23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 115-231765
Offentliggjort
19.06.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.kommissarius.dk

Indlevering af tilbud

Til
11.09.2017 Kl. 12:00

Addresse
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
8279 Højbjerg
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk

Udbyder

Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland

Vindere

Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager.

(19.12.2017)
Mølbak Landinspektører A/S
Ledreborg Allé 130A
4000 Roskilde

Opdateringer

Rettelse
(22.06.2017)

I.1)
I stedet for:
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer på Øerne
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk
Læses:
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer på Øerne
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk


Yderligere oplysninger
Ændringen skyldes, at Højbjergs postnummer var angivet forkert.

Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør)


Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk

I.1) Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer på Øerne
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.kommissarius.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: ekspropriationsforretninger

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør).

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Kommissariaterne ved Statens Ekspropriationer varetager administrationen af lov om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom (ekspropriationsprocesloven) og leder i den forbindelse ekspropriationer for statslige myndigheder, koncessionerede selskaber og statslige selskaber. Kommissariaterne fungerer som sekretariat for ekspropriationskommissionerne og forestår forberedelse og indvarsling, udbetaling af erstatninger samt matrikulær og tingbogsmæssig berigtigelse af ekspropriationerne. Udbuddet er opdelt i tre separate delaftaler. De to første delaftaler omfatter landinspektørydelser i forbindelse med alle andre sager end banesager i henholdsvis Jylland og på Øerne. Den tredje delaftale omfatter landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i hele Danmark, der involverer banesager. Der tildeles tre separate rammeaftaler, således at der beskikkes én ledende landinspektør for hver delaftale.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 36 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland.

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71200000
71300000
71400000
71600000
71355000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71200000
71300000
71400000
71600000
71355000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71200000
71300000
71400000
71600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

— Oplysninger, der dokumenterer at mindstekravet om minimum tre landinspektørerer er opfyldt i form af oplysninger om navne på de pågældende landinspektører.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Som mindstekrav kræves, at virksomheden dokumenterer at have mindst 3 landinspektører (indehavere eller ansatte). Mindstekravet skal være opfyldt for hver delkontrakt. Kravet kan opfyldes ved angivelse af de samme tre landinspektører for alle de delkontrakter, der gives tilbud på.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

 

Lovbekendtgørelse 20.11.2008 nr. 1161 om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom, jf. bekendtgørelse 2.5.2012 nr. 400, lov om landinspektørvirksomhed, § 1, stk. 1.

 

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 11/09/2017
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

Cirka 10-12 måned inden rammekontrakternes udløb d. 31.12.2021.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.

Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf.§ 153.

I relation til punkt II.1.5 og II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Der garanteres ikke en bestemt omsætning i kontraktperioden. Skønnet er baseret på det historiske forbrug over de sidste 4 år.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klager over udbud skal jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/06/2017
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094