23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

SAMAQUA A/S

EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner


SAMAQUA A/S

432406-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning – EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner
OJ S 125/2025 03/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn SAMAQUA A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn VANDCENTER SYD A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn SVENDBORG SPILDEVAND A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn ASSENS SPILDEVAND A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FFV SPILDEVAND A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner
Beskrivelse Opgaven omfatter arbejder forbundet med oprensning af regnvandsbassiner beliggende i ordregivers forsy-ningsområder. Regnvandsbassinerne er beliggende spredt i ordregivers forsyningsområder, både bynært og landligt med varierende adgangsforhold.
Identifikator for proceduren 93133af4-1555-4643-aea1-dafc70697904
Tidligere bekendtgørelse 239981-2025
Intern ID 467301
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90722200   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da kun få kan byde og ordregiver ønsker stordriftsfordele samt mindre administration.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner
Beskrivelse Opgaven omfatter arbejder forbundet med oprensning af regnvandsbassiner beliggende i ordregivers forsy-ningsområder. Regnvandsbassinerne er beliggende spredt i ordregivers forsyningsområder, både bynært og landligt med varierende adgangsforhold.
Intern ID 467301
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90722200   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Aftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/08/2025
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Screening Tilbudsgiver skal give en pris på screening af regnvandsbassiner. En screening omfatter følgende: • Bassin areal i m² • Dybde fast bund (cm) • Fast bund • Sediment dybde • Sediment vol. (m³) • Oprensningshorisont o Oprensningshorisonten angiver, hvor mange år der er til, at bassinet skal renses op. Det anbefales, at oprense bassiner når det er 20-25% fyldt med sediment eller mindre end 60-80 cm frit vand. Der forventes 1-2 cm sedimenttilvækst pr år. o Hvis oprensningshorisonten er 0 år – at bassinerne bør oprenses nu - inddeles i A, B og C, hvor A er mest akut.  A: Risiko for tilstopning af ind/udløb, og rense-evne ophørt på grund af meget sediment  B: Rense-evne ophørt på grund af meget sediment  C: Væsentlig nedsat rense-evne • Forureningsgrad o Forureningsgraden er opdelt i tre typer: type 1, 2 og 4. Det svarer til BEK 1452 med senere ændringer: ren, lettere forurenet og kraftig forurenet jord, på nær for total-kulbrinter, hvor det er en lille forskel uden praktisk betydning. Følgende forkortelser er brugt:  Type 1: Rent  Type 2: Let forurenet  Type 4: Kraftig forurenet  MT: Metaller  PAH: PAH total (PAH’er er tjærestoffer)  KB: Kulbrinter (olier)  Nat: Naturlige kulbrinter (humus, tørv, døde alger mv.v) • Fejltilslutning (ja/mistanke/nej) o Fejltilslutning dækker over fejlkoblet spildevand i regnvandssystemet. Resultatet af undersøgelsen skal ligges i ordregivers systemer, som angivet i kravspecifikationens punkt 1.8.1. Droneoverflyvning Tilbudsgiver skal give en pris for droneoverflyvning, der opmåler bassinerne. Det skal aftales nærmere med hver ordregiver, hvilket format opmålingerne skal afleveres i. Det er ikke fyldestgørende, at de afleveres i pdf format. Optionerne kan bruges af en eller flere af ordregiverne.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SAMAQUA A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 25 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 5 200 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 25 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 5 200 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Forstas A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 91586
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 91586
Titel EU-udbud på oprensninger af regnvandsbassiner / Forstas A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 20/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SAMAQUA A/S
Registreringsnummer 34216169
Postadresse Vandværksvej 7
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Sofie Greve
E-mail sgr@samaqua.dk
Telefon 20268380
Internetadresse https://www.samaqua.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn VANDCENTER SYD A/S
Registreringsnummer 17414003
Postadresse Vandværksvej 7
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Sofie Greve
E-mail sgr@samaqua.dk
Telefon 20268380
Internetadresse https://www.vandcenter.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn SVENDBORG SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 30235851
Postadresse Ryttermarken 21
By Svendborg
Postnummer 5700
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Sofie Greve
E-mail sgr@samaqua.dk
Telefon 20268380
Internetadresse https://www.vandogaffald.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn ASSENS SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32141277
Postadresse Forsyningsparken 2
By Assens
Postnummer 5610
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Sofie Greve
E-mail sgr@samaqua.dk
Telefon 20268380
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn FFV SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 26514851
Postadresse Korsvangen 6 A
By Ringe
Postnummer 5750
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Sofie Greve
E-mail sgr@samaqua.dk
Telefon 20268380
Internetadresse https://www.ffv.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn Forstas A/S
Registreringsnummer 29615756
Postadresse Prins Georgs Kvarter 3
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
E-mail cp@forstas.dk
Telefon 24926080
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID add05f79-a9f9-48b0-a6d1-9fd1503debea   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/07/2025   08:32:21 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 432406-2025
EUT-S-nummer 125/2025
Offentliggørelsesdato 03/07/2025

Send til en kollega

0.063