23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg Universitet

Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet


Aalborg Universitet

611872-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet
OJ S 179/2025 18/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Universitet
E-mail anneka@adm.aau.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet
Beskrivelse Udbuddet omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på veje, stier, fortove og pladser på universitetets areale. Omfanget heraf er beskrevet via driftskort for hver enkelt campusområde og skal leveres i hele beredskabsperioden gældende fra og med den 1. oktober til og med den 30. april og inden for de specificerede tidsrum, jf. driftskortene. Herudover omfatter udbuddet muligheden for bestilling af yderligere vintertjeneste uden for de angivne tidsrum, som fremgår af driftskortene. Leverandøren henvises til selv at besigtige de anviste områder.
Identifikator for proceduren 6167c2ce-347d-4574-bb07-c69d78763e4d
Tidligere bekendtgørelse 7f732750-229d-4cb4-82f3-b3792f2b0289-01
Intern ID Vintertjeneste til Campus Aalborg
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter reglerne i udbudsloven § 56 (Lov nr. 1564 af 15/12/2015 med senere ændringer). Betingelser for afgivelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne afsnit 8. Bestemmelser om tildeling fremgår af udbudsbetingelserne punkt 11.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vintertjeneste til campus Aalborg på Aalborg Universitet
Beskrivelse Udbuddet omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på veje, stier, fortove og pladser på universitetets areale. Omfanget heraf er beskrevet via driftskort for hver enkelt campusområde og skal leveres i hele beredskabsperioden gældende fra og med den 1. oktober til og med den 30. april og inden for de specificerede tidsrum, jf. driftskortene. Herudover omfatter udbuddet muligheden for bestilling af yderligere vintertjeneste uden for de angivne tidsrum, som fremgår af driftskortene. Leverandøren henvises til selv at besigtige de anviste områder.
Intern ID Vintertjeneste til Campus Aalborg
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Priserne reguleres hvert år pr. 1. oktober svarende til ændringen i indeks for 2. kvartal i forhold til året før i Danmark Statistiks omkostningsindeks for lastvognskørsel (BYG91).
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2025
Varigheds slutdato 30/09/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen kan forlængelse i op til 24 måneder fordelt på to forlængelser af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Tilbudspriserne vil indgå som en samlet tilbudssum og blive vurderet på baggrund af de af tilbudsgiver angivne nettopriser, jf. Tilbudslisten i forhold til det af AAU estimerede årlige forbrug. Alle priser skal afgives i danske kroner, eksklusiv moms, men inklusive alle øvrige afgifter.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud og udbudsloven kan der indgives klage over denne kontraktindgåelse til Klagenævnet for Udbud. Klageberettigede: Klage kan indgives af enhver, der har en retlig interesse i sagen, herunder virksomheder, som har: Overvejet at afgive tilbud, men undladt det grundet udbudsbetingelserne. Anmodet om prækvalifikation, men ikke er blevet udvalgt. Afgivet tilbud, men ikke fået tildelt kontrakten. Visse organisationer og myndigheder har også klageadgang. Klagefrist: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest: 45 kalenderdage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om kontraktindgåelse i EU-Tidende. 30 kalenderdage efter underretning om tildeling af kontrakt baseret på rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem. 6 måneder efter underretning om indgåelse af rammeaftale. 20 kalenderdage efter offentliggørelse af beslutning om videreførelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aalborg Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aalborg Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Aalborg Universitet
Organisation, der udfører betalingen Aalborg Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg Universitet
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 700 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Forstas A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Forstas A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 700 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Aftale om vintertjeneste
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 19/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg Universitet
Registreringsnummer 29102384
Postadresse Fredrik Bajers Vej 7K
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Anne Kielgast Andersen
E-mail anneka@adm.aau.dk
Telefon 99402630
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Forstas A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 29615756
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e6b189c6-e4ac-4e83-8f82-3a904fd9edb2   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/09/2025   08:16:54 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/09/2025   08:26:15 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 611872-2025
EUT-S-nummer 179/2025
Offentliggørelsesdato 18/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109