23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg kommune

EU-udbud af kontrakt vedrørende vask og leje af linned samt privattøjvask til beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune


Aalborg kommune

573911-2025 - Resultater
Danmark – Vask og rensning – EU-udbud af kontrakt vedrørende vask og leje af linned samt privattøjvask til beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune
OJ S 168/2025 03/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg kommune
E-mail meha@aalborg.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud af kontrakt vedrørende vask og leje af linned samt privattøjvask til beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune
Beskrivelse Kontrakten der udbydes, omhandler en vask- og lejeløsning på linned (sengetøj, håndklæder, viskestykker, duge mv.) samt privattøjvask for beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune. Dette indebærer at vindende Tilbudsgiver stiller eget standard sortiment af linned til rådighed, vasker og vedligeholder dette. Herudover udfører Tilbudsgiver vask af beboeres privattøj efter behov. Vindende Tilbudsgiver varetager desuden samtlige opgaver i forhold til logistik og administration i forhold til kontrakten. Ydelserne er valgfri for beboere på plejehjem og botilbud. Kontrakten omfatter ved idriftsættelse ca. 18 enheder med i alt ca. 913 boliger i Aalborg Kommune. Yderligere ca. 10 enheder med i alt ca. 615 boliger tilsluttes i løbet af kontraktperiodens første 36 måneder, heraf 4 planlagte nyopførelser af plejehjem. Kontrakten indeholder desuden en option for ca. 12 enheder (plejehjem) med i alt ca. 460 boliger på at kunne tilslutte sig i løbet af kontraktens løbetid. Disse enheder har ikke de nødvendige fysiske rammer, men skal kunne tilslutte sig kontrakten, såfremt dette på et tidspunkt i løbet af kontraktperioden ændres, fx ved om- eller udbygning. Ordregiver gør opmærksom på, at oplysningerne i faneark ’Optioner’ er et øjebliksbillede på offentliggørelsestidspunktet. Der vil dermed kunne forekomme ændringer ift. antallet af enheder samt alle anførte oplysninger i fanearket ’Optioner’. Nærmere overblik over deltagende enheders lokationer samt antallet af beboere ved kontraktopstart, enheder som tilsluttes efter kontraktopstart samt enheder omfattet af optionen, fremgår af Kontraktbilag 3 - Enhedsoversigt. Et mindre antal botilbud og andre institutioner i Aalborg Kommune, der ikke fremgår af Kontraktbilag 3 - Enhedsoversigt, men som har et begrænset behov for tilsvarende ydelser, skal desuden kunne gøre brug af den kommende kontrakt på lige vilkår. Der tages forbehold for antallet af enheder og beboere samt omfang af behov for ydelserne i hele kontraktperioden, som følge af nyopførelser, udvidelser og nedlukninger af enheder. Der tages i samme periode desuden forbehold for antallet af omfattede beboere, der som følge af naturlig variation grundet til- og fraflytning ikke er muligt at forudse på tidspunkt for udbud. Borgere i eget hjem i Aalborg Kommune er IKKE omfattet af udbuddet.
Identifikator for proceduren 63fe3278-1e11-4d32-bee1-7d9b47c1d227
Tidligere bekendtgørelse 565375-2025
Intern ID 522331
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Der genudbydes snarest. Forventeligt ila. september måned, 2025.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Aalborg Kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 80 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Hvis proceduren annulleres eller mislykkes, vil den blive genudbudt
Yderligere oplysninger Ordregiver ser sig desværre nødsaget til at annullere nærværende udbud, da vi er blevet bekendt med uklarheder og uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, herunder sammensætningen af tilbudslistens evalueringstekniske pris, som har betydning for at kunne identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Da vi ikke ser os i stand til at rette op på uklarheder og uhensigtsmæssigheder inden for lovens rammer, annulleres udbuddet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud af kontrakt vedrørende vask og leje af linned samt privattøjvask til beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune
