23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Glostrup Kommune

Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.


Glostrup Kommune

409154-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester – Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
OJ S 119/2025 25/06/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Glostrup Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Albertslund Kommune
E-mail otl@albertslund.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Herlev Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Rødovre Kommune
E-mail cn32666@rk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Gladsaxe Kommune
E-mail OLESNI@gladsaxe.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Ballerup Kommune
E-mail claw@balk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
E-mail joakl@ltk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: o - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) o - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Identifikator for proceduren bf9550f1-210a-4e5f-a296-f8612bdd5f4d
Intern ID Tværkommunal vintertjeneste 2025
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse? Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134 a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl.
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vintertjeneste på kørebaner på Ring 3, Roskildevej m.fl. til Glostrup Kommune m.fl. Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, LBK nr. 116 af 03/02/2025, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres af Glostrup Kommune på vegne af 7 kommuner i Hovedstadsområdet (Lyngby Taarbæk, Gladsaxe, Herlev, Albertslund, Rødovre, Ballerup og Glostrup kommuner). Udbuddet omfatter vintertjeneste på kørebaner udbudt i én entreprise (FR 01), med samlet 4 lastbiler: o - 1 rute omfattende glatførebekæmpelse og snerydning på kørebaner med én lastbil (Rute K01-0) o - 3 ruter omfattende snerydning på kørebaner med én lastbil (Ruterne SN01-1 til -3).
Intern ID Tværkommunal vintertjeneste 2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90600000   Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning, 90630000   Isrydning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med yderligere 2 gange op til 12 mdr. (forventeligt beredskabsperioden 1. oktober til og med 30. april i sæsonerne 2027/2028 hhv. 2028/2029) på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre or-dregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbuddet skal være skriftlige, på dansk og sendes via udbudssystemet. Spørgsmål, der modtages efter udløb af spørgefristen, besvares kun, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb. Ordregiver vil besvare spørgsmål løbende og senest ved udløb af den i tidsplanen oplyste svarfrist. Spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, og alle spørgsmål og svar vil i anonymise-ret form blive offentliggjort via udbudssystemet. Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter pga. de kommunikative og udførelsesmæssige fordele udbyder opnår med ved en enkelt leverandør herunder omkostninger til kontraktadministration. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: ⦁ Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere ⦁ Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. ⦁ Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5: Udfyldt bilag 4, Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder ⦁ Hvis tilbud afgives af konsortium: Udfyldt Bilag 5 - Erklæring om solidarisk hæftelse og prokura ⦁ Dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, ved udfyldt og underskrevet bilag 6 Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af rådets forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 mdr. før tilbudsfristen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Tilbudsgiver skal oplyse egenkapital i det seneste tilgængelige afsluttede regnskabsår. Det er et mindstekrav at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det seneste tilgængelige afsluttede regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: Krav til tilbudsgiveres chauffører fremgår af udbudsbetingelserne (Bilag 2A: Vilkår, vintertjeneste med lastbil, afsnit 1.3.5 Personale). Tilbudsgiver skal ligeledes vedlægge dokumentation for egnetheden af minimum 2 chauffører pr. køretøj (ved udfyldt ”Bilag 3B: Oplysningsskema – lastbil”). Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”, ved henvisning til ovennævnte skemaer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: Krav til tilbudsgiveres køretøjer fremgår af udbudsbetingelserne (Bilag 2A: Vilkår, vintertjeneste med lastbil, afsnit 1.3.6 Materiel). Tilbuddet vedlægges dokumentation for materiellets egnethed til den tilbudte opgave, ved udfyldt ”bilag 3B: Oplysningsskema – lastbil” for hvert køretøj. Der skal foreligge en tilladelse til godskørsel for hver af de 4 lastbiler. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”, ved henvisning til ovennævnte skemaer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, på grundlag af tildelingskriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 24/07/2025   21:55:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger jf. udbudslovens § 159 stk. 5 kan ordregiver dog anmode tilbudsgiveren om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen eller tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis de oplysninger eller dokumenter, som ansøgere eller tilbudsgivere har indsendt i forbindelse med sit tilbud, er ufuldstændige eller fejlbehæftede, eller når der mangler specifikke dokumenter.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 24/07/2025   21:55:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til offentlig åbning
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Ordregiver henviser til kontraktens pkt. 16.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Ordregiver henviser til kontraktens pkt. 7, 9 og 10
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Glostrup Kommune
Organisation, der behandler tilbud Glostrup Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Glostrup Kommune
Registreringsnummer 65120119
Postadresse Rådhusparken 2
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Torbjørn Nicolajsen
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse http://www.glostrup.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævn for udbud
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10 29 48 19
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Albertslund Kommune
Registreringsnummer 66137112
Postadresse Nordmarks Allé 1
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Ole Therkildsen
E-mail otl@albertslund.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://albertslund.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Herlev Kommune
Registreringsnummer 63640719
Postadresse Herlev Hovedgade 110, 1. sal
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Morten Movang
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://herlev.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Rødovre Kommune
Registreringsnummer 65307316
Postadresse Rødovre Parkvej 150
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Jan Erik Hansen
E-mail cn32666@rk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://www.rk.dk/forside
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Gladsaxe Kommune
Registreringsnummer 62761113
Postadresse Rådhus Allé 7
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Ole Skree Dahlsgaard Nielsen
E-mail OLESNI@gladsaxe.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://gladsaxe.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Ballerup Kommune
Registreringsnummer 58271713
Postadresse Hold-an Vej 7
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Claus Winther
E-mail claw@balk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://ballerup.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Lyngby-Taarbæk Kommune
Registreringsnummer 11 71 53 11
Postadresse Lyngby Torv 17
By Kgs. Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Joakim Nybo Langaa
E-mail joakl@ltk.dk
Telefon 20 22 94 07
Internetadresse https://www.ltk.dk/borger
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 501719a9-a77e-41a9-8d71-c9415fe50daf   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/06/2025   11:36:57 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/06/2025   08:01:09 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 409154-2025
EUT-S-nummer 119/2025
Offentliggørelsesdato 25/06/2025

Send til en kollega

0.047