23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

FORSYNING HELSINGØR SPILDEVAND A/S

Fælles udbud af spildevandsslam


FORSYNING HELSINGØR SPILDEVAND A/S

395307-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Fælles udbud af spildevandsslam
OJ S 115/2025 18/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn FORSYNING HELSINGØR SPILDEVAND A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FORS Spildevand Lejre A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FORS Spildevand Roskilde A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FORS Spildevand Holbæk A/S
E-mail suer@servia.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Fælles udbud af spildevandsslam
Beskrivelse Servia A.m.b.a udbyder på vejne af Fors Spildevand Holbæk A/S, Fors Spildevand Roskilde A/S, Fors Spildevand Lejre A/S samt Forsyning Helsingør Spildevand A/S to kontrakter om bortskaffelse af spildevandsslam. Kontrakterne er ydelsesmæssigt og geografisk opdelt på følgende vis: Delaftale 1: Fors -Fors Spildevand Holbæk A/S -Fors Spildevand Roskilde A/S -Fors Spildevand Lejre A/S Leverandøren skal for denne delaftale levere alle de ydelser, der er nødvendige i forbindelse med tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra følgende tømningsmedier: -Afvandingsposer -Container -Slamlager -Slammineraliseringsanlæg (option) Delaftale 2: Forsyning Helsingør -Forsyning Helsingør Spildevand A/S Leverandøren skal for denne delaftale levere alle de ydelser, der er nødvendige i forbindelse med tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra følgende tømningsmedie: -Container Fælles for begge delaftaler: For begge Ordregivere er det vigtigt, ved indgåelsen af en langvarig kontrakt, at begge parter indgår i samarbejdet med en positiv indstilling, hvilket er grundstenen i et langvarigt samarbejde. Denne tilgang er også afspejlet i kontraktens bestemmelser, hvorfor der i denne kontrakt er afsnit, som omhandler processen for implementeringen af kontrakten og de efterfølgende årlige statusmøder igennem kontraktens levetid. Dette giver partene mulighed for at opretholde en dialog og tage eventuelle udfordinger i opløbet, inden disse udvikler sig. Hvis én af parterne igennem kontraktens løbetid, skulle oplever udfordringer med at opfylde kontraktens bestemmelser, er det ligeledes vigtigt, at parterne har nogle klare kontraktsmæssige greb at forholde sig til, ift. at løse disse udfordringer (misligholdelse). Derfor indeholder kontraktens afsnit omkring misligholdelse også nogle klare processer for, hvordan forskellige situationer skal håndteres. Der kan afgives tilbud på én eller begge delaftaler. For hver delaftale indgås der aftale med én leverandør.
Identifikator for proceduren c35e140d-65ed-45ec-9508-7160d169e443
Tidligere bekendtgørelse 201621-2025
Intern ID 455039
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90410000   Bortskaffelse af spildevand
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 128 354 226,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Det økonomisk mest fordelagtige tilbud findes på baggrund af tildelingskriteriet ”pris”. Dvs. for hhv. delaftale 1 og delaftale 2, vil kontrakten blive tildelt til den Tilbudsgiver, der afgiver den laveste pris for hver delaftale. Der kan afgives tilbud på én eller begge delaftaler. Landbrugsdrift ApS som vandt Delaftale 1 - FORS falder i kategorien: Mikrovirksomhed, lille eller en mellemstor virksomhed. Miljøservice A/S som vandt Delaftale 2 - Forsyning Helsingør falder i kategorien: Mikrovirksomhed, lille eller en mellemstor virksomhed.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 - FORS Spildevand (Holbæk, Roskilde, Lejre) A/S
Beskrivelse Delaftale 1 udgøres af 3 ordregivende enheder, som er følgende: - FORS Spildevand Holbæk A/S (CVR Nr. 32765572) - FORS Spildevand Roskilde A/S (CVR Nr. 32837832) - FORS Spildevand Lejre A/S (CVR Nr. 33055072) En kommende Leverandør skal levere de ydelser, der fremgår af kravspecifikationerne for de 3 ordregivende enheder og til den pris Leverandøren har tilbud i tilbudslisten. For denne delaftale er gældende, at en kommende Leverandør, skal kunne håndtere tømning af slam i afvandingsposer, containere, slamlager og slammineraliseringsanlæg. Bemærk er tømning af slam i slammineraliseringsanlæggene er en option.
Intern ID 455404
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90410000   Bortskaffelse af spildevand, 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Mulighed for forlængelse af kontrakten i op til 2 x 12 mdr.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 79 365 384,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 - Helsingør Forsyning Spildevand A/S
Beskrivelse Delaftale 2 udgøres af 1 ordregivende enhed, som er følgende: - Helsingør Forsyning Spildevand A/S (CVR Nr. 32654266) En kommende Leverandør skal levere de ydelser, der fremgår af kravspecifikationerne for den ordregivende enhed og til den pris Leverandøren har tilbud i tilbudslisten. For denne delaftale er gældende, at en kommende Leverandør, skal kunne håndtere tømning af slam i containere.
Intern ID 455412
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90410000   Bortskaffelse af spildevand, 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Mulighed for forlængelse af kontrakten i op til yderligere 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 988 842,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SERVIA A.M.B.A.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 90 560 400,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Landbrugsdrift ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 92771
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 37 023 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 92771
Titel Delaftale 1 - FORS Spildevand (Holbæk, Roskilde, Lejre) A/S / Landbrugsdrift ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 08/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 10/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn MILJØSERVICE A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 90109
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 53 537 400,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 90109
Titel Delaftale 2 - Helsingør Forsyning Spildevand A/S / MILJØSERVICE A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 08/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SERVIA A.M.B.A.
Registreringsnummer 40532285
Postadresse Energivej 25
By Helsingør
Postnummer 3000
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.servia.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn FORSYNING HELSINGØR SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32654266
Postadresse Energivej 25
By Helsingør
Postnummer 3000
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.fh.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn FORS Spildevand Lejre A/S
Registreringsnummer 33055072
Postadresse Tåstrup Møllevej 5
By Holbæk
Postnummer 4300
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.fors.dk/spildevand/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn FORS Spildevand Roskilde A/S
Registreringsnummer 32837832
Postadresse Betonvej 12
By Roskilde
Postnummer 4000
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Internetadresse https://www.fors.dk/spildevand/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn FORS Spildevand Holbæk A/S
Registreringsnummer 32765572
Postadresse Tåstrup Møllevej 5
By Holbæk
Postnummer 4300
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Susan Mohr Ernst
E-mail suer@servia.dk
Telefon 4576962100
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn MILJØSERVICE A/S
Registreringsnummer 13683891
Postadresse Kokholm 3 C, st. th.
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Telefon 75383999
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-1004
Officielt navn Landbrugsdrift ApS
Registreringsnummer 40100032
Postadresse St. Ladegårdsvej 5 A
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 3e9f4a96-e0c4-4549-8cb4-dfeb3cd86bbc   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/06/2025   14:41:15 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 395307-2025
EUT-S-nummer 115/2025
Offentliggørelsesdato 18/06/2025

Send til en kollega

0.047