1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
SAMAQUA A/S
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
VANDCENTER SYD A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
SVENDBORG SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
ASSENS SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
FFV SPILDEVAND A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner
Beskrivelse
:
Opgaven omfatter arbejder forbundet med oprensning af regnvandsbassiner beliggende i ordregivers forsy-ningsområder. Regnvandsbassinerne er beliggende spredt i ordregivers forsyningsområder, både bynært og landligt med varierende adgangsforhold.
Identifikator for proceduren
:
93133af4-1555-4643-aea1-dafc70697904
Tidligere bekendtgørelse
:
239981-2025
Intern ID
:
467301
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90722200
Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
19 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
25 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da kun få kan byde og ordregiver ønsker stordriftsfordele samt mindre administration.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner
Beskrivelse
:
Opgaven omfatter arbejder forbundet med oprensning af regnvandsbassiner beliggende i ordregivers forsy-ningsområder. Regnvandsbassinerne er beliggende spredt i ordregivers forsyningsområder, både bynært og landligt med varierende adgangsforhold.
Intern ID
:
467301
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90722200
Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Aftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
15/08/2025
Varighed
:
2
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Screening Tilbudsgiver skal give en pris på screening af regnvandsbassiner. En screening omfatter følgende: • Bassin areal i m² • Dybde fast bund (cm) • Fast bund • Sediment dybde • Sediment vol. (m³) • Oprensningshorisont o Oprensningshorisonten angiver, hvor mange år der er til, at bassinet skal renses op. Det anbefales, at oprense bassiner når det er 20-25% fyldt med sediment eller mindre end 60-80 cm frit vand. Der forventes 1-2 cm sedimenttilvækst pr år. o Hvis oprensningshorisonten er 0 år – at bassinerne bør oprenses nu - inddeles i A, B og C, hvor A er mest akut. A: Risiko for tilstopning af ind/udløb, og rense-evne ophørt på grund af meget sediment B: Rense-evne ophørt på grund af meget sediment C: Væsentlig nedsat rense-evne • Forureningsgrad o Forureningsgraden er opdelt i tre typer: type 1, 2 og 4. Det svarer til BEK 1452 med senere ændringer: ren, lettere forurenet og kraftig forurenet jord, på nær for total-kulbrinter, hvor det er en lille forskel uden praktisk betydning. Følgende forkortelser er brugt: Type 1: Rent Type 2: Let forurenet Type 4: Kraftig forurenet MT: Metaller PAH: PAH total (PAH’er er tjærestoffer) KB: Kulbrinter (olier) Nat: Naturlige kulbrinter (humus, tørv, døde alger mv.v) • Fejltilslutning (ja/mistanke/nej) o Fejltilslutning dækker over fejlkoblet spildevand i regnvandssystemet. Resultatet af undersøgelsen skal ligges i ordregivers systemer, som angivet i kravspecifikationens punkt 1.8.1. Droneoverflyvning Tilbudsgiver skal give en pris for droneoverflyvning, der opmåler bassinerne. Det skal aftales nærmere med hver ordregiver, hvilket format opmålingerne skal afleveres i. Det er ikke fyldestgørende, at de afleveres i pdf format. Optionerne kan bruges af en eller flere af ordregiverne.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
19 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
25 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
SAMAQUA A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
25 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
5 200 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
25 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
5 200 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Forstas A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
91586
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
91586
Titel
:
EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner / Forstas A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
20/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
SAMAQUA A/S
Registreringsnummer
:
34216169
Postadresse
:
Vandværksvej 7
By
:
Odense C
Postnummer
:
5000
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sofie Greve
Telefon
:
20268380
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
VANDCENTER SYD A/S
Registreringsnummer
:
17414003
Postadresse
:
Vandværksvej 7
By
:
Odense C
Postnummer
:
5000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sofie Greve
Telefon
:
20268380
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
SVENDBORG SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer
:
30235851
Postadresse
:
Ryttermarken 21
By
:
Svendborg
Postnummer
:
5700
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sofie Greve
Telefon
:
20268380
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
ASSENS SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer
:
32141277
Postadresse
:
Forsyningsparken 2
By
:
Assens
Postnummer
:
5610
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sofie Greve
Telefon
:
20268380
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
FFV SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer
:
26514851
Postadresse
:
Korsvangen 6 A
By
:
Ringe
Postnummer
:
5750
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sofie Greve
Telefon
:
20268380
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Forstas A/S
Registreringsnummer
:
29615756
Postadresse
:
Prins Georgs Kvarter 3
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
24926080
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
add05f79-a9f9-48b0-a6d1-9fd1503debea
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/07/2025
08:32:21 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
432406-2025
EUT-S-nummer
:
125/2025
Offentliggørelsesdato
:
03/07/2025