Den fremlagte referenceliste anses som dokumentation i sig selv, og tilbudsgiver vil ikke blive anmodet om yderligere dokumentation for sin faglige og tekniske formåen. Tro- og loveerklæring om Rådets forordning (EU) 2022/675 af 8. april 2022 (Sanktion mod Rusland): Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler, jf. udbudsloves § 134 a: Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Andre enheder som tilbudsgiver har baseret sig på og konsortier: Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud har baseret sig på andre enheders formåen, skal denne anden enhed ligeledes fremsende relevant dokumentation. Dette gælder ligeledes for konsortiets deltagere. Kontrakten indeholder arbejdsklausul vedrørende ILO94.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Deltagelse i en kriminel organisation Udbudslovens § 135
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Udbudslovens § 135
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Udbudslovens § 135
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Udbudslovens § 135
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Udbudslovens § 135
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Udbudslovens § 135
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 3
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 4
Aktiver, der administreres af en kurator Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Erhvervsvirksomheden er indstillet Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Insolvens Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Konkurs Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Tømningsordning for bundfældningstanke
Beskrivelse Opgaven omfatter tømning af septiktanke, trix-tanke og andre bundfældningstanke (i det følgende benævnt bundfældningstanke) i Hjørring Kommune, der er omfattet af Hjørring Kommunes tømningsregulativ. I henhold til gældende regulativ skal alle bundfældningstanke ved helårshuse tømmes én gang pr. år. Tanke ved sommerhuse skal som minimum tømmes hvert andet år. Sommerhuse, der benyttes til helårshus, skal dog tømmes en gang om året. Visse bundfældningstanke tømmes flere gange årligt efter grundejerens ønske og behov. Tømningen skal udføres i perioden 1. marts til 15. november. Den ordinære tømning skal være afsluttet den 15. oktober. Opfølgningsrunder skal være afsluttet den 15. november. Der udføres ikke tømninger i uge 30.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på forængelse af kontrakten på samme vilkår a 2 gange 1 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2026
Varigheds slutdato 31/12/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal angive følgende regnskabsoplysninger for det seneste godkendte regnskab: • Egenkapital Det er et krav, at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det senest godkendte regnskab.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal angive sammenlignelige opgaver (max 3), der er løst inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb. For så vidt angår rammeaftaler eller kontrakter, hvor opgaven løses kontinuerligt i en kontraktperiode, er det udelukkende de konkrete opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb, der kan medtages som reference. Med sammenlignelige opgaver forstås opgaver, der omfatter tømning af bundfældningstanke med slamsugerbil med indbygget rense- og afvandingssystem (KSA-system eller tilsvarende) og hvor der foretages forudgående varsling og registreringer i forbindelse med tømning. For hver reference anføres: kontraktperiode, ordregiver og en kortfattet beskrivelse af opgaven. Referencer kan vedlægges i selvstændigt bilag, men der skal i så fald henvises til bilaget i ESPD. Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have mindst 1 sammenlignelig reference, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 15/10/2025   10:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Se kontrakten i udbudsmaterialet.
Frist for modtagelse af tilbud 28/10/2025   10:00:00 (UTC+1) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontakten er baseret på ABService2033 med ordregivers ændringer og tilføjelser. Se udbudsmaterialet.
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Se kontrakten i udbudsmaterialet.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Hjørring Vandselskab A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hjørring Vandselskab A/S
Registreringsnummer 234567
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
E-mail nn@hjvand.dk
Telefon +4538412868
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail nh@naevneneshus.dk
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0c5ac2ff-9355-490c-a072-bf4c7399be7c   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/09/2025   07:43:30 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 633715-2025
EUT-S-nummer 186/2025
Offentliggørelsesdato 29/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063