23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordfyns Kommune

Genudbud af Brøndtømning i Nordfyns Kommune


Nordfyns Kommune

527987-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Rensning og tømning af nedløbsbrønde – Genudbud af Brøndtømning i Nordfyns Kommune
OJ S 153/2025 12/08/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordfyns Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af Brøndtømning i Nordfyns Kommune
Beskrivelse Den udbudte opgave består af tømning af ca. 4.000 brønde på landet, ca. 13.000 brønde i byområder og ca. 1.300 samlebrønde, primært i landområder. Brønde og samlebrønde i landområder skal tømmes hvert år mens brønde og samlebrønde i byområder skal tømmes hvert andet år.
Identifikator for proceduren b03328ca-e586-47b1-a3d8-49b1486d0882
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90640000   Rensning og tømning af nedløbsbrønde
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nordfyns Kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 134 a, § 135 stk. 1 og 3 samt § 136 obligatoriske udelukkelsesgrunde og den i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 frivillige udelukkelsesgrund. Tilbudsgiver skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. ESPD'et indeholder tilbudsgivers erklæring i henhold til de af Nordfyns Kommunes opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet, Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller teknisk og faglig formåen (f.eks. en underentreprenør), skal hver enkelt af disse også vedlægge et individuelt ESPD. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen skal ansøgeren derudover godtgøre, at ansøgeren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Derfor skal tilbudsgiveren sammen med ESPD'et aflevere en støtteerklæring. Det vil ikke være muligt at udskifte de pågældende enheder uden den ordregivende myndigheds forudgående skriftlige tilladelse. Den tilbudsgiver, som Nordfyns Kommune efter evaluering af de indkomne tilbud har til hensigt at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148, jf. dog udbudslovens § 151, stk. 3 og 5. Som dokumentation for opfyldelse af de valgte udelukkelsesgrunde i ESPD'et, vil følgende blive krævet af den vidende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation. Serviceattesten må ikke være ældre end 12 måneder. Som dokumentation for opfyldelse af udelukkelsesgrunden i §134 a skal den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse fremsende udfyldt tro og loveerklæring om ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler. Som dokumentation for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, som indsat ved forordning (EU) nr. 2022/576, artikel 1, nr. 23 (om ændring af forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine) skal den vidende tilbudsgiver fremsende udfyldt tro og loveerklæring inden kontraktindgåelse
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Brøndtømning i Nordfyns Kommune
Beskrivelse Den udbudte opgave består af tømning af ca. 4.000 brønde på landet, ca. 13.000 brønde i byområder og ca. 1.300 samlebrønde, primært i landområder. Brønde og samlebrønde i landområder skal tømmes hvert år mens brønde og samlebrønde i byområder skal tømmes hvert andet år.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90640000   Rensning og tømning af nedløbsbrønde
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Aftalen træder i kraft den 1.april 2026 og løber til og med 31.marts 2030 Aftalen kan forlænges 2 gang med 12 måneder. Såfremt Ordregiver ønsker at forlænge Aftalen skal Ordregiver give Leverandøren besked herom senest 3 måneder før aftaleudløb. Aftalen inklusiv optioner udløber dermed senest den 31.marts 2032.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nordfyns Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2026
Varigheds slutdato 31/03/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Ansøger skal udfylde det elektroniske ESPD på Byggeweb. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal der ligeledes afleveres en støtteerklæring. Paradigme for støtteerklæring findes i udbudsmaterialet. Støtteerklæringen vil blive vedlagt kontrakten som et bilag. Nordfyns Kommune har fundet det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en opdeling af den udbudte kontrakt, da Nordfyns Kommune vurderer, at opdeling vil medføre en risiko for uforholdsmæssige administrative byrder og større brug af ressourcer, såvel i forhold til udbudsprocessen som i forhold til samarbejdet/kontrol og kontraktstyring gennem kontrakatens løbetid. Der ydes ikke godtgørelse for afgivelse af tilbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Økonomisk og finansiel formåen Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for det seneste afsluttede regnskabsår: Egenkapital o Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i det seneste afsluttede regnskabsår.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris vægter 50 %
Beskrivelse Til brug for beregning af underkriteriet Pris skal tilbudsgiver udfylde Bilag Tilbudsliste. Der evalueres på den totale pris. Pris vægter 50 %
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed vægter 25 %
Beskrivelse Underkriteriet ”Bæredygtighed” Tilbudsgiverne opfordres til at levere en beskrivelse af hvorledes tilbudsgiveren vil indarbejde en bæredygtig tilgang og konkrete tiltag til bæredygtighed i opgaveudførelsen. Beskrivelsen bør indeholde en udviklingsplan for implementering af bæredygtige tiltag på den tilbudte opgave – både ved opstart af kontrakten samt gennem kontraktens levetid. I beskrivelsen bør indgå hvorledes ordregiver i kontraktperioden inddrages i dialog om udviklingsplan, klima-regnskab, samt ledelse, styring og overvågning af området. Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Tilbudsgiver fremlægger en realistisk og ambitiøs udviklingsplan for hvorledes tilbudsgiver fra op-gavestart og i løbet af kontraktperioden vil sikre indarbejdelse af bæredygtige tiltag. o Arbejdet udføres med mindst mulig udledning af drivhusgasser, herunder via optimering af ruter og energibesparende kørsel o Andre tiltag til at nedbringe opgavens klimabelastning • Tilbudsgiver vil foretage en systematisk og målrettet inddragelse af Ordregiver omkring udviklings-plan, samt ledelse og styring, der giver mulighed for at korrigere og udvikle indsatsen omkring bæ-redygtighed.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Samarbejde vægter 25 %
Beskrivelse Underkriteriet ”Samarbejde” Tilbudsgiver opfordres til at fremsende en beskrivelse af hvorledes tilbudsgiveren vil sikre et godt samarbejde samt udvikling af området med Nordfyns Kommune. Tilbudsgiver skal desuden fremsende en organisationsplan, hvor der redegøres for den organisation og be-manding, tilbudsgiver vil stille til rådighed for opgavens gennemførelse. Ligeledes bør kompetenceforhold, kommunikationslinjer og ansvarsforhold beskrives. Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Tilbudsgiveren indgår i et konstruktivt samarbejde med Nordfyns Kommune • Den tilbudte organisation indeholder klare og logiske kompetence- og ansvarsforhold såvel internt som overfor Nordfyns Kommune, således at effektiv kommunikation samt opgaveløsning fremmes og Nordfyns Kommune inddrages på de rette tidspunkter • Tilbudsgiver udpeger én entrepriseleder som Nordfyns Kommune, vil have det daglige samarbejde med samt en suppleant for entrepriselederen
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 10/10/2025   12:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordfyns Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Nordfyns Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Nordfyns Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordfyns Kommune
Registreringsnummer 29188947
Afdeling Vej og Park
Postadresse Møllerled 60
By Bogense
Postnummer 5400
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 64828282
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +4572405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +4541715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 73e567d0-1954-499d-8bf3-2b25e991cf41   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/08/2025   13:15:05 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 527987-2025
EUT-S-nummer 153/2025
Offentliggørelsesdato 12/08/2025

Send til en kollega

0.047