Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
8279 Højbjerg
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
Udbyder
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Vindere
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager.
(19.12.2017)
Mølbak Landinspektører A/S
Ledreborg Allé 130A
4000 Roskilde
Opdateringer
I.1)
I stedet for:
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer på Øerne
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk
Læses:
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Navn og adresser
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer på Øerne
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk
Yderligere oplysninger
Ændringen skyldes, at Højbjergs postnummer var angivet forkert.
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør)
Kommissarius ved Statens Ekspropriationer i Jylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Frederiksholms Kanal 4B, 2. sal
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Helle Andersen
E-mail: komoe@komoe.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.komoe.dk
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8279
Danmark
Kontaktperson: Mette Plejdrup
E-mail: post@kommissarius.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kommissarius.dk
Del II: Genstand
Rammeaftaler om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger (ledende landinspektør).
Kommissariaterne ved Statens Ekspropriationer varetager administrationen af lov om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom (ekspropriationsprocesloven) og leder i den forbindelse ekspropriationer for statslige myndigheder, koncessionerede selskaber og statslige selskaber. Kommissariaterne fungerer som sekretariat for ekspropriationskommissionerne og forestår forberedelse og indvarsling, udbetaling af erstatninger samt matrikulær og tingbogsmæssig berigtigelse af ekspropriationerne. Udbuddet er opdelt i tre separate delaftaler. De to første delaftaler omfatter landinspektørydelser i forbindelse med alle andre sager end banesager i henholdsvis Jylland og på Øerne. Den tredje delaftale omfatter landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i hele Danmark, der involverer banesager. Der tildeles tre separate rammeaftaler, således at der beskikkes én ledende landinspektør for hver delaftale.
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland.
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger i Jylland, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4).
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger på Øerne, dog med undtagelse af sager vedrørende jernbaner. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4.
Rammeaftale om landinspektørydelser i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager
Rammeaftalen vedrører den bistand til ekspropriationskommissionerne, som ydes af en landinspektør i forbindelse med ekspropriationsforretninger vedrørende jernbanesager. Der henvises til denne udbudsbekendtgørelses punkt II.I.4.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Oplysninger, der dokumenterer at mindstekravet om minimum tre landinspektørerer er opfyldt i form af oplysninger om navne på de pågældende landinspektører.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
Som mindstekrav kræves, at virksomheden dokumenterer at have mindst 3 landinspektører (indehavere eller ansatte). Mindstekravet skal være opfyldt for hver delkontrakt. Kravet kan opfyldes ved angivelse af de samme tre landinspektører for alle de delkontrakter, der gives tilbud på.
Lovbekendtgørelse 20.11.2008 nr. 1161 om fremgangsmåden ved ekspropriation vedrørende fast ejendom, jf. bekendtgørelse 2.5.2012 nr. 400, lov om landinspektørvirksomhed, § 1, stk. 1.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Cirka 10-12 måned inden rammekontrakternes udløb d. 31.12.2021.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf.§ 153.
I relation til punkt II.1.5 og II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Der garanteres ikke en bestemt omsætning i kontraktperioden. Skønnet er baseret på det historiske forbrug over de sidste 4 år.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klager over udbud skal jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk