23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Glostrup Kommune

Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.


Glostrup Kommune

607502-2025 - Resultater
Danmark – Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester – Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
OJ S 178/2025 17/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Glostrup Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Albertslund Kommune
E-mail otl@albertslund.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Herlev Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Rødovre Kommune
E-mail cn32666@rk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Gladsaxe Kommune
E-mail OLESNI@gladsaxe.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Ballerup Kommune
E-mail claw@balk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
E-mail joakl@ltk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Identifikator for proceduren bf9550f1-210a-4e5f-a296-f8612bdd5f4d
Tidligere bekendtgørelse 501719a9-a77e-41a9-8d71-c9415fe50daf-01
Intern ID Tværkommunal vintertjeneste 2025
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Intern ID Tværkommunal vintertjeneste 2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med yderligere 2 gange op til 12 mdr. (forventeligt beredskabsperioden 1. oktober til og med 30. april i sæsonerne 2027/2028 hhv. 2028/2029) på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, på grundlag af tildelingskriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Glostrup Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 6 538 425,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SCT Transport A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 538 425,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
Titel Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 29/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 15/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Glostrup Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Glostrup Kommune
Registreringsnummer 65120119
Postadresse Rådhusparken 2
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Torbjørn Nicolajsen
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse http://www.glostrup.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævn for udbud
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10 29 48 19
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Albertslund Kommune
Registreringsnummer 66137112
Postadresse Nordmarks Allé 1
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Ole Therkildsen
E-mail otl@albertslund.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://albertslund.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Herlev Kommune
Registreringsnummer 63640719
Postadresse Herlev Hovedgade 110, 1. sal
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Morten Movang
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://herlev.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Rødovre Kommune
Registreringsnummer 65307316
Postadresse Rødovre Parkvej 150
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Jan Erik Hansen
E-mail cn32666@rk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://www.rk.dk/forside
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Gladsaxe Kommune
Registreringsnummer 62761113
Postadresse Rådhus Allé 7
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Ole Skree Dahlsgaard Nielsen
E-mail OLESNI@gladsaxe.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://gladsaxe.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Ballerup Kommune
Registreringsnummer 58271713
Postadresse Hold-an Vej 7
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Claus Winther
E-mail claw@balk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://ballerup.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
Registreringsnummer 11 71 53 11
Postadresse Lyngby Torv 17
By Kgs. Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Joakim Nybo Langaa
E-mail joakl@ltk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://www.ltk.dk/borger
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn SCT Transport A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 27045081
Postadresse Bøgeholm Alle 4
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
E-mail mm@sct.dk
Telefon +45 48383837
Internetadresse https://www.sct.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0011
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 84c0ebec-ec6c-4071-8056-852fd659bab8   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/09/2025   10:42:04 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/09/2025   11:00:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 607502-2025
EUT-S-nummer 178/2025
Offentliggørelsesdato 17/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063