23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Udbud af LP-gas


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

350416-2025 - Resultater
Danmark – Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder – Udbud af LP-gas
OJ S 104/2025 02/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
E-mail fes-ujs04@mil.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af LP-gas
Beskrivelse Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af LP-gas til tank samt opstilling af tank, leje af tank inkl. service og vedligeholdelse samt efterfølgende afinstallering/demontering og bortfjernelse af en af Leverandøren opstillet tank og til enhver af Forsvarets etablissementer i Danmark. LP-gas udgør en væsentlig form for forsyning på en række af Forsvarets etablissementer i Danmark, og benyttes herunder til rumvarme i bygninger, opvarmning af højtemperature til malerkabiner, anvendelse i køkkendrift og brandøvelsespladser, samt andre specielle opvarmningsformål. Rammeaftalen indgås af Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (herefter benævnt "Ejendomsstyrelsen"). Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter benævnt ”Materiel- og Indkøbsstyrelsen”) og alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er underlagt Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at anvende Rammeaftalen til indkøb af Leverancen på Rammeaftalens vilkår og betingelser.
Identifikator for proceduren 2b04b5a6-80c3-4ebd-9f32-8b946a824d3f
Tidligere bekendtgørelse 131dfc8b-a5db-4616-9d80-ae6ab4a840ba-01
Intern ID Udbud af LP-Gas
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09000000   Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger På Forsvarets etablissementer.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 11 600 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ejendomsstyrelsen har valgt ikke at opdele rammeaftalen i mindre delaftaler baseret på geografi, idet det er Ejendomsstyrelsens vurdering, at værdien af de enkelte delaftaler ikke vil være interessant for de velkvalificerede virksomheder. Det er desuden Ejendomsstyrelsens ønske at have en landsdækkende leverandør af administrative og omkostningsmæssige grunde. 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. ovenfor hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes via følgende link: https://mercell.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/3. 2) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være gældende. Det samme gør sig gældende, såfremt tilbudsgiver har uploaded flere tilbud. 3) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 4) Før ordregivers beslutning om tildeling af Rammeaftalen, vil ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige og økonomiske forhold. Ud over de ovennævnte krav til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen kræves: - serviceattest eller anden dokumentation, jf. udbudsloven § 153, stk. 1 og 2. Dokumentationen skal være udstedt inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. – Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. – Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. Ordregiver forbeholder sig ligeledes ret til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. 5) Med henvisning til udbudsbetingelsernes afsnit 2.4 fremhæves regulering og sanktionering af russisk involvering. EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tro- og loveerklæringen i udbudsbilag C er dokumentation på overholdelse af udbudsbetingelsernes afsnit 2.4. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen afgive tro- og erklæringen. Støttende enheder og underleverandører skal ikke afgive tro- og loveerklæring, jf. udbudsbilag C, eftersom tilbudsgiverens tro- og loveerklæring rummer erklæring vedrørende støttende enheders og underleverandørers forhold. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon til tro- og loveerklæringen i udbudsbilag C, som skal benyttes. Tilbudsgivere opfordres til at indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring i forbindelse med aflevering af tilbuddet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af LP-gas
Beskrivelse Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af LP-gas til tank samt opstilling af tank, leje af tank inkl. service og vedligeholdelse samt efterfølgende afinstallering/demontering og bortfjernelse af en af Leverandøren opstillet tank og til enhver af Forsvarets etablissementer i Danmark. LP-gas udgør en væsentlig form for forsyning på en række af Forsvarets etablissementer i Danmark, og benyttes herunder til rumvarme i bygninger, opvarmning af højtemperature til malerkabiner, anvendelse i køkkendrift og brandøvelsespladser, samt andre specielle opvarmningsformål. Rammeaftalen indgås af Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (herefter benævnt "Ejendomsstyrelsen"). Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter benævnt ”Materiel- og Indkøbsstyrelsen”) og alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er underlagt Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at anvende Rammeaftalen til indkøb af Leverancen på Rammeaftalens vilkår og betingelser.
Intern ID Udbud af LP-Gas
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  09000000   Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ejendomsstyrelsen har i Rammeaftalens løbetid en option på at vælge, at Leverancen omstilles fra LP-gas - propan til grøn bio LP-gas. Derudover har Ejendomsstyrelsen option på levering af følgende overjordiske tanke: • Størrelse 8 m3 • Størrelse 11 m3 Ejendomsstyrelsen har endvidere en option vedrørende enten 1) eftersyn af underjordisk tank i størrelse 2,75 m3, eller 2) leje af underjordisk tank i størrelse 2,75 m3. Valget af optionsmulighederne afhænger af, hvilken beslutning Ejendomsstyrelsen træffer i forhold til ejerskabet af tanken. Der henvises til Rammeaftalens afsnit 9.2.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger På Forsvarets etablissementer.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 11 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ejendomsstyrelsen har valgt ikke at opdele rammeaftalen i mindre delaftaler baseret på geografi, idet det er Ejendomsstyrelsens vurdering, at værdien af de enkelte delaftaler ikke vil være interessant for de velkvalificerede virksomheder. Det er desuden Ejendomsstyrelsens ønske at have en landsdækkende leverandør af administrative og omkostningsmæssige grunde. 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. ovenfor hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes via følgende link: https://mercell.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/3. 2) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være gældende. Det samme gør sig gældende, såfremt tilbudsgiver har uploaded flere tilbud. 3) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 4) Før ordregivers beslutning om tildeling af Rammeaftalen, vil ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige og økonomiske forhold. Ud over de ovennævnte krav til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen kræves: - serviceattest eller anden dokumentation, jf. udbudsloven § 153, stk. 1 og 2. Dokumentationen skal være udstedt inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. – Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. – Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. Ordregiver forbeholder sig ligeledes ret til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. 5) Med henvisning til udbudsbetingelsernes afsnit 2.4 fremhæves regulering og sanktionering af russisk involvering. EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tro- og loveerklæringen i udbudsbilag C er dokumentation på overholdelse af udbudsbetingelsernes afsnit 2.4. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen afgive tro- og erklæringen. Støttende enheder og underleverandører skal ikke afgive tro- og loveerklæring, jf. udbudsbilag C, eftersom tilbudsgiverens tro- og loveerklæring rummer erklæring vedrørende støttende enheders og underleverandørers forhold. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon til tro- og loveerklæringen i udbudsbilag C, som skal benyttes. Tilbudsgivere opfordres til at indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring i forbindelse med aflevering af tilbuddet.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: - 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. - 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 11 600 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 5 800 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 11 600 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 5 800 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Norbro Energi A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale for indkøb af LP-Gas til tank samt opstilling af tank, leje af tank inkl. service og vedligeholdelse
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale for indkøb af LP-Gas til tank samt opstilling af tank, leje af tank inkl. service og vedligeholdelse
Dato for indgåelse af kontrakten 20/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Registreringsnummer 38683470
Postadresse Arsenalvej 55
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Asbjørn Ejnar Nielsen
E-mail fes-ujs04@mil.dk
Telefon 40159323
Internetadresse https://www.ejendomsstyrelsen.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Norbro Energi A/S
Registreringsnummer 13080976
By Køge
Postnummer 4600
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Telefon 56631220
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 1521bde8-00ed-4e9e-8fee-3962edaa4646   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/05/2025   12:59:38 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/05/2025   14:03:57 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 350416-2025
EUT-S-nummer 104/2025
Offentliggørelsesdato 02/06/2025

Send til en kollega

0.043