23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Vintertjeneste


Region Hovedstaden

622344-2025 - Resultater
Danmark – Snerydning – Vintertjeneste
OJ S 182/2025 23/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vintertjeneste
Beskrivelse Ydelsen omfatter glatførebekæmpelse, snerydning og kombikørsel (kombination af snerydning og glatførebekæmpelse) på Region Hovedstadens hospitaler og tilhørende institutioners matrikler, undtaget Bornholm, mere præcist 20 matrikler på cirka i alt 1.500.000 m2.
Identifikator for proceduren 47823a36-edb9-4ef3-92e3-5e134006ff56
Tidligere bekendtgørelse 2585e9c0-7030-4b43-a2f2-927617d09e6a-01
Intern ID 25044496
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  77314000   Vedligeholdelse af arealer, 90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hele Region Hovedstaden, Bornholm undtaget.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 22 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Vintertjeneste 1
Beskrivelse Ydelsen omfatter glatførebekæmpelse, snerydning og kombikørsel (kombination af snerydning og glatførebekæmpelse) på Region Hovedstadens hospitaler og tilhørende institutioners matrikler, undtaget Bornholm, mere præcist 20 matrikler på cirka i alt 1.500.000 m2.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  77314000   Vedligeholdelse af arealer, 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Delaftale 1 udgøres af matrikler i Nordsjælland.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 30/09/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har mulighed for 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 400 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 39 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingskriteriet er det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud vurderet efter kri-teriet: Laveste pris.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Hovedstaden
Organisation, der udfører betalingen Region Hovedstaden
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Vintertjeneste 2
Beskrivelse Ydelsen omfatter glatførebekæmpelse, snerydning og kombikørsel (kombination af snerydning og glatførebekæmpelse) på Region Hovedstadens hospitaler og tilhørende institutioners matrikler, undtaget Bornholm, mere præcist 20 matrikler på cirka i alt 1.500.000 m2.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  77314000   Vedligeholdelse af arealer, 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Delaftale 2 udgøres af Storkøbenhavns matrikler.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 30/09/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har mulighed for 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 600 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 11 880 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingskriteriet er det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud vurderet efter kri-teriet: Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Hovedstaden
Organisation, der udfører betalingen Region Hovedstaden
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Vintertjeneste 3
Beskrivelse Ydelsen omfatter glatførebekæmpelse, snerydning og kombikørsel (kombination af snerydning og glatførebekæmpelse) på Region Hovedstadens hospitaler og tilhørende institutioners matrikler, undtaget Bornholm, mere præcist 20 matrikler på cirka i alt 1.500.000 m2.
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  77314000   Vedligeholdelse af arealer, 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Delaftale 3 udgøres af Københavns matrikler.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 30/09/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har mulighed for 12 måneders forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 19 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingskriteriet er det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud vurderet efter kri-teriet: Laveste pris, jf. Udbudsbetingelserne pkt. 14.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Hovedstaden
Organisation, der udfører betalingen Region Hovedstaden
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 18 924 055,20   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 39 600 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 22 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 7 920 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 4 400 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Snevagten A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 395558-1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 4 132 980,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4700010315
Titel Vintertjeneste
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 16/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 389669-2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 4 132 980,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 30 647 925,20   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 11 880 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 6 600 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BS Landskabspleje A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 395558-2
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 8 527 487,36   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4700010313
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 16/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 389669-2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 8 527 487,36   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 56 010 279,48   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 19 800 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 11 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BS Landskabspleje A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 395558-3
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 6 263 587,84   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4700010312
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 16/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 389669-2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Hovedstaden
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 6 263 587,84   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 55 948 329,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Kristian Kramp
Telefon +45 21590729
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Snevagten A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 32790291
Postadresse Brandstrupvej 10
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Thomas Vad
Telefon +45 38711700
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn BS Landskabspleje A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 35823301
Postadresse Industrivænget 8
By Havdrup
Postnummer 4622
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Benjamin Pless
E-mail bp@bslp.dk
Telefon +45 46560397
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002, LOT-0003
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b611f32d-d2a6-470c-a593-0ffb24c76b62   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/09/2025   12:48:23 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/09/2025   13:01:06 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 622344-2025
EUT-S-nummer 182/2025
Offentliggørelsesdato 23/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063