1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på veje, stier, fortove og pladser på universitetets areale. Omfanget heraf er beskrevet via driftskort for hver enkelt campusområde og skal leveres i hele beredskabsperioden gældende fra og med den 1. oktober til og med den 30. april og inden for de specificerede tidsrum, jf. driftskortene. Herudover omfatter udbuddet muligheden for bestilling af yderligere vintertjeneste uden for de angivne tidsrum, som fremgår af driftskortene. Leverandøren henvises til selv at besigtige de anviste områder.
Identifikator for proceduren
:
6167c2ce-347d-4574-bb07-c69d78763e4d
Tidligere bekendtgørelse
:
7f732750-229d-4cb4-82f3-b3792f2b0289-01
Intern ID
:
Vintertjeneste til Campus Aalborg
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter reglerne i udbudsloven § 56 (Lov nr. 1564 af 15/12/2015 med senere ændringer). Betingelser for afgivelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne afsnit 8. Bestemmelser om tildeling fremgår af udbudsbetingelserne punkt 11.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning,
90630000
Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på veje, stier, fortove og pladser på universitetets areale. Omfanget heraf er beskrevet via driftskort for hver enkelt campusområde og skal leveres i hele beredskabsperioden gældende fra og med den 1. oktober til og med den 30. april og inden for de specificerede tidsrum, jf. driftskortene. Herudover omfatter udbuddet muligheden for bestilling af yderligere vintertjeneste uden for de angivne tidsrum, som fremgår af driftskortene. Leverandøren henvises til selv at besigtige de anviste områder.
Intern ID
:
Vintertjeneste til Campus Aalborg
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning,
90630000
Isrydning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Priserne reguleres hvert år pr. 1. oktober svarende til ændringen i indeks for 2. kvartal i forhold til året før i Danmark Statistiks omkostningsindeks for lastvognskørsel (BYG91).
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2025
Varigheds slutdato
:
30/09/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Aftalen kan forlængelse i op til 24 måneder fordelt på to forlængelser af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Laveste pris
Beskrivelse
:
Tilbudspriserne vil indgå som en samlet tilbudssum og blive vurderet på baggrund af de af tilbudsgiver angivne nettopriser, jf. Tilbudslisten i forhold til det af AAU estimerede årlige forbrug. Alle priser skal afgives i danske kroner, eksklusiv moms, men inklusive alle øvrige afgifter.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdi:
Fast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud og udbudsloven kan der indgives klage over denne kontraktindgåelse til Klagenævnet for Udbud. Klageberettigede: Klage kan indgives af enhver, der har en retlig interesse i sagen, herunder virksomheder, som har: Overvejet at afgive tilbud, men undladt det grundet udbudsbetingelserne. Anmodet om prækvalifikation, men ikke er blevet udvalgt. Afgivet tilbud, men ikke fået tildelt kontrakten. Visse organisationer og myndigheder har også klageadgang. Klagefrist: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest: 45 kalenderdage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om kontraktindgåelse i EU-Tidende. 30 kalenderdage efter underretning om tildeling af kontrakt baseret på rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem. 6 måneder efter underretning om indgåelse af rammeaftale. 20 kalenderdage efter offentliggørelse af beslutning om videreførelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aalborg Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Aalborg Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Aalborg Universitet
Organisation, der udfører betalingen
:
Aalborg Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aalborg Universitet
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 700 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Forstas A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Forstas A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
2 700 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Aftale om vintertjeneste
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
19/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
03/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aalborg Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Registreringsnummer
:
29102384
Postadresse
:
Fredrik Bajers Vej 7K
By
:
Aalborg Øst
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne Kielgast Andersen
Telefon
:
99402630
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Forstas A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
29615756
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
e6b189c6-e4ac-4e83-8f82-3a904fd9edb2
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
17/09/2025
08:16:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
17/09/2025
08:26:15 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
611872-2025
EUT-S-nummer
:
179/2025
Offentliggørelsesdato
:
18/09/2025