1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Boligforeningen B42
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af grøn pleje samt vintertjeneste for Boligforeningen B42
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omhandler udførelse en bred vifte af grønne vedligeholdelsesopgaver samt vinterbe-kæmpelse i 40 af foreningens afdelinger i Sønderborg Kommune, herunder græsklipning, pleje af hække og hegn, ukrudtsbekæmpelse, beskæring af buske og træer samt renholdelse af fællesarealer. Om vinteren skal der desuden udføres snerydning og glatførebekæmpelse, så beboerne trygt kan færdes på stier, parkerings-pladser og andre befæstede arealer.
Identifikator for proceduren
:
9e143127-7fc6-445a-bc86-6204b3f0a02c
Tidligere bekendtgørelse
:
235226-2025
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
77310000
Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Sønderborg
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Opgaven omhandler udførelse en bred vifte af grønne vedligeholdelsesopgaver samt vinterbekæmpelse i 40 af foreningens afdelinger i Sønderborg Kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 134 a, § 135 stk. 1 og 3 samt § 136 obligatoriske udelukkelsesgrunde og den i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 frivillige udelukkelsesgrund. Tilbudsgiver skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. ESPD'et indeholder tilbudsgivers erklæring i henhold til de af Boligforeningen B42 opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet, Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller teknisk og faglig formåen (f.eks. en underentreprenør), skal hver enkelt af disse også vedlægge et individuelt ESPD. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen skal ansøgeren derudover godtgøre, at ansøgeren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Derfor skal tilbudsgiveren sammen med ESPD'et aflevere en støtteerklæring. Det vil ikke være muligt at udskifte de pågældende enheder uden den ordregivende myndigheds forudgående skriftlige tilladelse. Den tilbudsgiver, som Boligforeningen B42 efter evaluering af de indkomne tilbud har til hensigt at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148, jf. dog udbudslovens § 151, stk. 3 og 5. Som dokumentation for opfyldelse af de valgte udelukkelsesgrunde i ESPD'et, vil følgende blive krævet af den vidende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation. Serviceattesten må ikke være ældre end 12 måneder. Som dokumentation for opfyldelse af udelukkelsesgrunden i §134 a skal den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse fremsende udfyldt tro og loveerklæring om ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler. Som dokumentation for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, som indsat ved forordning (EU) nr. 2022/576, artikel 1, nr. 23 (om ændring af forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine) skal den vidende tilbudsgiver fremsende udfyldt tro og loveerklæring inden konstraktindgåelse.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Udbud af grøn pleje samt vintertjeneste for Boligforeningen B42
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omhandler udførelse en bred vifte af grønne vedligeholdelsesopgaver samt vinterbe-kæmpelse i 40 af foreningens afdelinger i Sønderborg Kommune, herunder græsklipning, pleje af hække og hegn, ukrudtsbekæmpelse, beskæring af buske og træer samt renholdelse af fællesarealer. Om vinteren skal der desuden udføres snerydning og glatførebekæmpelse, så beboerne trygt kan færdes på stier, parkerings-pladser og andre befæstede arealer.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
77310000
Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90620000
Snerydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Opgaverne udføres i 40 af foreningens afdelinger i Sønderborg Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Aftalen træder i kraft den 1. juli 2025 og løber til og med 30. juni 2027. Aftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder. Aftalen inklusive optioner på forlængelse udløber dermed senest den 30. juni 2029.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal udfylde det elektroniske ESPD på NTI BIDCO. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal der ligeledes afleveres en støtteerklæring. Paradigme for støtteerklæring findes i udbudsmaterialet. Støtteerklæringen vil blive vedlagt kontrakten som et bilag. Boligforeningen B42 har fundet det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en opdeling af den udbudte kontrakt, da Boligforeningen B42 vurderer, at opdeling vil medføre en risiko for uforholdsmæssige administrative byrder og større brug af ressourcer, såvel i forhold til udbudsprocessen som i forhold til samarbejdet/kontrol og kontraktstyring gennem kontrakatens løbetid. Der ydes ikke vederlag for aflevering af tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Aftalen tildeles den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af pris. Til brug for beregning af underkriteriet Pris skal tilbudsgiver udfylde Tilbudslisten.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Boligforeningen B42
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 976 658,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
OKNygaard A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
2 976 658,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Grønne ydelser og vintertjeneste for Boligforeningen B42
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/07/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Boligforeningen B42
Registreringsnummer
:
35580514
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
74425795
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
OKNygaard A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
35394818
By
:
Brabrand
Postnummer
:
8220
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
74425795
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
e3dd93ff-f7e5-4306-bb0c-90d02882eb70
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
25/07/2025
11:02:06 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
490654-2025
EUT-S-nummer
:
142/2025
Offentliggørelsesdato
:
28/07/2025