1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
NOVAFOS A/S
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Rammeaftale vedrørende tømningsordninger i Novafos
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører rammeaftale for tømningsordninger til Novafos A/S. Novafos udfører tømning af bundfældningstanke, samletanke og fedtudskillere i 7 ud af Novafos 9 kommu-ner. Til gennemførelse af disse opgaver ønsker Novafos at benytte en entreprenør, som i et konstruktivt og effektivt samarbejde kan gennemføre de aktuelle tømningsopgaver. Tilbuddet fra entreprenøren anvendes som afregningsgrundlag for indgåelse af en rammeaftale i forbindelse med tømningsordningen i Novafos i en periode på 4 år fra januar 2026 til og med 31.december 2029. Novafos udbud omfatter følgende Kommuner: Allerød, Rudersdal, Hørsholm, Furesø, Ballerup, Egedal og Frederikssund Kommuner.
Identifikator for proceduren
:
4ddd88c1-20fb-4a32-91de-4d0a9091c023
Tidligere bekendtgørelse
:
333975-2025
Intern ID
:
488605
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Nordsjælland
By
:
Nordsjælland
Postnummer
:
3460
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
13 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
17 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Rammeaftale vedrørende tømningsordninger i Novafos
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører rammeaftale for tømningsordninger til Novafos A/S. Novafos udfører tømning af bundfældningstanke, samletanke og fedtudskillere i 7 ud af Novafos 9 kommu-ner. Til gennemførelse af disse opgaver ønsker Novafos at benytte en entreprenør, som i et konstruktivt og effektivt samarbejde kan gennemføre de aktuelle tømningsopgaver. Tilbuddet fra entreprenøren anvendes som afregningsgrundlag for indgåelse af en rammeaftale i forbindelse med tømningsordningen i Novafos i en periode på 4 år fra januar 2026 til og med 31.december 2029. Novafos udbud omfatter følgende Kommuner: Allerød, Rudersdal, Hørsholm, Furesø, Ballerup, Egedal og Frederikssund Kommuner.
Intern ID
:
488605
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Nordsjælland
By
:
Nordsjælland
Postnummer
:
3460
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
13 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
17 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgivere, der står til at få tildelt en kontrakt, vil sammen med dokumentation for ESPD blive bedt om at aflevere en tro og loveerklæring om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Skabelon for erklæringen er vedlagt udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital og, omsætning i det senest disponible regnskabsår. I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og tilbudsgiver skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Samarbejde og Kommunikation Tilbudsgiver bedes aflevere én samlet besvarelse på maks. 10 A4-sider der indeholder følgende: - Beskrivelse af entreprenørens organisation med en yderligere beskrivelse af de personer der vil have kontakt til og med Novafos. - Et oplæg til hvordan entreprenøren beskrivelse af kommunikation med Novafos, Novafos kunder samt kommuner, ud fra beskrivelse i Arbejdsbeskrivelsen se bilag 6. - Beskrivelse af det valgte mandskabs uddannelse og planlagte uddannelsesforløb - Beskrivelse af dækning ved sygdom og i ferieperioder Med dette kriterie vil Ordregiver lægge vægt på: - At Tilbudsgivers organisation understøtter en effektiv kommunikation og tydeligt beskriver kontaktflader og samarbejdsstruktur imellem entreprenøren og Novafos. Således at Novafos ikke er i tvivl om, hvem der skal kontaktes og hvornår. - At Novafos har en fast kontaktperson, der er oplyst i tilbuddet, samt en afløser i tilfælde af ferie og sygdom. - At beskrivelsen understøtter og beskriver tiltag der sikrer en god kommunikation med Novafos, Novafos kunder samt kommuner. Herunder både skriftlig og mundtlig kommunikation samt eksempler på dette. - At beskrivelsen kommer med oplæg til, i hvilke situationer der benyttes skriftlig og mundtlig kommunikation. Ved besvarelse, der ligger over det maksimale antal sider 10 A4-sider), vil Ordregiver udelukkende evaluere de Udbudsbetingelser på udbud af rammeaftale for tømningsordning til Novafos A/S Side 14 │ 19 første 10 sider, inklusive evt. tabeller, illustrationer, diagrammer mv. men eksklusive evt. forside og indholdsfortegnelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Miljø og kørsel Tilbudsgiver bedes med tilbuddet fremsende følgende, maksimalt alt 10 A4 sider - Beskrivelse af virksomhedens udvikling på bæredygtighed i de næste 4 år. Herunder skal beskrives virksomhedens maskiner som f.eks. KSA i flere størrelser, eldrevne maskiner mv. - Oplysninger om hvilke og hvor mange køretøjer, som er påtænkt til opgaven Med dette kriterie vil Ordregiver lægge vægt på: - At Entreprenøren har en konkret og realistisk plan for virksomhedens udvikling omkring miljø og bæredygtighed. Fokus vil være på hele virksomheden men især på de arbejdsopgaver, der omhandler tømningsordningen. - At det fremgår, hvordan entreprenøren planlægger at tømningerne udføres miljømæssigt bedst muligt udfra de nævnte køretøjer.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
NOVAFOS A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
NOVAFOS A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
18 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
MARIUS PEDERSEN A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
94422
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
18 000 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
94422
Titel
:
Udbud af Rammeaftale vedrørende tømningsordninger i Novafos / MARIUS PEDERSEN A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
14/08/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
333975-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
NOVAFOS A/S
Registreringsnummer
:
31884993
Postadresse
:
Blokken 9, 1.
By
:
Birkerød
Postnummer
:
3460
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikkel Bjerregaard Jensen
Telefon
:
+45 44208000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
MARIUS PEDERSEN A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
49979517
Postadresse
:
Ørbækvej 851
By
:
Ferritslev Fyn
Postnummer
:
5863
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4563909909
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Bekendtgørelsens ID
:
2553deb5-7da3-4dee-92b5-5642121b7022
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/08/2025
11:19:08 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
546120-2025
EUT-S-nummer
:
159/2025
Offentliggørelsesdato
:
21/08/2025