23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordfyns Kommune

Udbud af rammeaftale vedrørende udførelse af vintertjeneste i Nordfyns Kommune


Nordfyns Kommune

341580-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Snerydning – Udbud af rammeaftale vedrørende udførelse af vintertjeneste i Nordfyns Kommune
OJ S 101/2025 27/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordfyns Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende udførelse af vintertjeneste i Nordfyns Kommune
Beskrivelse Nordfyns Kommune udbyder opgaven med at foretage vintertjeneste i Kommunen. Vintertjenesten er opdelt i følgende ruter:  A ruter (lastbil) – (Glatførebekæmpelse) (kombi)  B-ruter (traktor med salt) samt sti og institutionsruter (traktor) og enkelt håndrute.  Snerydning (rute 1-25 og farvede ruter). Den udbudte opgave er mere detaljeret beskrevet i udbudsma-terialet. På A-ruter foretages glatførebekæmpelse og kombikørsel. Arbejder på ruteVest og Øst skal udføres med last-bil. På B-ruter foretages glatførebekæmpelse. På sti—og institutionsruter foretages glatførebekæmpelse, kombi-kørsel og snerydning. Arbejdet på rute B03 og B05 skal udføres med traktor. Arbejdet på STI-03-08 og STI-11 skal udføres med traktor kost. Arbejdet på STI-09 skal udføres med håndredskab. På snerydningsruter foretages snerydning. Arbejdet på farvede ruter udføres med lastbil og arbejdet på ruterne 1-25 udføres med traktor.
Identifikator for proceduren ff68826f-b709-4798-bcb3-2213f8fbd8dd
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90620000   Snerydning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nordfyns Kommune
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 134 a, § 135 stk. 1 og 3 samt § 136 obligatoriske   udelukkelsesgrunde og den i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 frivillige udelukkelsesgrund. Tilbudsgiver skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. ESPD'et indeholder tilbudsgivers erklæring i henhold til de af Nordfyns Kommunes   opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet, Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD.  Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de   krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men  det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller teknisk og faglig formåen (f.eks. en underentreprenør), skal hver enkelt af disse også  vedlægge et individuelt ESPD.  Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle  formåen og/eller tekniske og faglige formåen skal ansøgeren derudover godtgøre, at ansøgeren råder over de   pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Derfor skal tilbudsgiveren  sammen med ESPD'et aflevere en støtteerklæring. Det vil ikke være muligt at udskifte de pågældende enheder   uden den ordregivende myndigheds forudgående skriftlige tilladelse. Den tilbudsgiver, som Nordfyns Kommune efter evaluering af de indkomne tilbud har til hensigt at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation i henhold til   udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148, jf. dog udbudslovens § 151, stk. 3 og 5. Som dokumentation for opfyldelse af de valgte udelukkelsesgrunde i ESPD'et, vil følgende   blive krævet af den vidende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation.   Serviceattesten må ikke være ældre end 12 måneder. Som dokumentation for opfyldelse af udelukkelsesgrunden i §134 a skal den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse fremsende udfyldt tro og loveerklæring om   ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler. Som dokumentation for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, som indsat ved forordning (EU) nr. 2022/576, artikel 1, nr. 23 (om ændring af forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine) skal den vidende tilbudsgiver fremsende udfyldt tro og loveerklæring inden   kontraktindgåelse
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende udførelse af vintertjeneste i Nordfyns Kommune
Beskrivelse Nordfyns Kommune udbyder opgaven med at foretage vintertjeneste i Kommunen. Vintertjenesten er opdelt i følgende ruter:  A ruter (lastbil) – (Glatførebekæmpelse) (kombi)  B-ruter (traktor med salt) samt sti og institutionsruter (traktor) og enkelt håndrute.  Snerydning (rute 1-25 og farvede ruter). Den udbudte opgave er mere detaljeret beskrevet i udbudsma-terialet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  77300000   Tjenesteydelser inden for havebrug
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nordfyns Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/10/2025
Varigheds slutdato 15/04/2029
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Ansøger skal udfylde det elektroniske ESPD på Byggeweb.  Såfremt ansøger baserer sig på   andre enheders økonomiske formåen, skal der ligeledes afleveres en støtteerklæring. Paradigme for støtteerklæring  findes i udbudsmaterialet. Støtteerklæringen vil blive vedlagt kontrakten som et bilag. Nordfyns Kommune har fundet  det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en opdeling af den udbudte kontrakt, da Nordfyns Kommune vurderer, at opdeling vil medføre en risiko for uforholdsmæssige administrative byrder og større brug af ressourcer, såvel i forhold til udbudsprocessen som i forhold til samarbejdet/kontrol og kontraktstyring gennem kontrakatens løbetid.  Der ydes ikke godtgørelse for afgivelse af tilbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for det seneste afsluttede regnskabsår: Egenkapital o Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i det seneste afsluttede regnskabsår.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris vægter 50 %
Beskrivelse Pris vægter 50 %
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed vægter 50 %
Beskrivelse Underkriteriet ”Bæredygtighed” Til brug for beregning af underkriteriet Bæredygtighed skal tilbudsgiver udfylde Bilag Bæredygtighed Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Køretøjer og maskiner. Tilbudsgiver anvender køretøjer og maskiner, som er emissionsfrie og/eller fossilfrie (HVO-diesel). Emissionsfrie køretøjer og maskiner vægter højere end fossilfrie. Ved brug af dieselbrændstof lægges desuden vægt på, hvorvidt køretøjer og maskiner går udover de angivne mi-nimumskrav mht. luftkvalitet ift. EURO-normen og Stage-standarden. Tilkøb ved ekstrem snevejr vægtes lavere end normalt anvendte køretøjer. Ved brug af emissionsfri køretøjer og maskiner skal leverandø-ren selv sikre de fornødne opladningsmuligheder. • Uddannelser og kurser. Anvendte chauffører har gennemført uddannelser og kurser i tilknytning til vin-tertjeneste og energirigtig kørsel eller andre kurser, der fremmer en effektiv kørsel uden skader og mi-nimere energi- og materialeforbrug. Dokumentation skal vedlægges.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 27/06/2025   12:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister :   Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud   inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om,    at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer   indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har    indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere   og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at    ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives    til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet   for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er   indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens    § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordfyns Kommune
Registreringsnummer 29188947
Afdeling Vej og Park
Postadresse Møllerled 60
By Bogense
Postnummer 5400
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 64828282
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +4572405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +4541715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 8b438653-7b58-4eac-8206-19b3a6db3201   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 25/05/2025   10:54:27 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 341580-2025
EUT-S-nummer 101/2025
Offentliggørelsesdato 27/05/2025

Send til en kollega

0.047