23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Mariagerfjord kommune

Genudbud af teknisk rådgivning og bistand til Miljø- og Klimaafdelingen


Mariagerfjord kommune

405518-2025 - Resultater
Danmark – Tjenester på miljøområdet – Genudbud af teknisk rådgivning og bistand til Miljø- og Klimaafdelingen
OJ S 119/2025 25/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af teknisk rådgivning og bistand til Miljø- og Klimaafdelingen
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for både virksomhedsmiljø og landbrugsmiljø.
Identifikator for proceduren c24cb06e-41f1-48da-9a1e-b4167053c5fd
Tidligere bekendtgørelse 241639-2025
Intern ID 467308
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90700000   Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90720000   Miljøbeskyttelse, 90710000   Miljøledelse, 71310000   Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 200 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der kan afgives tilbud på én eller alle delaftaler. De angivet omsætninger er alene de forventede omsætninger og derfor ikke forpligtende for ordregiver. Denne rammeaftale er frivillig og ordregiver er derfor ikke forpligtet til at anvende denne.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 – Virksomhedsmiljø
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for virksomhedsmiljø.
Intern ID 467309
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90700000   Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90720000   Miljøbeskyttelse, 90710000   Miljøledelse, 71310000   Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på særskilt at forlænge af den enkelt delaftale på uændrede vilkår 2 gange til en samlet varighed på 24 måneder, og en maksimal kontraktlængde på 48 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 27/05/2025
Varigheds slutdato 26/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 450 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil ved evalueringen af underkriteriet ”Pris” lægge den samlede vægtede timepris til grund (SUM), jf. Bilag 2 - Tilbudslisten. Vægtningen af delkriterierne fordeler sig som følger på kategorierne: • Senior konsulent (50%) • Junior konsulent (50%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Nøglemedarbejder
Beskrivelse For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger CV’er for de nøglemedarbejdere der tilbydes. For alle delaftaler vil evalueringen af ”Nøglemedarbejder” for den enkelte delaftale bero på en konkret vurdering af, i hvilket omfang CV’erne dækker efterspurgte erfaring og kompetencer i henhold til ydelsesbeskrivelsen jf. udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Uddannelse og vidensoverdragelse
Beskrivelse For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger en beskrivelse af, hvordan ordregivers ønsker jf. udbudsbetingelserne opfyldes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 – Landbrugsmiljø
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af teknisk rådgivning og bistand til understøttelsen af Miljø- og Klimaafdelingen som løser en bred vifte af myndighedsopgaver inden for landbrugsmiljø.
Intern ID 467310
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90700000   Tjenester på miljøområdet
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90720000   Miljøbeskyttelse, 90710000   Miljøledelse, 71310000   Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri, 71600000   Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på særskilt at forlænge af den enkelt delaftale på uændrede vilkår 2 gange til en samlet varighed på 24 måneder, og en maksimal kontraktlængde på 48 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 27/05/2025
Varigheds slutdato 26/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 750 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil ved evalueringen af underkriteriet ”Pris” lægge den samlede vægtede timepris til grund (SUM), jf. Bilag 2 - Tilbudslisten. Vægtningen af delkriterierne fordeler sig som følger på kategorierne: • Senior konsulent (50%) • Junior konsulent (50%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Nøglemedarbejder
Beskrivelse For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger CV’er for de nøglemedarbejdere der tilbydes. For alle delaftaler vil evalueringen af ”Nøglemedarbejder” for den enkelte delaftale bero på en konkret vurdering af, i hvilket omfang CV’erne dækker efterspurgte erfaring og kompetencer i henhold til ydelsesbeskrivelsen jf. udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Uddannelse og vidensoverdragelse
Beskrivelse For den/de delaftaler der ønskes at byde på skal tilbudsgiver vedlægger en beskrivelse af, hvordan ordregivers ønsker jf. udbudsbetingelserne opfyldes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 100 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn NIRAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 92504
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 450 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 92504
Titel Delaftale 1 – Virksomhedsmiljø / NIRAS A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 27/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 241639-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn NIRAS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 92505
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 750 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 92505
Titel Delaftale 2 – Landbrugsmiljø / NIRAS A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 27/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 241639-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Registreringsnummer 29189455
Postadresse Nordre Kajgade 1
By Hobro
Postnummer 9500
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Jacob Plougmand Kynde
Telefon +45 97113000
Internetadresse https://www.mariagerfjord.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn NIRAS A/S
Registreringsnummer 37295728
Postadresse Sortemosevej 19
By Allerød
Postnummer 3450
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
E-mail rams@niras.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 589f5a21-acdb-43d7-b5fa-fbc44e14e8eb   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/06/2025   09:46:50 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 405518-2025
EUT-S-nummer 119/2025
Offentliggørelsesdato 25/06/2025

Send til en kollega

0.047