1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Glostrup Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Albertslund Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Herlev Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Rødovre Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Gladsaxe Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Ballerup Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Identifikator for proceduren
:
bf9550f1-210a-4e5f-a296-f8612bdd5f4d
Tidligere bekendtgørelse
:
501719a9-a77e-41a9-8d71-c9415fe50daf-01
Intern ID
:
Tværkommunal vintertjeneste 2025
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90600000
Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning,
90630000
Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 200 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Intern ID
:
Tværkommunal vintertjeneste 2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90600000
Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning,
90630000
Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
2
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med yderligere 2 gange op til 12 mdr. (forventeligt beredskabsperioden 1. oktober til og med 30. april i sæsonerne 2027/2028 hhv. 2028/2029) på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 200 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, på grundlag af tildelingskriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
: I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Glostrup Kommune
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
6 538 425,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
SCT Transport A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
6 538 425,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
Titel
:
Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. - SCT Transport A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Glostrup Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Glostrup Kommune
Registreringsnummer
:
65120119
Postadresse
:
Rådhusparken 2
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Torbjørn Nicolajsen
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævn for udbud
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10 29 48 19
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Albertslund Kommune
Registreringsnummer
:
66137112
Postadresse
:
Nordmarks Allé 1
By
:
Albertslund
Postnummer
:
2620
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Ole Therkildsen
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Herlev Kommune
Registreringsnummer
:
63640719
Postadresse
:
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Morten Movang
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Rødovre Kommune
Registreringsnummer
:
65307316
Postadresse
:
Rødovre Parkvej 150
By
:
Rødovre
Postnummer
:
2610
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jan Erik Hansen
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Gladsaxe Kommune
Registreringsnummer
:
62761113
Postadresse
:
Rådhus Allé 7
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Ole Skree Dahlsgaard Nielsen
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Ballerup Kommune
Registreringsnummer
:
58271713
Postadresse
:
Hold-an Vej 7
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Claus Winther
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Registreringsnummer
:
11 71 53 11
Postadresse
:
Lyngby Torv 17
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Joakim Nybo Langaa
Telefon
:
20 22 94 07
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn
:
SCT Transport A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
27045081
Postadresse
:
Bøgeholm Alle 4
By
:
Allerød
Postnummer
:
3450
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 48383837
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0011
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
84c0ebec-ec6c-4071-8056-852fd659bab8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/09/2025
10:42:04 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
16/09/2025
11:00:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
607502-2025
EUT-S-nummer
:
178/2025
Offentliggørelsesdato
:
17/09/2025