Beskrivelse Kontrakten der udbydes, omhandler en vask- og lejeløsning på linned (sengetøj, håndklæder, viskestykker, duge mv.) samt privattøjvask for beboere, til plejehjem, midlertidige pladser, akut- og botilbud mv. i Aalborg Kommune. Dette indebærer at vindende Tilbudsgiver stiller eget standard sortiment af linned til rådighed, vasker og vedligeholder dette. Herudover udfører Tilbudsgiver vask af beboeres privattøj efter behov. Vindende Tilbudsgiver varetager desuden samtlige opgaver i forhold til logistik og administration i forhold til kontrakten. Ydelserne er valgfri for beboere på plejehjem og botilbud. Kontrakten omfatter ved idriftsættelse ca. 18 enheder med i alt ca. 913 boliger i Aalborg Kommune. Yderligere ca. 10 enheder med i alt ca. 615 boliger tilsluttes i løbet af kontraktperiodens første 36 måneder, heraf 4 planlagte nyopførelser af plejehjem. Kontrakten indeholder desuden en option for ca. 12 enheder (plejehjem) med i alt ca. 460 boliger på at kunne tilslutte sig i løbet af kontraktens løbetid. Disse enheder har ikke de nødvendige fysiske rammer, men skal kunne tilslutte sig kontrakten, såfremt dette på et tidspunkt i løbet af kontraktperioden ændres, fx ved om- eller udbygning. Ordregiver gør opmærksom på, at oplysningerne i faneark ’Optioner’ er et øjebliksbillede på offentliggørelsestidspunktet. Der vil dermed kunne forekomme ændringer ift. antallet af enheder samt alle anførte oplysninger i fanearket ’Optioner’. Nærmere overblik over deltagende enheders lokationer samt antallet af beboere ved kontraktopstart, enheder som tilsluttes efter kontraktopstart samt enheder omfattet af optionen, fremgår af Kontraktbilag 3 - Enhedsoversigt. Et mindre antal botilbud og andre institutioner i Aalborg Kommune, der ikke fremgår af Kontraktbilag 3 - Enhedsoversigt, men som har et begrænset behov for tilsvarende ydelser, skal desuden kunne gøre brug af den kommende kontrakt på lige vilkår. Der tages forbehold for antallet af enheder og beboere samt omfang af behov for ydelserne i hele kontraktperioden, som følge af nyopførelser, udvidelser og nedlukninger af enheder. Der tages i samme periode desuden forbehold for antallet af omfattede beboere, der som følge af naturlig variation grundet til- og fraflytning ikke er muligt at forudse på tidspunkt for udbud. Borgere i eget hjem i Aalborg Kommune er IKKE omfattet af udbuddet.
Intern ID 522331
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten kan forlænges på uændrede vilkår i op til 12 måneder i alt op til 2 gange.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Aalborg Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2026
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser I op til 12 måneder i alt op til 2 gange.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 80 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Denne procedure eller delkontrakt, der blev annulleret eller endte uden resultat, vil blive genudbudt
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske og pladsmæssige hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en opdeling.
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Reduktion af miljømæssige indvirkninger
Beskrivelse Det tilbudte sortiment skal leve op til kriterierne for STANDARD 100 by OEKO-TEX®, eller tilsvarende, såfremt det er muligt for de enkelte linneddele. Vaskerier, der håndterer linned og privattøjvask skal være Svanemærket eller opfylde kriterierne for Svanemærket.
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet 'Pris' vurderes på baggrund af den samlede tilbudssum, som er angivet af Tilbudsgiver i Kontraktbilag 2 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Beskrivelse af implementering, elektronisk bestillingssystem og service
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Miljø og bæredygtighed
Beskrivelse Beskrivelse af bæredygtigt produktsortiment og flådestrategi ift. grøn omstilling.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aalborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg kommune
Registreringsnummer 29189420
Postadresse Boulevarden 13
By Aalborg
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Mette Berg Hansen
E-mail meha@aalborg.dk
Telefon 99314682
Internetadresse https://www.aalborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d680f63f-1c7f-4d50-a49b-55206e10159f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/09/2025   08:02:36 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 573911-2025
EUT-S-nummer 168/2025
Offentliggørelsesdato 03/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.129