23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

BORNHOLMS SPILDEVAND A/S

Udbud af tømningsordning


BORNHOLMS SPILDEVAND A/S

620363-2025 - Resultater
Danmark – Tømning af sivebrønde eller septiktanke – Udbud af tømningsordning
OJ S 182/2025 23/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn BORNHOLMS SPILDEVAND A/S
E-mail anbl@servia.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af tømningsordning
Beskrivelse Kontrakten omfatter tømning af bundfældningstanke omfattet af Bornholms Regionskommunes regulativ for tømning af bundfældningstanke. Derudover omhandler kontrakten startregistrering af nye tanke, registrering af tankenes tilstand samt håndtering/transport og bortskaffelse af det septiske slam. Kontrakten består af cirka 4.500 årlige tømninger fordelt på cirka 5.200 husstande.
Identifikator for proceduren 6bdae408-a701-4835-bcb9-10b1ce34e90c
Tidligere bekendtgørelse 315883-2025
Intern ID 484508
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90450000   Behandling af septiktanke, 90400000   Kloakvæsen
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af tømningsordning
Beskrivelse Kontrakten omfatter tømning af bundfældningstanke omfattet af Bornholms Regionskommunes regulativ for tømning af bundfældningstanke. Derudover omhandler kontrakten startregistrering af nye tanke, registrering af tankenes tilstand samt håndtering/transport og bortskaffelse af det septiske slam. Kontrakten består af cirka 4.500 årlige tømninger fordelt på cirka 5.200 husstande.
Intern ID 484508
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90460000   Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90450000   Behandling af septiktanke, 90400000   Kloakvæsen
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm  ( DK014 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2026
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren BORNHOLMS SPILDEVAND A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline BORNHOLMS SPILDEVAND A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 213 316,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn PLE A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 94240
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 213 316,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 94240
Titel Udbud af tømningsordning / PLE A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 18/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn BORNHOLMS SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 31582229
Postadresse Skansevej 2
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anders Blume
E-mail anbl@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.beof.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn PLE A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 19811638
Postadresse Sandemandsvej 12
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Bornholm  ( DK014 )
Land Danmark
E-mail or@ple.dk
Telefon 40154217
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 1e4ab832-53af-4457-a904-3a8d12ce5790   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/09/2025   13:30:06 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 620363-2025
EUT-S-nummer 182/2025
Offentliggørelsesdato 23/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047